Beha's die iets voor je doen

Beha's die iets voor je doen Wat is er vrouwelijker dan niet tevreden zijn met wat je hebt. Nergens komt dat zo goed tot uiting als bij de beha cupmaat. Het is nooit goed: we willen altijd groter, kleiner, steviger. Maar niet iedereen heeft zin in het chirurgenmes. In dit artikel lees je over een aantal beha's die min of meer aan je gewenste cupmaat willen meewerken. Daarnaast kan de beha je ook veel irritatie bezorgen. Beha-comfort is belangrijk

Ahh-Bra voor comfort

Wie herkent deze situatie niet. In de paskamer leek die nieuwe beha zo lekker te zitten, maar als je hem eenmaal intensief gaat dragen, komen de knelpunten naar voren. Striemen in de huid, snijdende bandjes of bandjes die afzakken. Eer je het weet word je er chagrijnig van. Ruim 80% van de vrouwen loopt met een verkeerde beha-maat rond.

Op de televisie is er regelmatig reclame te zien van telllsell, waarin de zogenaamde ahh-bra wordt aangeprezen. Ahh-Bra rekent af met de oncomfortabele, traditionele beha's. De Ahh-bra belooft veel comfort en tevens ondersteuning. De BH is naadloos, van microfiber, heeft een V-Hals en brede schouderbandjes en volgt de natuurlijke rondingen. Het ziet eruit als een topje. Je maat kies je alsof je een t-shirt koopt, dus geen gedoe met cupmaat en omvang. De maten lopen van XS tot XXXXL. Voor extra ondersteuning kun je twee topjes over elkaar aandoen. Het grote nadeel van ahh-bra is dat je deze alleen per postorder kunt bestellen om erachter te komen of dit iets voor je is. Je kunt nergens gaan passen. Het is bijvoorbeeld goed mogelijk dat de ahh-bra voldoende ondersteuning biedt - alhoewel me het niet voldoende lijkt bij grotere cupmaten - maar dan nog zou je je truitje of wat dan ook er overheen moeten uitproberen om het effect daarvan te kunnen beoordelen. Je moet vooruit betalen. Je kunt de bestelling weliswaar retourneren, maar verlorengaan is voor eigen risico; dus moet je aangetekend versturen. Op internet zoeken naar anderman's ervaring met deze ahh-bra levert weinig relevants op. Dus het is echt een sprong in het duister. Een sport-beha biedt ook meer comfort en die kun je in ieder geval overal gaan passen.

Beha's voor een cupje meer

Het merk Wonderbra heeft diverse modellen beha's die er allen op gericht zijn om de cupmaat optisch te vergroten:
  • up-lift effect
  • sexy rond effect
  • deep plunge effect
  • decolleté effect

Om je borsten groter te doen lijken, kun je het beste beha's kopen met voorgevormde cups. Ook met je bovenkleding kun je een vergrotend effect bereiken: truitjes met V- of U-hals, jurkjes die slank afkleden, waardoor de aandacht extra op de borst wordt gericht.

Voor zelfs twee cupjes meer optisch bedrog kun je o.a. bij Christine Leduc terecht. Bij de Plunge Push Up Bra zijn de cups zo geplaatst dat je vanzelf een extra diep decolleté krijgt. Door de extra dikke gelkussentjes tonen je borsten automatisch 2 maten groter.

Ook met make-up kun je iets doen: zet met make-up die één tint donkerder is dan je eigen huidskleur een diagonale lijn aan de bovenkant van de borsten om een schaduweffect te creëren, waardoor de borsten groter lijken.

Beha´s voor een cupje minder

De zogenaamde minimizers verkleinen de buste 1 maat optisch. De minimizer beha doet eigenlijk het tegenovergestelde van de push-up beha. Doordat een minimizer de borsten tegen het lichaam aandrukt, lijken ze een maatje kleiner. Er zijn o.a. minimizers te verkrijgen in de merken Triumph en Maidenform.

's nachts een BH aan?

Ook 's nachts hebben de borsten ondersteuning nodig, als je op je zij of op je rug slaapt. Vooral de borsten van vrouwen met een grotere cupmaat en vrouwen tijdens en na de zwangerschap. Alleen als je op je buik slaapt kun je het zonder beha stellen. De meeste beha's zijn echter voor 's nachts niet erg comfortabel; je kunt dan beter kiezen voor een sport beha.
Er bestaat voor de nacht echter wel een anti-rimpel BH "La Decollette" van ontwerpster Rachel de Boer. Dit is een nachtbeha zonder cups, die de borsten tijdens de slaap op hun plaats houdt. Deze BH voorkomt rimpels in het decolleté en zorgt dat bestaande rimpels wegtrekken. Dit zou wetenschappenlijk bewezen zijn. Een aanvullend item van Rachel de Boer is de Crème de Decolleté die de elasticiteit en de veerkracht van de huid versterkt.
© 2010 - 2020 Plato, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Welke beha kies jij?Welke beha kies jij?Beha's zijn er in alle soorten en maten, waardoor het moeilijk wordt om te kiezen welke nou het best bij jou past. De ee…
Hoe is de bh uitgevonden?Hoe is de bh uitgevonden?Zes jaar geleden in 2007 bestond de beha precies honderd jaar. De bustehouder wordt nu door vrijwel iedereen gedragen. M…
Goed passende behaEen goede beha geeft ondersteuning aan de borsten, zodat deze niet gaan hangen. Verder zorgt een beha ervoor dat de bors…
Welke beha-maat heb ik?Welke beha-maat heb ik?Knellende beha's, los zittende beha's, jeukende beha's, schurende beha's. Dit zijn over het algemeen aanwijzingen dat je…

Medicijnen en vitaminen: invloed van vitamines op medicijnenVeel mensen denken altijd dat ze zomaar vitamines kunnen slikken terwijl ze ook gewone medicijnen slikken. Maar vitamine…
De lange weg naar genezingDe zegswijze luidt: "De aandoening of kwaal komt te paard en gaat te voet", waarmee maar gezegd wil zijn dat ieder gezon…
Bronnen en referenties
  • www.tellsell.nl www.wonderbra.be www.christineleduc.nl www.decollette.nl leerwiki.nl

Reageer op het artikel "Beha's die iets voor je doen"

Infoteur: Plato
Laatste update: 19-11-2010
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!