InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Slim Belly - Werkt het echt?

Slim Belly - Werkt het echt?

De Slim Belly is de nieuw trend om mee af te vallen en is al in veel sportscholen te vinden. Het product belooft je dat je twee kledingmaten slanker wordt in 4 weken. De belofte is uiteraard een aantrekkelijke, maar kan Slim Belly deze wel waar maken?

Wat is Slim Belly?

De Slim Belly, ontwikkeld door ABC-one, is een band die om de buik gaat. Met twee slangen wordt de druk van de band op je buik geregeld, waardoor er druk op je buikvet komt te staan en de doorbloeding van je buik wordt gestimuleerd. Dit zou plaatselijke vetverbranding stimuleren, doordat het buikvet naar de spieren kan die dit vet verbranden. Deze Slim Belly wordt in veel sportscholen aangeboden voor een bepaald bedrag per maand.

Beloftes

De beloftes die de sportscholen doen zijn erg aantrekkelijk:
  • Binnen vier weken een tot 8 centimeter slanker taille
  • Twee kledingmaten verliezen binnen vier weken of de riem drie gaatjes strakker
  • Een strakkere en meer elastische huid
  • Het verminderen van zwangerschapsstrepen
  • Ondersteunt de lokale vetverbranding in de buikzone

Uiteraard is het maar de vraag of al deze beloftes waar gemaakt kunnen worden. In het verleden zijn er al veel onzinproducten geweest die alleen maar geld van de klant probeerde binnen te halen, zonder goed resultaat te geven. Toch blijven we allemaal hopen. Dit komt ten eerste doordat we zo makkelijk mogelijk een perfect lichaam willen. Ten tweede is het wel waarschijnlijk dat we uiteindelijk het lichaam beter begrijpen en een apparaat ontwikkelen die wél werkt.

Dus, werkt Slim Belly echt?

Onderzoek naar Slim Belly

Slim Belly zelf zegt de werking ervan onderzocht te hebben en geeft als resultaat dat gebruikers tussen de 2,5 en 23,5 centimeter buikomvang verloren in 4 weken. Of dit onderzoek betrouwbaar is is te betwijfelen, want het is niet onafhankelijk gedaan en misschien ook niet in eerlijke omstandigheden. Daarom loopt er nu een groot onderzoek(eind 2009), waarbij honderden sportscholen in het hele land meedoen aan een onderzoek. Het voordeel daarbij is dat u goedkoop de Slim Belly kan proberen. Vraag maar eens in de sportschool bij u in de buurt of ze ook meedoen.

Editie NL

Editie NL deed een klein onderzoek naar Slim Belly met proefpersoon Niels. Hij meet zijn buikomvang voor het onderzoek en 4 weken daarna weer. Tijdens het onderzoek van vier weken moet hij drie keer per week 40 minuten aan cardio doen. Dit is dan ook wat Slim Belly aangeeft: Slim Belly helpt afvallen bij het sporten. Maar er moet dan wel gesport worden! Niels hield zich perfect aan zijn regels en dit is het resultaat:

VoorNaResultaat
Gewicht101 kg98,7 kg2,3 kg
Buikwand boven98 cm94 cm4 cm
Buikwand onder103 cm98 cm5 cm

Niels is dus werkelijk een aantal centimeter dunner geworden en een broekmaat kleiner, maar komt dat wel door de Slim Belly? Dat moet onderzoek uit wijzen, maar in ieder geval: sporten met de Slim Belly zorgt voor resultaat. Het kan in ieder geval geen kwaad.

Kritiek op Slim Belly

Peter Hollander, hoogleraar inspanningsfysiologie, zegt dat Slim Belly onzin is. Hij vertelt dat je spieren namelijk vet nodig hebben om inspanning te leveren. Dit vet halen ze uit de voorraad die in de spieren zelf ligt en dus niet uit de voorraad die in je buik opgeslagen is. Hij zegt dat het vet niet lokaal kan worden verbrand en het apparaat dus nutteloos het vet stimuleert.

Conclusie

Met een product als de Slim Belly is het altijd moeilijk om een goede conclusie erover te trekken. Dit komt doordat er niet bekend is hoeveel het verschil is tussen normaal sporten en sporten met de Slim Belly. Het werkelijke oordeel over de Slim Belly zal dus binnekort komen na de onderzoeken van de sportscholen.

