InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Wat betekent mijn droom? Uitleg van veel voorkomende dromen

Wat betekent mijn droom? Uitleg van veel voorkomende dromen

Tijdens het dromen verwerken je hersenen informatie die je hebt opgedaan tijdens de dag. Je onderbewuste maakt hier een filmpje van dat symbool staat voor jouw gedachten. Je onderbewuste bedoelt hier dus wat mee! Veel mensen hebben dezelfde dromen, die allemaal iets betekenen. Ontdek in dit artikel wat de betekenis is van die veelvoorkomende dromen.

Iedereen droomt

Een mens droomt tijden de REM slaap, en veel ook. Per nacht droom je zo’n anderhalf tot twee uur! Dat zijn meestal 5 tot 7 dromen, die 5 minuten tot zelfs drie kwartier lang zijn. Iedereen droomt, maar veel mensen onthouden hun dromen niet. In een droom verwerken je hersenen informatie, maar dan in omgekeerde richting. Als je wakker bent neem je informatie waar die vervolgens door je hersenen verwerkt wordt, als je droomt verwerken je hersenen informatie en maken dat zichtbaar.

Iedereen ervaart zijn dromen anders, maar toch zien we bepaalde terugkerende thema’s en dromen zijn die veel mensen hebben. Deze veelvoorkomende dromen hebben vaak te maken met dingen die overdag gebeurd zijn en stress opleveren of indruk maken, zoals een examen. Soms komen dromen echter uit iets van diepe ligt, onderliggende angst bijvoorbeeld, of situaties uit iemands jeugd die veel indruk hebben gemaakt.

Het kunnen onthouden van je dromen kan erg nuttig zijn. Je dromen laten het je namelijk merken als je ergens niet genoeg aandacht aan hebt besteed, als je ergens bang voor bent en dat moet aanpakken en andere onverwerkte zaken waar je iets aan moet doen als je wakker bent. Hieronder staan de meest voorkomende dromen op een rijtje, met daarbij de betekenis van deze droom.

Achtervolgd worden

Het wegrennen voor een achtervolger is een hele bekende natuurlijk. Dit heeft te betekenen dat je wegloopt voor problemen in je dagelijkse leven, of hoe je omgaat met stress en angst. Wil je dit oplossen, vraag jezelf dan af voor wie of wat je wegloopt en waarom. De achtervolger kan heel goed een stukje van jezelf vertegenwoordigen, zoals je eigen gevoel van boosheid, jaloezie of angst. Leuk voor lucide dromers: grijp in in je droom, en vraag de achtervolger waarom hij je achtervolgt. Zo kun je leren van je dromen.

Naakt zijn in een menigte

Kleding verbergt je echte ik. Als je in een situatie in je droom ineens geen kleding meer aan hebt, betekent dit dus dat je jezelf blootgeeft. Als dit heel beangstigend is in de droom, zal er een angst voor blootgeven onder zitten, bijvoorbeeld bindingsangst. Word je uitgelachen door een menigte, kan hier ook angst achter zitten, maar dan meer angst om voor schut te staan. Lijkt niemand je op te merken, dan voel je je waarschijnlijk verwaarloosd, of niet belangrijk.

Ongeluk

Als je droomt dat je een ongeluk krijgt heb je waarschijnlijk een nare nachtmerrie. Als je zelf verongelukt in je droom, duidt dit op een schuldgevoel, waar je jezelf in je droom voor straft. Een droom over een auto-ongeluk geeft diepliggende angsten aan, waar je aan moet werken. Als je droom dat een geliefde verongelukt, betekent dit iets over jullie band. Misschien moet je die relatie loslaten, of ben je erg bang die persoon te verliezen.

Onvoorbereid zijn

Bij mensen die binnenkort examens moeten maken of een belangrijke lezing of iets dergelijk hebben zal deze droom bekend zijn. Je moet in je droom bijvoorbeeld een examen doen, maar het examen is ineens in een andere taal, je bent te laat, weet niks meer, noem maar een rampscenario. Dit betekent dat je denkt dat je nog niet zo goed voorbereid bent als je zou willen, je bent heel erg zenuwachtig of bang voor mislukking. Heb je vaak dit soort dromen, dan ben je wellicht te streng voor jezelf.

