InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > AMC Amsterdam: adres, bezoektijden en bereikbaarheid

AMC Amsterdam: adres, bezoektijden en bereikbaarheid

AMC Amsterdam: adres, bezoektijden en bereikbaarheid Een van de grootste ziekenhuizen van Nederland is het AMC in Amsterdam. Naast het bieden van zorg aan patiënten wordt er binnen het AMC ook geneeskundig onderwijs gegeven en onderzoek verricht. Alle relevante algemene informatie over het AMC is samengevat zoals het adres, het telefoonnummer, de bezoektijden, de bereikbaarheid met het openbaar vervoer en auto, parkeren en parkeertarieven. Ook is aangegeven waar je de vacatures voor het AMC kunt vinden.

Inhoud

Academisch Medisch Centrum (AMC)

Het Academisch Medisch Centrum wordt in de regel afgekort tot AMC en behoort tot de grootste ziekenhuizen van ons land. Er werken circa 7000 medewerkers en er zijn circa 1000 ziekenhuisbedden. Er zijn in Nederland acht universitair medische centra, waarvan het AMC er één is. Het ziekenhuis is verbonden met de Universiteit van Amsterdam. Ook het Emma Kinderziekenhuis maakt deel uit van het AMC. Naast het behandelen van patiënten en het bieden van (geneeskundig) onderwijs aan circa 2000 studenten wordt er veel medisch onderzoek verricht op het AMC. Het AMC werkt de laatste jaren nauw samen met het andere Amsterdamse ziekenhuis VUmc. Het valt niet uit te sluiten dat er in de toekomst een fusie volgt tussen de twee ziekenhuizen waarbij ze op één locatie worden gehuisvest.

Adres en telefoonnummer

Het AMC is gelegen in Amsterdam-Zuidoost. Het adres is als volgt:
  • Adres: Meibergdreef 9
  • Postcode: 1105 AZ Amsterdam

Het AMC is telefonisch te bereiken via:
  • Telefoonnummer: 020-5669111
  • Telefoonnummer (spoed): 020-5662222

Bereikbaarheid

Het AMC heeft een uitstekende ligging ten opzicht van het openbaar vervoer. Ook per auto is het AMC prima bereikbaar.

Auto en parkeren

Het AMC is gelegen bij knooppunt Holendrecht (de kruising van de autosnelwegen A2 en A9). Parkeren is mogelijk in één van de parkeergarages bij het AMC:
  • Parkeergarage P1 (24 uur per dag en 7 dagen in de week geopend): parkeren voor patiënten en bezoekers
  • Parkeergarage P2 (geopend van 8.00 tot 18.00 uur op maandag tot en met vrijdag): parkeren voor patiënten en bezoekers.
  • P3, P4, P5 en P6: parkeren voor AMC medewerkers

Wanneer je een afspraak hebt voor 9.00 uur of na 17.00 uur wordt er geadviseerd gebruik te maken van Parkeergarage P1. Voor afspraken tijdens kantoortijden kan beter gebruik worden gemaakt van Parkeergarage P2. Met bewegwijzering wordt je vanuit de parkeergarages de weg gewezen naar de juiste afdeling van het AMC. Parkeren kost 3,- voor de eerste drie uur. Hierna wordt 0,50 per half uur extra gerekend. Motoren parkeren gratis in Parkeergarage P1 en bij gebouwdeel M.

Openbaar vervoer

Reizigers met het openbaar vervoer kunnen gebruik maken van het NS treinstation Holendrecht wat naast het ziekenhuis is gelegen. Bij dit treinstation zijn ook het metrostation Holendrecht (metrolijnen 50 en 54) en een gelijknamige bushalte gelegen.

Bezoektijden

De gangbare bezoektijden op de meeste afdelingen zijn tussen 15.00 en 20.00 uur. De bezoektijden kunnen echter variëren per afdeling. Op de website van AMC is een overzicht te vinden met alle bezoektijden per afdeling. Ook is er per afdeling aangegeven wat de regels zijn met betrekking tot het bezoeken van een patiënt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het maximaal aantal bezoekers, de rusttijden, of het is toegestaan om bloemen mee te nemen, enzovoorts. Het overzicht per afdeling kan worden bereikt in de door op de startpagina van AMC.nl in de linkerbalk te klikken op 'per afdeling' onder het kopje 'bezoeker'.

Werken bij AMC

Het AMC behoort tot de grootste werkgevers van Amsterdam en omstreken. Voorbeelden van functies zijn medische functies, verpleegkundige, facilitaire functies, ICT-er, onderzoeker, managementfuncties, enzovoorts. Ook biedt AMC onder andere leer- en werktrajecten, stages en vrijwilligerswerk aan. Een overzicht van de actuele vacatures vind je op het vacatureportal 'werkenbij.amc.nl'. Het is mogelijk om direct online op een vacature te solliciteren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Amsterdam duurste stad om te parkerenAmsterdam duurste stad om te parkerenParkeren in het centrum van Amsterdam is een probleem. Lukt het u toch om een plaatsje te bemachtigen, dan moet u de hoo…
Gratis parkeren in AmsterdamHet is een bekend feit: in Amsterdam is parkeren een dure aangelegenheid. De tarieven voor het parkeren in de straat lig…
Bezoekersvergunning voor bewoners in Amsterdam OostBezoekersvergunning voor bewoners in Amsterdam OostVrienden, familie en/of kennissen kunnen een stuk goedkoper parkeren in Amsterdam Oost. Sinds 1 januari 2014 kunnen bezo…
Vervoer naar AmsterdamReizen van en naar Amsterdam blijkt vaak een hele opgave. Kunt u beter met de trein of met de auto en wat is dan goedkop…
Parkeren bij de Bijenkorf AmsterdamParkeren bij de Bijenkorf AmsterdamHet is waarschijnlijk een van de meest bekende parkeergarages van Amsterdam: de parkeergarage onder de Bijenkorf. Voor m…
Bronnen en referenties
  • www.amc.nl

Reageer op het artikel "AMC Amsterdam: adres, bezoektijden en bereikbaarheid"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-11-2014
Subrubriek: Diversen
Special: Zorginstellingen
Medische informatie…
Schrijf mee!