Zelf denk ik dat Slim Belly echt helpt. Op internet zijn duizenden reacties te vinden van mensen die een geweldig resultaat hebben bereikt. Of Slim Belly echt helpt door plaatselijk vet te verbranden weet ik niet zeker, hier moet nog veel onderzoek naar worden gedaan. Wat in ieder geval zeker is is dat mensen er meer mee afvallen. Dit zou je ook kunnen verklaren door te stellen dat mensen er zo veel in geloven dat ze zich nog meer in zetten en meer sporten.

Fysiek of mentaal effect; het lijkt er in ieder geval op dat de Slim Belly echt werkt en voor zeer goede resultaten zorgt. Ben je aan het twijfelen? Probeer het eens een maand zelf uit: het kan alleen maar in je voordeel werken.
© 2009 - 2020 Sanpaulo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Slim Belly: werkt het?De Slim Belly: het belooft je een platte en strakke buik in slechts één maand. Het bestaat uit een opblaasbare band die…
Een platte buik met Slim Belly: je moet er wel wat voor doenSlim Belly is een systeem dat gericht is op het platter maken van de buik. De deelnemer draagt een soort korset met daar…
Een slanke taille met de Better BellyEen slanke taille met de Better BellyEen vervelend verschijnsel bij gewichtsverlies is dikwijls dat de resultaten aanvankelijk wel zichtbaar worden op ongewe…
Slim afvallen is te leren!Slim afvallen is te leren!Slim afvallen is voor iedereen te leren volgens psycholoog Arjan van Dam. Blijvend gewicht verliezen valt te leren. Volg…
Snel afvallen in een weekSnel afvallen in een weekSnel afvallen in een week, wie wil dat nou niet? Misschien heb je over een week wel een belangrijk feest en wil je er op…

Reageer op het artikel "Slim Belly - Werkt het echt?"

Reacties

Martijn, 04-08-2016 10:51 #35
Werkt niet, heb het ook gedaan. Drie keer per week cardio en 2 keer week kracht, resultaat 0,0 door dat ding. Nu let ik op voeding, beweeg regelmatig en gebruik geen banden en dergelijke en ineens gaan de kilo's eraf en slinkt de taille. Beetje discipline kost niks, die banden wel…

Nick, 14-01-2016 13:44 #34
Geloof het of niet maar ik heb in 2,5 maand dagelijks vrijwel dagelijks een half uurtje gecrosstraind met de Slim Belly, naast dat ook nog 40min krachttraining per 2 dagen. Ik weet niet meer precies de score van de cm's maar ik was in totaal 16 kilo lichter. Slim Belly heeft daar zeker weten aan bijgedragen, het geeft cardio net even wat meer effect.

Rick, 21-03-2013 13:22 #33
De better belly zorgt ervoor dat de gebruiker veel vocht verliest tijdens het gebruik hiervan. Dit kan zelf gevaarlijk zijn wanneer mensen 1% vocht uit het lichaam verliezen dan kan het lichaam ontregeld raken (dorst gevoel). Wanneer men meer vocht verliest is er zelfs kans op een HYPO.

Jaac, 22-08-2012 14:10 #32
Ik heb een jaar getraind met de slim belly 2 tot 3 keer in de week en er is geen cm af. Er wordt gesuggereerd 2 maten kleiner, echt dit is echt geld verspilling dan moet je eiwit shake er bij gebruiken kosten € 200 per maand. Als je gewoon meer gaat lopen fietsen en minder snoept val je ook af. Dit zijn allemaal valse beloftes die gedaan worden. En ze laten altijd mensen zien die veel overgewicht hebben en niet sporten. Ja die gaan dan ineens sporten en minder eten maar dit komt niet echt door de slim belly. Ik ben in Dordrecht geweest en begeleiding is er niet alleen als ze je binnen halen daarna moet je het uitzoeken. Niet eerlijk. En je moet gelijk een jaar vooruit betalen kreeg dit 1 dag van te voren te horen was het niet ineens en toen kreeg ik een mail einde contract ja dat heb je als je mond open doet.

Marie, 26-09-2011 16:44 #31
Heb de better Belly gedaan en ben wel tot 7 cm kwijt geraakt in anderhalve maand. Maar waar het vandaan kwam of betergezegd vanafging haha me taille en me heup. Dus de plek waar die band ongeveer zit.

Of het werkt of niet, een ieder om te oordelen, ik kreeg t kado bij in schrijving, mu paar mnd verder zijn de cm er nog steeds af (dus geen vocht verlies, maar wel vet%). Verder is het als stok achter de deur beter voor mij, hou niet van sportmaatjes. Maar dat is persoonlijk.