Uitvallende tanden

De droom waarbij je tanden uitvallen komt erg vaak voor. Je tanden hebben te maken met je uiterlijk, hoe je gezien wordt. Het uitvallen of loszitten van de tanden staat voor een angst om voor schut te staan, schaamte of onzekerheid over je uiterlijk. Deze droom heeft ook veel te maken met de angst om machteloos te zijn.

Vallen

Als je valt in je droom geeft dit een vorm van radeloosheid en onzekerheid aan. Als je valt kun je je nergens aan vasthouden, je hebt geen stabiele basis. Dit geeft aan dat je de controle even niet hebt in het dagelijks leven, niet weet wat je te wachten staat of hoe je iets op moet lossen.

Vliegen

Dromen dat je kunt vliegen is soms heel leuk. Kunnen vliegen symboliseert controle, of het gebrek daaraan. Kan je in je droom gemakkelijk rondvliegen en je vlucht sturen, dan staat dit voor jouw persoonlijke gevoel van macht. Heb je moeite om te blijven vliegen, dan heb je waarschijnlijk de controle niet in je persoonlijke leven. Heb je een gevoel van angst tijdens het vliegen, dan geeft dat aan dat je bang bent voor uitdagingen of succes.

Vreemdgaan

Als je droomt dat je partner vreemdgaat, geeft dit aan dat je bang bent diegene te verliezen, misschien aan iemand anders. Het kan ook zijn dat je een gebrek aan aandacht ervaart in je relatie. Droom je dat je zelf vreemdgaat, betekent dit dat je in een lastige situatie verwikkeld kan raken, of dat je seksuele behoeftes hebt die niet tot uiting kunnen komen in je leven.
© 2011 - 2018 Appleann, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Een dromendagboek bijhoudenEen dromendagboek bijhoudenDromen, iedereen doet het, of je het nu wil of niet. In je dromen is je belevingswereld eindeloos, de leukste, vreemdste…
Wat dromen je kunnen vertellenTijdens het dromen komt informatie naar boven uit het onderbewustzijn. Dromen kunnen je op deze manier helpen bij het ve…
Betekenis van veel voorkomende dromenBetekenis van veel voorkomende dromenDromen zijn niet zomaar betekenisloze afbeeldingen die zich in ons hoofd afspelen wanneer wij slapen. Tijdens dromen wor…
Dromen over tandenDromen over tandenJe dromen zijn als een spiegel van je onderbewustzijn. Het leert je dingen waar je in eerste instantie misschien niet aa…
Hoe dromen blinden?Hoe dromen blinden?Omdat ik me altijd heb geïnteresseerd in het verschijnsel 'dromen' was ik heel benieuwd hoe blinde mensen dromen. Na vee…
Bronnen en referenties
  • www.allesoverdromen.nl
  • www.droomvrienden.nl
  • www.budhi.nl

Reageer op het artikel "Wat betekent mijn droom? Uitleg van veel voorkomende dromen"

Reacties

Elly, 02-09-2017 03:14 #48
Ik droomde vorige nacht dat ik langs een vijver liep waarin ik vele vissen zag, tussen al deze vissen was een grote gekleurde Koivis die naar mij toezwom en keek mij aan net een mens.

Een langere tijd terug droomde ik ook van een kolebrievogel die mij de weg blokkeerde om verder te lopen. Wat betekenen deze twee dromen?

Monica, 19-08-2017 15:01 #47
Ik ben in een gebouw maar kan de uitgang niet vinden, wat betekent deze droom die steeds terug komt?

Sandra, 11-03-2017 13:48 #46
Ik heb vorige nacht gedroomd dat mijn zoon van 4 jaar aan het spelen was en ik en mijn man een eind verder aan het praten waren. Opeens zie ik mijn zoon over een muur kruipen van een ronde put met water en erin vallen. In mijn droom stond ik vastgenageld aan de grond, het lukte mij maar niet om tot bij hem te geraken. Toen ik hem over het muurtje zal vallen in de ronde put met water was ik zo hard aan het roepen dat mijn man mij wakker maakte en zelfs de hond beneden aan het blaffen was. Het heeft wel minsten 3u geduurd eer ik gekalmeerd was. Wat kan deze droom betekenen, is de eerste keer dat ik dit droom.

A. C. Brandsma, 03-11-2016 01:07 #45
In mijn dromen kom ik steeds op dezelfde plaatsen, waar ik in werkelijkheid nog nooit geweest ben. Hoe kan dat?

Ida Francke, 06-03-2016 19:46 #44
Een vriendin van me, droomde dat er telkens een stuk vlees van haar lijf werd afgesneden. Wat is de betekenis van deze droom?

