InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Waarom zit fluor in tandpasta?

Waarom zit fluor in tandpasta?

Fluoride is een bijproduct van de atoombom. Toen de VS atoombommen gingen produceren in de tweede wereldoorlog had men de hulp van diverse fabrieken nodig. Werknemers en mensen die om de fabrieken heen woonden maakten zich ongerust over het gevaar dat hiermee gepaard gaat. Men was echter niet bang voor straling maar voor de uitstoot van fluoride. Mensen waren toen op de hoogte dat fluoride voor vergiftigingen bij werknemers leidde.

Inhoud:

Fluoride: eens vergif, maar nu gezond

De uitstoot van fluoride was een gevaar voor de bewoners van steden waarin de fabrieken stonden. Vervolgens heeft de Amerikaanse regering geheime onderzoeken laten uitvoeren door atoombom-medewerkers. Deze onderzoeken hadden als doel fluoride gezond te verklaren zodat mensen zich geen zorgen meer maakten. Deze informatie is later naar buiten gekomen op grond van een wet waarin staat dat 50 jaar na dato geheime beslissingen openbaar moeten worden gemaakt.

Fluoride breekt tandglazuur af

Na de tweede wereldoorlog stelde de Amerikaanse regering het volk bloot aan vele uiterst gevaarlijke experimenten. Kinderen en volwassenen moesten de gevolgen van radioactieve straling ondervinden, zonder dat ze van tevoren op de hoogte werden gesteld. De fluoride-experimenten vallen binnen datzelfde kader. Wetenschappers ontdekten in de jaren 50 dat fluoride zich als gif opeenhoopt in menselijke botten. De tanden zijn ook een soort bot. Het fluoride maakt tanden geel tot bruin. Echter deze verkleuring brengt tevens met zich mee dat de kans op gaatjes wordt verkleind. Daarom zeggen onderzoekers: fluoride is goed tegen gaatjes. De officiële maar bewezen valse Amerikaanse onderzoeken stelden echter dat fluoride in lage concentraties goed is voor de tanden van kinderen. Mensen die zich een ongeluk poetsen krijgen misschien minder gaatjes maar wel andere, grotere tandproblemen. Ze poetsen hun tandglazuur stuk. Fluoride helpt mee in versneld tempo je tandglazuur af te breken. Tandglazuur is het beschermende laagje om je tand. Als fluoride dit heeft afgebroken worden je tanden sneller bruin.

Overheidspropaganda

Fluor is een schadelijk middel dat de oorzaak is van fluorose; een ziekte waardoor tanden bruin worden. Fluor doodt inderdaad bacteriën in je mond, maar maakt nog veel meer kapot. Fluor is in diverse wetenschappelijke publicaties aangewezen als oorzaak van een groot aantal ziektes: atopische dermatitis, eczeem, netelroos, maag-en darmklachten, hoofdpijn, genetische schade en geboorteafwijkingen. Tandartsen varen wel bij het onnadenkende fluoridegebruik van klanten. Doordat mensen hun tanden met het tandverwoestende fluoride poetsen, komen klanten vaak terug bij hun tandarts. Op internet staan honderden websites waar je de echte feiten over fluoride kan vinden. Omdat de Amerikaanse regering de atoombom per sé wou maken, ongeacht elk risico voor hun eigen burgers, hebben autoriteiten een aantal leugens over fluoride gecreëerd die tot vandaag hardnekkig als waarheid worden aangenomen. Eén van de manieren waarop het wetenschappelijk onderzoek vervalst zijn is dat sommige mensen uit het onderzoek hun hele tanden verloren door blootstelling aan fluoride. In het onderzoek kwam vervolgens alleen te staan dat mensen geen gaatjes meer hadden. Fluoride zit in vrijwel elke tandpasta en er zijn speciale fluoridespoelingsprodukten verkrijgbaar. De toevoeging van het uiterst giftige fluoride in tandpasta heeft het predicaat gezond mee gekregen. De propaganda, valse voorlichting en opzettelijk wetenschappelijk bedrog uit de jaren 50 worden nog steeds geloofd en onderwezen aan universiteiten. Het verhaal over fluoride geeft aan dat propaganda niet alleen in een dictatuur bestaat. De foutieve kennis die tandartsen verspreiden over fluoride valt onder het kopje indoctrinatie.