Waar de BB goed voor is is vooral de rug minder tot geen last meer van onderrug klachten door regelmatig gebruik BB dus het is wel ERGENS GOED VOOR!

Klaske Ferwerda, 26-07-2011 10:38 #30
Ik doe nu 3 weken Slim Belly en merk zeker dat het helpt om slanker te worden. ik fiets en heb de Belly om, maar voor mij is het een heerlijke combinatie. en je sport lekker en het is heerlijk voor je rug en je buik. ik kan he teen ieder aanraden. ook al hoef je niet af te vallen. het is gewoon heel behaagelijk en heb je last van je rug dan is het helemaal aan te raden…

Doreen, 20-04-2011 11:16 #29
Ik heb net 4 weken afgerond met Slim Belly. Ik train al 2 jaar 3 x per week en wilde het gewoon eens proberen. Fitness is geweldig, mijn dagelijkse ding, en ik probeer graag de nieuwe dingen uit! Vorig jaar heb ik op mijn vorige sportschool Better Belly gedaan en dat was een tegenvaller. Inderdaad, vochtafdrijvend, niets meer en niets minder. Slim Belly werkt op luchtdruk, dus heel anders. Mijn buikje is helemaal weg, geweldig! Dus dames, deze 40+ er is echt heel enthousiast. Probeer Slim Belly. Ik ga volgende week starten met de Slim Legs.

Spacecowboy (infoteur), 01-04-2011 18:35 #28
Wat moet je nog meer zeggen als duizenden onderzoeken aantonen dat plaatselijk ver verbranden niet kan en de mensen het toch maar willen geloven?

Gr

Debby, 06-02-2011 09:19 #27
Ik heb er weinig woorden voor: Toppie! Ik ben centimeters kwijtgeraakt. En ik ben wel vaker 3 x in de week wezen sporten, Maar dit is me nog nooit gelukt in 4 weken tijd. Dus ik ben er blij mee. En de mensen die dit niet geloven, veel plezier met de dikke buik!

Douwe, 09-12-2010 17:37 #26
De slim belly heeft een prachtig effect… namelijk een placebo effect. wat de fysioloog in dit artikel zegt is absoluut waar. Wel is er dus vaak een placebo effect. de slimbelly is dus een mooie stok achter de deur voor mensen om te gaan trainen maar aan de training zelf draagt het niks bij. wilt u goedkoper uit zijn en toch zo`n stok achter de deur? onderzoek heeft aangetoond dat mensen die een trainingsmaatje hebben vaker gaan sporten. Kleine tip: zoek een trainingsmaatje uit die niet teveel kletst anders gebeurd er nog niks.

Peter, 02-12-2010 23:14 #25
Het fitnesscentrum waar ik werk wil binnenkort gaan beginnen met Better Belly en ik zoek nu naar reacties van mensen die ermee hebben getraind. Ik ben vooral nieuwsgierig naar veranderingen in vetpercentage, aangezien dat hetgene is waarmee je daadwerkelijk kunt meten of er vet verbrand is.
Ik ben zelf erg sceptisch, met name doordat de kennis die ik heb opgebouwd tijdens mijn opleiding en de ervaring in het werkveld en bijscholing deze principes tegenspreekt. Ik vind het belangrijk dat ik achter een trainingsmethode sta voordat ik deze ga aanprijzen bij mijn clienten.

Weet er iemand iets van het onderzoek dat in 2009 zou worden uitgevoerd (met controlegroep)?

PS: ik zie in deze comments de bizarste methodes om een trainingshartslag uit te rekenen voor vetverbranding. Algemeen aanvaard is:
-Max Mf = 220 min leeftijd bij mannen onder 35, 226 min leeftijd bij vrouwen onder 35
-boven de 35 moet de leeftijd eerst met een correctiefactor vermenigvuldigd worden voor een nauwkeurigere berekening
-Ideale trainingszone voor vetverbranding ligt rond de 60 tot 70% van de maximale Hf

(100% van de maximale hartfrequentie is een toestand die moeilijk te bereiken is en maar heel kort vol te houden is, denk aan bijv een minuut. dus niet realistisch als gemiddelde intensiteit gedurende een groepsles van bijv. een uur)

Astrid, 19-11-2010 10:54 #24
De slim belly werkt wel degelijk. Ik sport al een paar jaar, ben heel erg met gezonde voeding bezig en doe meerdere keren in de week buikspieroefeningen. De slim belly met een goede vetverbrandingsoefening geeft echt dat extra bij het probleemgebied de buik. Het stimuleren van de doorbloeding zorgt voor goede vetafvoer in dat gebied en werkt super voor de huid, goede doorbloeding stimuleert ook de huid. Mensen die denken dat je met snacks voor de tv kan luieren en dat je dan met de slim belly afvalt kunnen beter op de koffie gaan bij Assepoester en als je gelooft dat je eruit gaat zien als een fotomodel… keep on dreaming :-p Je moet er echt wat voor doen en dan werkt het wel.

