InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Tips om strakke billen te krijgen

Tips om strakke billen te krijgen

Tips om strakke billen te krijgen Wil je strakke billen? Heel veel mensen dromen hiervan, maar weten niet goed hoe ze het waar moeten maken. Dit kan gemakkelijk worden gerealiseerd met de juiste oefeningen. Hoe kun je strakke billen krijgen en houden? Welke oefeningen kunnen je hierbij helen en waar moet je zoal op letten? Wat kun jij doen om je billen mooi strak te krijgen?

Strakke billen

Wie droomt er nou niet van strakke billen? Het is een wens van veel mensen om een strak achterste te hebben, zodat ze zich bijvoorbeeld vol zelfvertrouwen op het strand kunnen vertonen, of omdat het net wat meer zekerheid kan geven. Hoe kun je nou eigenlijk een strak achterste krijgen?

Zalfjes en andere middelen

Er zijn talloze middelen op de markt waarmee je strakker in je vel zou kunnen komen. Deze zalfjes zijn in de meeste gevallen niet de manier om inderdaad een strak achterste te krijgen. De meeste zalfjes werken helemaal niet en men probeert alleen maar geld te verdienen aan onzekere mensen. Je bilspieren worden echt niet sterker door een zalfje. Soms is er wel enig resultaat, maar dit is echt miniem.

Oefening die je overal kunt doen

Een oefening die je werkelijk overal kunt doen om strakkere billen te krijgen, is door je spieren regelmatig aan te spannen. Doe dit bijvoorbeeld dertig seconden achter elkaar en ontspan daarna weer. Probeer dit meermaals per dag te doen, zodat je de bilspieren enigszins kunt trainen. Deze oefening kun je overal doen, bijvoorbeeld wanneer je achter de computer zit of wanneer je aan het koken bent.

Traplopen voor strakkere billen

Traplopen is een hele goede manier om strakkere billen te krijgen. Je gebruikt hier immers echt je bilspieren voor. Probeer dus niet de lift te pakken, maar ga lekker met de trap. Heb je meerdere dingen die boven liggen nodig? Loop dan niet één keer, maar een extra keer.

Squats

Squats is een prima oefening waarmee je je bilspieren kunt verstevigen. Het is een eenvoudige oefening, maar vreselijk effectief. Bij squats moet je de voeten op schouderbreedte iets uit elkaar doen en je voeten wijzen ongeveer 30 graden naar buiten. Daarna ga je door je hurken. De oefening kan worden gedaan met gewichten, waardoor het extra zwaar wordt, maar dit is niet altijd nodig. Squats kun je makkelijk doen tijdens het televisiekijken.

Ga fietsen!

Bij fietsen gebruik je ook je bilspieren erg veel. Ga elke dag een half uurtje fietsen en je zult al snel een verschil zien. Pak dus niet de auto of de bus als je naar de stad gaat, maar lekker de fiets. Of doe je boodschappen op de fiets. Ook steppen is trouwens een hele goede manier om aan je bilspieren te werken.

Gezond eten!

Zonder gezond eten zul je nooit strakke billen krijgen. Iemand die veel vet binnenkrijgt, zal dit vet waarschijnlijk opslaan in zijn of haar billen. Probeer dus gezond te eten. Ga voor voldoende vitamines en vezels. Af en toe ongezond eten is helemaal niet verkeerd, maar probeer dit echt met mate te doen voor een goed resultaat.

Heb geduld

Om strakke billen te krijgen moet je vooral heel veel geduld hebben. Je zult niet binnen een week resultaat zien. Ook moet je de oefeningen voor langere tijd vol blijven houden en zelfs proberen een gezonde levensstijl te krijgen. Het krijgen van strakke billen is niet moeilijk, maar vergt vooral veel doorzettingsvermogen.

Lees verder

© 2012 - 2019 Writingsuus, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Strakke billen met de 30 day butt challengeStrakke billen met de 30 day butt challengeWil jij jezelf eens goed uitdagen en tegelijkertijd werken aan je billen? Met de 30 day butt challenge ben je dertig dag…
Welke broek past bij mijn figuur?Welke broek past bij mijn figuur?Broeken en jeans zijn er in alle soorten en maten: heupbroeken, taillebroeken, strakke broeken, wijde broeken en nog vee…
De Brazil Butt Lift Workout, voor mooie strakke billenDe Brazil Butt Lift Workout, voor mooie strakke billenHeb jij altijd al gedroomd van mooie strakke billen, benen en buik? Dan is de Brazil Butt Lift Workout waarschijnlijk we…
30 dagen Crossfit, een schema voor thuisCrossFit verovert Nederland. Volg het 30 dagen fit schema voor beginners en ervaar het zelf. Met behulp van dit schema k…
Gezondheid: Oefeningen voor de billenGezondheid: Oefeningen voor de billenBehalve dat bewegen goed voor het lichaam is, is het zeker in de zomer ook nog prettig om de lichaamsdelen die blootgest…
Bronnen en referenties
  • Valtaf.nl
  • Toostylish.com
  • Prettyhealthy.nl

Reageer op het artikel "Tips om strakke billen te krijgen"

Reactie

A>m, 15-02-2017 17:31 #1
Met mijn bilwerk ben ik dik tevreden en ik kan dit artikel volledig beamen: fietsen werkt prima!
Ik fiets al vanaf het moment dat ik een klein kind was en fietste overal naar toe en nog steeds: naar werk, naar winkels en voor mijn plezier. Traplopen doe ik elke dag, anders bereik ik mijn huis niet, geen lift. Op mijn werk in het onderwijs, loop ik veel van de ene naar de andere verdieping. Soms loop ik een paar keer expres, om de afwisseling met zitten te bewerkstelligen.
Zelfs vrouwen in mijn werk zeggen soms iets goedkeurends over mijn billen en zitten er soms aan, al of niet met toestemming, omdat ze goed en stevig zijn. Dus niet plat en slap, maar mét proportie. Ik geloof niet in zalfjes en botox, omdat je daar meer kwaad dan goed mee doet. Ben je niet tevreden: ga fietsen!
Echt superslank ben ik niet, maat 44, maar ik ben er dik tevreden mee en kerngezond. Omdat het door het vele fietsen zo goed in proportie is, kan ik het iedereen aanraden. Je krijgt er ook mooie benen van en dat zeggen de mannen dan weer!
Fietsen doet zoveel goeds voor je: opgewekte geest, nieuwe ideeën onderweg en prachtig achterwerk. Wat wil je nog meer?
Ook voor de gezichtshuid is het prima, het hele lichaam krijgt een betere doorbloeding en vaak word ik daardoor veel jonger geschat dan mijn kalenderleeftijd van 62 jaar. Ga toch fietsen!

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 23-06-2015
Subrubriek: Dieet
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!