Newburgh

Het dorpje Newburgh in Amerika was een proeftuin voor fluoride-onderzoek met betrekking tot het atoombomproject. Men wilde onderzoeken wat de effecten zijn op mensen als je fluor aan het drinkwater toevoegt. De effecten bleken catastrofaal. Mensen kregen massaal bruine tanden. Hoe de rest van hun botten eruit zagen is niet bekend. De slachtoffers van dit experiment hebben allemaal vergoedingen gekregen. Maar het ergste komt nog: dit onderzoek heeft de toevoeging van fluor in drinkwater voor heel Amerika mogelijk gemaakt. Kleine hoeveelheden fluor worden nog steeds in twee-derde van het Amerikaanse leidingwater aangetroffen. Ook in Canada zijn er steden waarin water gefluoriseerd wordt. Niet alleen oude onderzoeken maar ook heel recente onderzoeken tonen aan dat mensen die in een stad wonen waar men fluoride toevoegt aan water een grotere kans hebben op slechte gebitten.

Fluorideschandaal

De reden dat fluor 60 jaar na de misleidingen en leugens van de Amerikaanse regering nog steeds volop wordt gebruikt is dat wetenschappers die met de waarheid over fluor naar buiten komen worden genegeerd. De Amerikaanse atoombompropaganda werkt nog steeds goed en het overgrote deel van de mensen gelooft erin. De leugens worden op universitair niveau in stand gehouden doordat studenten onderwezen wordt dat fluoride gezond is. Dat is geen wetenschap overdragen maar fluoridepropaganda implanteren in jonge hersens. De media laat het na om mensen juist te informeren. Tandpastareclames die leugens over fluoride verspreiden worden niet verboden. De journalisten mogen over het fluorideschandaal geen berichten schrijven, of ze zijn blind voor de waarheid.

Zelf tandpasta maken

In 2007 lieten 600 tandartsen en andere experts weten tegen het gebruik van fluoride te zijn. Ze vonden dat de overheid conclusies uit oude onderzoeken moest herzien door nieuwe wetenschappelijke feiten te erkennen die wijzen op het gevaar van fluoride. Ze kregen geen gehoor. Vooral het fluoreren van water wordt als onwenselijke maatregel gezien omdat het mensen geen keus geeft. In Amerika durven miljoenen mensen hun kraanwater niet te drinken om deze reden. Ze zuiveren eerst het water voordat ze het opdrinken. Er is bijna geen tandpasta te koop zonder fluoride dus maken mensen hun eigen tandpasta. Het heel simpel om te maken. In het Amsterdamse wetenschapsmuseum Nemo kunnen kinderen hun eigen tandpasta maken. Er zijn slechts 3 componenten nodig die je moet mixen en je bent klaar: Natriumwaterstofcarbonaat(baking soda), zeezout en water. Dat is de basis van tandpasta waar frisse kruiden als mint aan toegevoegd kunnen worden. Baking soda is een produkt wat meel doet rijzen en wordt in diverse landen gebruikt in plaats van gist.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Fijne tandpasta's zonder fluorFijne tandpasta's zonder fluorVeel tandpasta's bevatten fluoride, dat zou gaatjes in het gebit kunnen voorkomen. Maar wist je dat fluoride helemaal ni…
Fluor is giftig: effecten van fluorideFluor is giftig: effecten van fluorideFluoride, ook wel afgekort tot fluor, is een mineraal dat gebruikt wordt in tandpasta en vroeger in water, ter versterki…
Fluoride in tandpasta: bescherming tegen gaatjes (caries)Fluoride in tandpasta: bescherming tegen gaatjes (caries)In de negentiende eeuw werd door artsen en tandartsen fluoride aanbevolen tegen gaatjes (cariës), zij zagen namelijk ste…
Het mineraal FluorHet mineraal FluorVitaminen en mineralen zijn nodig voor een goede gezondheid. Ook fluor is een mineraal, maar of het nu zo nodig is? Er z…
Fluor (fluoride): tekort symptomen, functie en voedingFluor (fluoride): tekort symptomen, functie en voedingFluor of fluoride is een sporenelement, die vooral aanwezig is in de botten en tanden. Teveel fluor kan lijden tot tandv…
Bronnen en referenties
  • http://www.fluoridealert.org/wastenot414.htm
  • http://www.suite101.com/content/end-water-fluoridation-a31467
  • http://www.fluoridation.com/exner.htm
  • http://the-future.uphero.com/water/fluoride/
  • Wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat fluoride in drinkwater tot fluoriosis en tandglazuurafbraak leidt:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19571049
  • Idem: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9383751
  • Wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat fluoride in tandpasta averechts werkt: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2746689/

Reageer op het artikel "Waarom zit fluor in tandpasta?"