Je max hartslag min je leeftijd is vetverbranding. Alles boven die uitkomst is conditietraining en dus geen vetverbranding.

Dr Frank, 17-11-2010 08:25 #23
Ik had laatst vocht in mijn knie door een voetbalblessure waardoor mijn knie een aantal cm dikker was. Na gerichte waarmtebehandeling was mijn knie omtrek centimeters afgenomen. Dit doorvochtafvoer in mijn knie.

De bellys werken hetzelfde, er wordt vocht afgevoerd.

Ga roeien, steppen etc met een vuilniszak om en je hebt hetzelfde resultaat als de belly in centimeters en een positief resultaat in je portemonee

Guy Plijnaar, 10-11-2010 18:29 #22
Indien je meerdere keren per week intensief sport en op je voeding let. Is de kans groot dat je afvalt! Geef geen geld uit aan die onzin! Kom in beweging!

Wendy, 02-11-2010 13:55 #21
Hallo beste negatievelingen! Ik denk maar zo baat t niet dan schaad het niet. Voor sommige mensen is het net die stok achter de deur! Je heb toch 3x in de week een afspraak met een coach, dat zeg je minder snel af, dan een groepsles waar ze je toch niet missen. Dus ik zou zeggen GA VOORAL DOOR!

Barbara, 22-10-2010 07:36 #20
Ik heb Better-Belly gedaan, is dezelfde als Slim Belly werkt met een infrarood band om je middel wat op 55 graden verhit worden terwijl je intensief voor 45 minuten sporten. Na 4 weken (3 x per week) 12 keer in totaal, ben ik 2cm kwijt, 4ons aangekomen en 0.6% vet kwijt. Uit een groep van 10 vrouwen ben ik de meeste cm kwijt. Volgens de reklame wordt er gegarandeerd dat je 1-2 kleding maten afvallen - DAT KLOPT DUS NIET. Als je ga lijnen terwijl je slim-belly doet dan zijn de resultaten niet aan slim belly te danken, sowieso als jij minder gaat eten valt jij af. Volgens de reklame is lijnen niet nodigd omdat je wel afvalt, maar de resultaten zijn te triest voor woorden. dit product Is gewoon een gimmick wat centen opleverd.

Elly, 17-10-2010 13:15 #19
Ik heb slimbelly 9 weken gedaan en ben totaal 14 cm kwijt geraakt maar wel mede ook door te lijnen en 3 keer per week 60 minuten met de slim belly te trainen.na 4 weken was er bij mij nog niets af en dat frustreerde heel erg maar ik heb vol gehouden.in kilo's kijk ik niet wat dat raakt iedereen die gezond eet en sport ook kwijt.
alleen na de slym belly kuur zijn er in zeer korte tijd de nodige centimeters weer aan gekomen. en dat vind ik wel erg jammer niet alleen van de centimeters maaar ook van het geld want het heeft heel wat gekost voor maar een maand slanker te zijn. Ik ben 52 jaar

Charlot, 30-08-2010 21:39 #18
Ik geloof er niet veel van. Ja, je zal best gewicht verliezen, maar dit komt volgens mij meer door het feit dat men beweegt dan dat die slim belly dat doet. Als men na die maand weer gewoon op de bank gaat hangen, is het effect zo weg. Blijvend afvallen en vet verbranden kan iedereen maar je moet er wel iets voor doen. Voedingspatroon veranderen bijv. en zeer regelmatig sporten/bewegen. En verliezen ze echt vet? Of is het vocht… Plaatselijke vetverbranding bestaat namelijk niet.

Esther, 04-08-2010 18:38 #17
Ik fitness (krachttraining) al jaren 3x per week, nu ik boven de 40 ben wordt het steeds moeilijker het buikje binnen proportie te houden. Ik let op wat ik eet, dus geen dieet. Toen kwam bij ons in de sportschool de Slim belly, ik was sceptisch en heb het even aangekeken. Aan iemand gevraagd die veel traint en de Slim Belly deed wat haar ervaring was, zij was positief. De nieuwsgierigheid wat het voor mij zou doen trok me over de streep, gewoon proberen! Heb minder alcohol gedronken en minder chips. Het eindresultaat totaal 4,5 cm eraf. Mijn ervaring is positief.