Fay, 02-01-2016 15:06 #43
Wie kan mij helpen ik heb echt al jaren de zelfde droom en elk jaar is mijn droom er maar een keer
het gaat als volgt
ik word in de nacht achtervolgd door mensen met hooivorken en fakkels. dan stap ik in een zwarte auto en rijd naar een groot spookhuis als ik daar binnen kom dan komen er allenmaal poppetjes en die spelen en zingen dan een liedje
dat liedje gaat zo
geef je over geef je over dan komt er een drum solo en dan veranderen ze me in een skelet
dan pak ik ook een microfoon en dan zingen we de hele avond leuke liedjes
ik vind het echt heel raar kan iemand mij helpen

Maureen, 24-11-2015 12:42 #42
Ik droomde dat mijn vriend een ongeluk kreeg en opslag dood was. Moet zeggen dat ik een droom nooit onthoud maar deze droom leek wel echt. Was bang en verdrietig

Groet Maureen,

Yael, 18-11-2015 10:45 #41
Ik heb gedroomd, dat het uit ging met mijn vriend omdat zijn broertje verliefd op mij was. Ik niet op hem, en ik had heel veel verdriet. Onze relatie nu, loopt ook niet zo goed. Maar toch vroeg ik me af wat dit nou zou kunnen betekenen. En ja natuurlijk ben ik bang om hem te verliezen, maar zou dat de enige reden zijn? Groet en glimlach Yael

Evelyn, 18-10-2015 20:13 #40
Dromen over duizendpoten. Vooral dat een heleboel hebt doodgetrapt

Naam, 15-06-2015 02:30 #39
Ik heb vaak 3 dezelfde dromen maar weet niet wat het betekent:
- dat mijn bed schommelt/wankelt
- dat ik val en het is donker en net boven de grond word ik teruggetrokken na een echt 50 meter lange val
- dat ik in een ronde gang sta met wel 12 deuren en 1 daarvan is de uitgang en de rest is het einde leven
Kan iemand mij hier iets over vertellen ik heb het echt al jaren de zelfde dromen?

Patricia, 09-06-2015 19:42 #38
Vannacht droomde ik levensecht van een vrouw die ik niet kende die hout aan het hakken was. Ze verloor de bijl en die hakte mijn hand af en de vingers van mijn dochter. Ik raapte snel mijn hand op, duwde hem terug, er was geen bloed te zien maar wel een wond. Ik schaamde me en ging met mijn dochter naar het ziekenhuis. Wat kan dit betekenen?

Emma, 01-06-2015 13:14 #37
Wie kan mij helpen met de uitleg van deze droom? Ik heb het idee dat het heel belangrijk voor me is! Ik droom dat ik buiten bent, logeer in een kasteel. Buiten is alles is even mooi en fris. Ik bedenk: dat moet ik weer gaan zoeken, dat gaat mij weer gelukkig maken, mijn liefde voor de natuur. Ik ga springen op een trampoline, steeds hoger en hoger spring ik boven het stadje uit. Ik raak zelfs een elektriciteitsdraad van een mast met mijn arm aan, maar er overkomt me niets! Dan loop ik weer langs de rivier. Er staan mensen in het water, die er in roeren. De vissen komen zo hoog bovendrijven dat je ze kunt pakken. Ik heb er één te pakken, met een mooie goudgele buitenkant. Ik wil hem laten zien aan aardige mensen die op een boot voorbijvaren. Dan realiseer is dat de mooie buitenkant een soort papieren lampion is. et echte visje zit in mijn keel en ik probeer hem uit te spugen en aan de vrouw te geven, maar het lukt niet.

Carla, 03-05-2015 12:15 #36
Ik heb al jaren dezelfde droom. Ik heb een relatie met een BNer waarvan zijn vrouw is overleden. Vanaf even na haar dood (in het echte leven) heeft zij in mijn droom gezegd dat ik voor haar man moet zorgen dat ik degene ben die bij hem past. Toen begonnen de dromen met regelmaat, ze zijn ook even een tijd weg geweest maar komen altijd terug. Nu heeft hij in mijn droom een relatie, maar zodra wij elkaar zijn komen horen wij voor altijd bij elkaar en kiezen daar ook voor. Het voelt als ik wakker wordt mooi maar doet ook een beetje pijn. Begrijp hier echt niets van.