Reacties

Ro, 31-08-2017 12:02 #5
Beste mensen, mijn zoontje van 7 jaar is recent naar de tandarts geweest (begin augustus 2017). Ondanks dat hij geen gaatjes etc heeft, heeft de tandarts zijn kiezen gesealed en een fluoride behandeling toegepast. Ik voelde me overvallen en heb niets gezegd… ondanks het feit dat we sinds zijn geboorte fluoridevrije tandpasta gebruiken. Helaas heb ik een soort black-out moment gehad en mijn research pas later gedaan. In de sealants zit BPA heb ik later via de tandarts begrepen. Nu zit ik met een dilemma. Moet ik het sealant laten verwijderen en zo ja, is het verwijderen niet extra schadelijk voor de tandglazuur etc. Uiteraard ga ik vanaf nu nooit meer fluoridebehandeling accepteren of de sealant bijwerken als het gaat slijten. Maar wat nu. Wat is minder schadelijk op den duur voor zijn gezondheid en tanden. Sealant verwijderen of laten staan. Hartelijk dank voor jullie reacties!

Perry, 24-12-2014 07:45 #4
Het meest schrikbarende is dat, ondanks tegenbewijs, er nog steeds bij opleidingen bewust ervoor gekozen wordt om foutieve ongezonde informatie te verkopen. Als mensen in het dagelijkse leven iemand horen praten over deze zaken, dan wordt je paranoia genoemd of een complottheoloog. Ook een term verzonnen door de boosdoeners om mensen die aan de bel trekken in diskrediet te brengen en het maatschappelijk collectief onwetend. Vooral de komende jaren zal er nog veel verslechteren, want de zorg voor kinderen, zieken en ouders wordt afgestemd op de vrijemarktwerking. En waar de vrijemarktwerking heerst zijn de kapitalisten de gevestigde orde die puur uit zijn op economisch gewin. Het groen papiertje wint het van de vrijheid, gezondheid en welbevinden. Hopelijk de sluier voor de ogen bij het maatschappelijk collectief verdwijnen. Dankjewel voor deze publicatie. Reactie infoteur, 24-12-2014
Graag gedaan. Het woord complottheoreticus wordt helaas inderdaad gebruikt als wapen om mensen die waarheid aan het licht brengen in diskrediet te brengen.

Tania, 16-10-2014 09:17 #3
Ik vraag me af waarom in Nederland Natriumwaterstofcarbonaat niet makkelijk te krijgen is, terwijl in andere landen zoals Frankrijk en Spanje wordt het in elke supermarkt verkocht.
Natriumwaterstofcarbonaat is een super middel om o.a. fruit te wassen met water voor het verwijderen van pesticiden resten. Reactie infoteur, 18-10-2014
Goede tip! Het had beter op zijn plaats geweest bij http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/131278-de-geneeskracht-van-natriumbicarbonaat.html maar toch bedankt!

Edwin, 18-06-2013 01:12 #2
Heel Goed artikel! Thanks

D. Modron, 28-01-2013 13:27 #1
Ik ben het recept om tandpasta vaker tegengekomen, maar dit is de eerste keer dat ik lees dat het ontwikkeld is door een groep tandartsen. Zijn hier documenten van te vinden op internet?
Vriendelijke groet, Dalida Modron Reactie infoteur, 28-01-2013
Beste Dalida Modron,
In het artikel staat niet dat de 600 tandartsen een tandpasta hebben ontwikkeld; het genoemde recept is de basis voor iedere tandpasta. De meeste fabrikanten voegen er fluoride aan toe en natuurlijke tandpastamakers voegen er kruiden aan toe. De 600 tandartsen (van het Fluoride Action Network) zijn een petitie gestart om fluoride uit het drinkwater in de V.S. te halen; inmiddels hebben ruim 4000 medici de petitie ondertekend. Ze wijzen daarnaast op de gevaarlijk hoge fluorideniveaus in tandpasta´s, wat juist tot fluorosis dentalis kan leiden, de ziekte waardoor tanden eerst geel worden en later weg rotten.

Het feit dat men fluoride uit het drinkwater wil halen en dat tandartsen deze actie gestart zijn, toont aan dat een groep mensen die aan de universiteit gestudeerd hebben tegen overmatig fluoridegebruik zijn omdat ze er een gevaar in zien. Fluoride gebruiken is volgens duizenden wetenschappers gebaseerd op een geloof dat fluoride goed is; de feiten wijzen namelijk anders uit.
De url is: http://www.fluoridealert.org/researchers/professionals-statement/
groet Tom008

Infoteur: Tom008
Laatste update: 25-01-2016
Subrubriek: Diversen
Special: Politiestaat Nederland
Reacties: 5
Medische informatie…
Schrijf mee!