InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Wat kan je doen met shampoo

Wat kan je doen met shampoo

Het gebruiken van shampoo is een alledaagse gewoonte geworden. Maar we gebruiken de shampoo alleen om ons haar mee te wassen, maar er zijn nog zoveel meer dingen die je met shampoo kan doen.

Haarlak verwijderen

Bij het opspuiten van haarlak gebeurt het nog wel eens dat je er een keer naast spuit, met als gevolg een lelijke plek op de muur. Maak een spons een beetje vochtig en doe er een beetje shampoo op. Smeer nu de plek in en de haarlak komt er zo af, werkt ook goed op tegeltjes.

Plakkerige handen

Gebruik eens shampoo in plaats van zeep om je handen te wassen, je zult merken dat je veel minder nodig hebt. Het werkt ook goed om verf van je handen af te krijgen.

Scheerschuim

Kom je eens zonder scheerschuim te zitten, gebruik dan een beetje shampoo. Het is veel beter voor je huid dan gewone zeep en verzacht ook nog eens.

Delicate was

Heb je een mooi kanten bloesje of een ander kledingstuk wat je niet zo snel in de wasmachine wilt gooien. Maak dan een emmertje met water aan met een paar drupjes shampoo. Je hebt echt maar heel weinig nodig en je was blijft mooi.

Bad en kranen

Je kan je badkuip en je kranen goed en blinkend schoonmaken met een beetje shampoo. Smeer je bad en kranen in en spoel na met een beetje water, neem het voor een nog mooier blinkend effect nog een keertje na met een droge doek.

Borstels en kammen

Oliën van je hoofdhuid kunnen afgeven aan je borstels en aan je kammen. Het gevolg daarvan is een vieze borstel die er goor uitziet. Haal eerst alle losse haren uit de borsten of kam. Spuit een beetje shampoo in een lange glas en zet er dan je borstel of kam in. Laat het een half uurtje staan en spoel daarna je borstel of kam schoon.

Als bubbelbad

Als je geen badschuim meer hebt kun je ook shampoo gebruiken. Het schuimt meer en je bad wordt er schoner door.

Make-up verwijderen

Gebruik een paar drupjes baby shampoo op een watje om je oog make-up er zo af te vegen. Het is zo weg en het prikt niet in je ogen.

Oppepper voor je voeten

Voelen je voeten moe aan, smeer ze dan in met een beetje shampoo en doe daar een paar dunne sokjes over aan. Zo worden ze verwend terwijl je slaapt, want als je wakker wordt, voelen je voeten zijdezacht en verfrist aan.
© 2008 - 2019 Daisy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Vlekken verwijderen uit kleding met ouderwetse middelenVlekken verwijderen uit kleding met ouderwetse middelenVlekken uit je kleding verwijderen. Hoe doe je dat? Onze oma’s wisten vroeger precies hoe het allemaal moest. Voor alles…
Beauty: Krullen en slagen in het haar (voor zwoele dagen)Beauty: Krullen en slagen in het haar (voor zwoele dagen)Het haar mag weer soepel en natuurlijk vallen. Beetje glad van boven en uitlopend in krullen. En daarmee meteen gezegd d…
Waar haarlak goed voor isWaar haarlak goed voor isHaarlak kennen we allemaal om het gemodelleerde haar langer mooi op de plaats te houden. Daarbij weten we dat haarlak ee…
Nivea veel producten voor mannenverzorgingNivea veel producten voor mannenverzorgingEen man voor de spiegel is in de regel een niet zo lang durend beeld. Maar een man en verzorging met allerlei moderne pr…
Natuurlijk mooi met SuikerSuiker is een ideaal ingrediënt om een gevoelige en droge huid mee te scrubben: suiker is zachter dan zout maar heeft ev…

Reageer op het artikel "Wat kan je doen met shampoo"

Reactie

Helen, 29-10-2016 15:32 #1
Tja het kan maar ik zou het niet als bubbelbad gebruiken, je neemt via je huid zoveel stoffen op en in de shampoo's die ik controleerde zit heel veel rotzooi. Ik persoonlijk wil niet in een badje SLS of benzoaten zitten weken.

Infoteur: Daisy
Gepubliceerd: 21-01-2008
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!