InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Succesvol afvallen met lekkere smoothies

Succesvol afvallen met lekkere smoothies

Succesvol afvallen met lekkere smoothies Snel en eenvoudig afvallen, terwijl je nog steeds mag genieten van de heerlijkste drankjes, wie wil dat nou niet? Succesvol en gezond afvallen kan met behulp van verse smoothies. Smoothies zijn heerlijke drankjes met als basis vers fruit en zuivel. Smoothies zijn vitaminebronnen en helpen je, snel en eenvoudig je buikvet te verminderen.

Afvallen met smoothies

Smoothies zijn lekkere en gezonde drankjes. De belangrijkste ingrediënt van een smoothie is fruit. Hierbij kan gekozen worden voor versfruit, maar ook voor ingevroren fruit. Wanneer er gekozen wordt vers fruit zul je extra ijsblokjes moeten toevoegen. Bij het maken van smoothies wordt het fruit in de meeste gevallen in de blender gemixt en aangelengd met sinaasappelsap of zuiveldranken zoals yoghurt of sojamelk. Smoothies blijven lang lekker, doordat je ieder dag weer voor een andere variant kunt zorgen. De bereiding van een smoothie is snel en eenvoudig. Door de vele mogelijkheden kun je iedere dag weer een smoothie maken geheel naar eigen smaak. Wanneer je een dieet volgt en smoothies gebruikt als maaltijdvervanger kun je proteïnepoeder toevoegen aan je smoothie ingrediënten voordat je het geheel met een staafmixer of blender tot een smoothie mixt. Proteïnepoeder als extra toevoeging aan een smoothie kan helpen om een langere periode een verzadigd gevoel te houden en om de opbouw van je spierweefsel te ondersteunen. Proteïnepoeder is verkrijgbaar in verschillende smaken zoals vanille, aardbei en chocolade en zowel op melk als sojabasis. Proteinepoeder met vanillesmaak laat zich over het algemeen het beste met alle (verse) fruitsmaken combineren. Wanneer je ook smoothies wilt gebruiken om je diner te vervangen kun je ook prima experimenteren met verschillende soorten groenten zoals bijvoorbeeld spinazie.

Ontbijtsmoothie tijdens dieet
Alleen wanneer je iedere ochtend je ontbijt vervangt door een heerlijke ontbijtsmoothie zul je al snel effect merken. Een smoothie zal ervoor zorgen dat langer een verzadigd gevoel houdt en dat je niet zo snel naar tussendoortjes zal grijpen. Een smoothie bevat alle voedingstoffen die je lichaam tot de lunch nodig heeft. Een eigengemaakte smoothie behoort tot een evenwichtig ontbijt dat een constante suikerspiegel stimuleert voor ongeveer vijf of zes uur.

Dieetsmoothies welke ingrediënten moet je kiezen?

Wanneer je een smoothie maakt als basis van een gezond en evenwicht dieet moet je kiezen voor magere en het liefst vetvrije melkproducten. Daarnaast is het handig om fruitsoorten te kiezen die het afvallen stimuleren.

Fruitsoorten die een dieet stimuleren zijn:

  • Verschillende soorten bessen, rode bessen, bosbessen, cranberry's etc
  • Tomaten
  • Granaatappel
  • Limoen

Voor een extra stimulans van de stofwisseling kun je aan je smoothies kaneel toevoegen.

Recept ontbijtsmoothie passend in een vetvrij en caloriearm dieet

Ingrediënten

  • 300 ml bosbessen- of aardbeienyoghurt 0% vet ( bijvoorbeeld Optimel)
  • 200 ml vetvrije melk
  • 200 gram bosbessen of aardbeien. Wanneer je kiest voor vers fruit is het raadzaam extra ijsblokjes te gebruiken.
  • 3 eetlepels melkpoeder
  • 2 theelepels zoetstof

Bereidingswijze

Pureer met behulp van een blender of staafmixer alle ingrediënten tot een glad geheel.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Groene Smoothies. Wat zijn groene smoothies?Groene Smoothies. Wat zijn groene smoothies?Smoothies zijn op het gebied van voedsel een gezonde trend, en groene Smoothies worden ook steeds bekender. Groene Smoot…
Zelf smoothies makenZelf smoothies makenJe kunt zelf de lekkerste smoothies maken, met vers fruit, ijs, koffie of andere ingrediënten. Het enige dat je nodig he…

Reageer op het artikel "Succesvol afvallen met lekkere smoothies"

Reactie

Me, 30-12-2013 22:39 #1
Dat ligt zwaar op de maag die theelepels. Wat zou het moeten zijn? Reactie infoteur, 01-01-2014
Goedemorgen Me,

Voor 2014 veel lekkere smoothies toegewenst.

Met de afgestreken eetlepels is niets mis of bedoel je wat anders?

TekstSchrijverT

Infoteur: Tekstschrijvert
Laatste update: 31-12-2013
Subrubriek: Dieet
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!