Tim, 23-07-2010 21:08 #16
Mensen, ik zie alleen maar resultaten van dat jullie net klaar zijn met de 3X pw trainingen. maar wat ik graag zou willen weten is… wat gebeurt er met het lichaam als je een 3maanden klaar bent met slim belly/better belly? Dat soort resultaten vind ik pas belangrijk… Ik hoor het van jullie :-)

Linda, 22-07-2010 11:50 #15
Bij mij heeft het niet geholpen ben met het gewicht hetzelfde gebleven en er zijn centimeters bijgekomen heb het vier weken volgehouden 3x in de week 40 min op de fiets en daarbij hardloop ik ook nog 4x in de week het was voor mij gewoon weggegooid geld en deed het alleen voor een strakkere buik maar die heb ik er niet van gekregen denk dat de ouderwetse buikspier oefeningen beter werken:-(

Cherrie (infoteur), 31-05-2010 13:59 #14
Ook bij mij heeft het wél gewerkt, beide keren dat het gedaan heb. Naast dat het een stimulans is en een saamhorigheidsgevoel met zich meebrengt, merk ik het grote verschil met sporten zónder de Slim Belly. Namelijk, het verlies aan centimeters rondom mijn buik. Die ik niet zou verliezen zonder de Slim Belly (wel pondjes, weinig tot geen centimeters…). Ik lees een reactie over 70% trainen van je maximale hartslag) en dat het dan weinig tot niets uitmaakt als je normaliter harder traint. Bij mij helpt het enorm door uit te gaan van de regel: 180 min je leeftijd, als je een beginner in het sporten bent, nog eens 10 eraf halen. Eerst is het zwaar, daarna gaat je lichaam wennen. Als je lichaam eraan gaat wennen, zal een verhoging van je hartslag op een gegeven moment uitblijven. Belangrijk is dus om harder te gaan rennen, om je apparaat een standje hoger te zetten. Op die manier blijft het zowel mentaal als lichamelijk uitdagend.
Althans, zo ervaar ik het :-)

Helena, 21-05-2010 22:21 #13
Er wordt aangeraden om 70% te trainen (van je maximale hartslag) om vetverbranding te stimuleren. Maar als je normaal 80 tot 100% traint 3 a 4 keer per week (bijvoorbeeld met groepslesssen) dan zit je dus met de training van better belly veel te laag. Gevolg… weinig vetverbranding en het resultaat blijft uit. Misschien wel handig om individueel te bepalen hoe zwaar en hoe vaak er getraind dient te worden. Pas dan kun je bij de meeste mensen resultaat verwachten.

Ravelli, 12-05-2010 12:32 #12
Wil graag weten welke sportschool in het Gooi dit in zijn programma heeft

Gezond, 02-04-2010 11:27 #11
Slim belly is een marketingconcept van een bedrijf dat zich richt op marketing in de fitnessbranche. Het Product is heel doordacht in de markt gezet om met name nieuwe leden te werven. Je betaald veel geld om mee te mogen doen en bent dus extra gemotiveerd om daadwerkelijk 3x per week te gaan sporten en daarnaast een voedingsschema te volgen. Ook zonder de slim belly zou je resultaat halen. Denk "gezond" na, wondermiddeltjes bestaan niet en al helemaal niet op de lange termijn. Volg een goed schem in je sportcentrum en vraag om voedingstips dan heb je hetzelfde resultaat en houd je dat op de lange termijn.

Sonja, 24-03-2010 21:49 #10
Ik werk zelf in een sportschool waar we al 2 maanden de Slim belly gebruiken en ik heb met eigen ogen gezien dat de Slim belly werkelijk gewoon bij IEDEREEN resultaat geeft.
Alle proefpersonen bij ons op de sportschool zijn behoorlijk wat cm buikomvang kwijtgeraakt, dus ik kan het echt absoluut iedereen aanraden!

Loisjuh, 12-02-2010 20:00 #9
De slim belly werkt echt! Een vriendin van me heeft dit afgelopen najaar gedaan en ze is 30cm kwijt!
22 boven de navel en 8 er onder! Zelf ga ik binnenkort beginnen.
Ik verwacht niet zo veel kwijt te raken omdat zij wat steviger was toen ze er mee begon.

