InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Hoe kies je de beste en goedkoopste creatine?

Hoe kies je de beste en goedkoopste creatine?

Hoe kies je de beste en goedkoopste creatine? Op een gezonde manier extra spiermassa opbouwen is voor iedereen belangrijk. Het is nochtans de grootste zorg van al diegenen die aan fitness, bodybuilding of andere krachtsporten doen. Een aangepaste voeding met het juiste aantal calorieën staat hierbij centraal. Voor sterke spieren heeft je lichaam vooral nood aan meer energie dan het écht nodig heeft. Extra spieropbouw is zeker geen zaak van vet en ongezond eten, doe je zeker niet met het eten van junk food.

Kwaliteit

Uitsluitend calorierijke voeding is voor bodybuilders en krachtpatsers onvoldoende voor extra spieropbouw. In hun geval kunnen voedingssupplementen helpen. Creatine is een van de bekendste supplementen. Creatine zorgt voor de nodige kracht, energie en extra spiermassa om goed te kunnen presteren. De ene soort creatine is echter de andere niet. Ze worden immers allemaal op een verschillende manier gemaakt. Overweeg jij de aankoop van creatine? Controleer dan zeker de samenstelling van het product. Vele soorten bevatten allerlei nevenproducten en/of een goedkope creatine vervanger.

Extra energie

Creatine fosfaat is een energierijke stof die van nature aanwezig is in onze spiercellen. Deze stof wordt vooral gebruikt om onze witte spiervezels, zij die het grootst in omvang worden, van voldoende energie te voorzien. Dat voorkomt vroegtijdige uitputting, versterkt spiercontracties, en helpt je intenser te trainen.

Soorten creatine

Het kiezen van de beste soort creatine is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Iedere soort creatine zorgt voor meer uithoudingsvermogen en voor explosieve prestaties.
  • Creatine mono hydraat: is ongetwijfeld de meest bekende soort creatine. De beste creatine mono hydraat draagt het creapure logo. Dat geeft aan dat het gekozen voedingssupplement hoogwaardige creatine mono hydraat bevat. Creatine met dit logo komt meestal uit Duitsland, goedkopere en minderwaardige varianten uit China. Bij langdurig gebruik kan dit voedingssupplement maagklachten veroorzaken en bij één derde van de gebruikers heeft het zelfs geen enkel effect
  • Creatine ethyl ester: of CEE kwam op de markt als verbeterde versie van creatine mono hydraat en voorkomt een opgeblazen gevoel. Daarnaast zorgt het ook voor een betere spierontwikkeling, maar dat is lang niet bij iedereen het geval.
  • Vloeibare creatine: hiervan werd wetenschappelijk bewezen dat het niet werkt

Basisproduct

De beste creatine die écht werkt bij iedereen bestaat niet. Ga er tijdens je zoektocht naar de beste creatine van uit dat het basisproduct het beste resultaat geeft. Creatine met allerlei toevoegingen zijn niet alleen peperduur, maar ook minderwaardig. Voor een vlugge opname en een maximum resultaat combineer je creatine best met wat dextrose en/of een vruchtensapje.
  • De beste creatine: koop je het goedkoopst via internet. Kies het huismerk, dat heeft meestal dezelfde kwaliteit als de bekende merken, maar is stukken goedkoper. Kies steeds voor creatine mono hydraat met het creapure kwaliteitslogo
Gerelateerde artikelen
Creatine, hoe lang kan ik het gebruiken?Creatine, een supplement dat veelvuldig gebruikt wordt door mensen die fitnessen. De vraag die hierbij vaak gesteld word…
Wat is de beste creatine?Er zijn vele soorten creatine op de markt, maar wat is nu de beste creatine? Lees hier de waarheid van de verschillende…
Creatine gebruik: de voordelen en de bijwerkingenCreatine staat vooral bekend als middel dat wordt gebruik voor krachttoename en voor de ontwikkeling van grotere spieren…
Timing van koolhydraat- en eiwitinname bij sportersDe voeding van wedstrijdsporters en topsporters moet aan bepaalde eisen voldoen. De inname van macronutriënten op de jui…
De werking van creatineDe werking van creatineOm de prestaties tijdens het sporten te bevorderen, wordt er steeds meer gebruik gemaakt van prestatiebevorderende suppl…

Reageer op het artikel "Hoe kies je de beste en goedkoopste creatine?"

Infoteur: Frantan
Gepubliceerd: 10-11-2013
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!