Mark, 06-02-2010 00:57 #8
Op de sportschool waar ik train zijn er momenteel twee testen gaande. De slim belly en de Better belly.
De slim belly test heeft meer deelnemers omdat hier meer reclame voor gemaakt is. Echter zijn de resultaten verrassend. De personen die aan de Better Belly mee doen halen veel beter resultaten dan de personen van de Slim Belly (ondanks dat het aantal deelnemers erg uit verhouding ligt.). Het beste resultaten behaald met de Slim Belly is na twee weken 5 cm minder bij de buik terwijl met de Better Belly het hoogste resultaat 12 cm was in de zelf twee weken. Er zijn daarom al een aantal personen overgestapt van de Slim Belly naar de Better Belly.
Bijkomend voordeel is dat de Better Belly op de sportschool waar ik train de Better Belly goedkoper is. Voor de Better Belly wordt 14,96 euro per week gevraagd, De Slim Belly kost 19,95 per week.
Zelf heb ik de maand Januari mee gedaan met de Better Belly. Ik ben in 4 weken tijd ruim 15 cm omvang bij mijn buik kwijt geraakt. Op gewicht heb ik me niet kunnen meten aangezien ik ook veel kracht training doe. De spieren die je krijgt met krachttraining wegen zwaarder dan vet. Hierdoor was ik wel veel vet kwijt maar mijn gewicht nam alleen maar toe.

Cynthia, 05-02-2010 12:15 #7
Ik ben nu 2week bezig met slim belly 3x in de week cardio trainen.
ben gister weer gemeten en was in totaal:
1 kg kwijt.
10 cm boven de navel en
3 cm onder de navel.
voor mij werkt deze methode wel.

Nathalie, 18-01-2010 11:46 #6
In februari ga ik ook beginnen met slim belly. Voor mij gaat het niet alleen om de omvang, maar ook om een sportritme te krijgen, dus dat ik ook na de slim belly minimaal 2 keer per week ga fitnessen. Bij de sprotschool waar ik slim belly ga uitproberen moet je namelijk alle afspraken al vastleggen en ook gelijk betalen voor de hele maand, zodat je er echt heen moet, bij mij is namelijk het probleem dat als er in de eerste en zwaarste weken/maanden niemand tegen mij zegt dat ik moet sporten dan ga ik vaak ook niet of minder. Ook voor mijn conditie kan het zeker geen kwaad. Dus al helpt de band zelf niet of minder, het geeft me een goed gevoel, een betere conditie en een vast sportritme die ik echt blijf houden na de maand slimbelly!

Rudolph, 16-01-2010 09:41 #5
ALs het echt werkt en het zou op de markt komen voor de consumenten dan zou ik het misschien ook aanschaffen. Mits de prijs er na is. Maar eerst maar eens afwachten wat de echte resultaten zijn.

Remco, 31-12-2009 19:14 #4
Ik heb ook deze week een bericht ontvangen van mijn sportschool om voor € 19,95 mee te doen aan een "test"! met de Slim Belly. Hoe onwaarschijnlijk kan het zijn. Weer een manier om bij mij geld uit de zak te kloppen en dat nog wel van een instituut waarvan ik dacht dat het zuiver op de graat is.

Bert, 20-12-2009 18:12 #3
Om de werking te bepalen zul je 2 groepen proefpersonen moeten vergelijken nl een groep die traint met de slim belly en een groep die traint zonder slim belly, beide groepen moeten aan elkaar gelijk zijn qua leeftijd, geslacht, geografie etc, [wordt ook wel een RCT-onderzoek genoemd]na een bepaalde tijd kunt je dan een vergelijk maken en bepalen of trainen met de slim belly significante vermindering in buikomvang geven tov de groep die zonder band traint in gelijke omstandigheden.
Wetenschapper zullen een onderzoek uitgevoerd door de producent van het te onderzoeken artikel[bv de slim belly of medicatie] nooit als betrouwbaar en valide beoordelen

Bert, 20-12-2009 18:12 #2

Stientje, 11-12-2009 14:29 #1
Heb een maand achter de rug van 3 maal 40 min trainen per week, resultaat gewicht gelijk gebleven buik verminderd onderaan 2 cm bovenaan ook 2cm, ik vind dit persoonlijk echt pover volgens de beloften, maar je bent wel echt bezig met je conditie, en die kan alleen maar verbetren.

Infoteur: Sanpaulo
Laatste update: 11-08-2010
Subrubriek: Dieet
Reacties: 35
Medische informatie…
Schrijf mee!