Bianca, 30-04-2015 21:12 #35
Als ik een droom heb die me bij blijft of waarvan ik voel, dit wil mij wat duidelijk maken, laat ik deze duiden bij een droomtherapeut. Ik ken er een die echt goed is en best te betalen! Haar website is ikhebgedroomd.info. Je vindt daar ook andere leuke informatie over dromen. Ook voorbeelden van duidingen die zij doet. Zelf heb ik er 2x een laten dui den en ik heb daar zeker veel aan gehad! Echt bizar wat een inzicht en booschap je ontvangt.

Mandy, 24-04-2015 18:47 #34
Hallo luitjes,
Ik heb gedroomd dat ik vreemd ging met een man die een kind en een vrouw (heeft ) het was niet eenmalig meerdere keren ben ik met hem in bed beland en het gekke ik vond fijn ik voelde me er vrij goed onder geen schuld gevoel niks… Alleen zodra zijn vrouw klaar was met werken moest ik natuurlijk weg niet dat ik dat erg vond gek genoeg. Maar ik zoek nu al een tijdje naar de betekenis van vreemdgaan want in me droom heb ik zelf ook een partner die toevallig in het echte leven ook heb. Maar ik vraag me af wat het betekend kan iemand mij helpen?
Groetjes mandy

Sun, 17-04-2015 15:43 #33
Beste mensen,
kunnenjullie dit droom verklaren? Ik heb met een broer van mij gedroomd, dat hij mij een handschud gaf en zei dat we weer met elkaar kunnen praten.

Wat betekend dit?
Groetjes en alvast bedank

Elena, 16-02-2015 11:05 #32
Ik droomde dat mijn vader vreemdging en mij voorstelde aan zijn vriendin maar mijn moeder wist er niks van en ik ook niet. Wat betekent dit?

Kimberly, 29-12-2014 02:25 #31
Weet iemand wat mijn droom betekende? Het was vrij beangstigend.

Ik was aan het lopen en al in de buurt van een ziekenhuis, vervolgens zag ik dat er een gat in m'n navel zat en toen ik hieraan zat werd hij groter. Mijn ingewanden moest ik vasthouden en op een gegeven moment kon ik niet meer en werd het te erg. Een ex van mij waar ik nu ruzie mee heb was in de buurt en ik schreeuwde naar hem dat er hulp gehaald moest worden, dit duurde superlang maar uiteindelijk werd ik in het ziekenhuis geholpen. Wat betekent dit in hemelsnaam, ik droom altijd zo raar…

Laila, 23-10-2014 12:15 #30
Ik droomde dat ik met 2 andere was. en dat 1 van de 2 mij iet belangrijks wou vertellen maar dat de ander de hele tijd van onderwerp veranderde door steeds tegen mij te zeggen dat ik in een tas moest kijken.

Normaal wordt ik s ochtends wakker en dan weet ik niet eens meer wat ik heb gedroomd maar deze droom is mij echt heel sterk bij gebleven. Kan iemand mij vertellen wat het betekend…

Terra, 06-10-2014 20:44 #29
Ik droomde van de week dat ik iets voelde in mijn broekpijp Ik voelde hem bewegen. Dus begon ik naar mijn broekpijp te schudden en. wonder boven wonder viel er een duizendpoot uit. ik werd niet geprikt. Maar hij ging zo snel vandoor. onder mijn bed.
Ik heb alleen mijn man vertelt over mijn droom.Vandaag werd ik gebeld, door mijn zus in buitenland dat zij over mij had gedroomd en dat wij in een kelderkast zaten en er kwam een duizendpoot op ons af. Zij had hem wel dood geslagen met een stok.
Mijn vraag was wat betekend deze droom en wat heeft een duizendpoot mee te maken Graag een uitleg

Hildeken, 18-09-2014 11:57 #28
Dit duurt al maanden dat ik mijn vriendin van vroeger vermoord. En mijn schoonbroer of ex man komt daar in voor.En iedereen weet dat ik het heb gedaan maar ik probeer ze te zeggen of te laten merken dat ik niets heb gedaan. En als het dan zou uit komen dan word ik wakker.

Simone, 28-08-2014 09:55 #27
Hallo,

Ik heb 2 dromem die zich altijd blijven herhalen. De een gaat over een vulkaanuitbarsting, en de ander over buitenaards leven. Wat het betekent weet ik niet, maar beide dromen blijven zich minimaal 1 x per maand herhalen al van kleins af aan. Ik word er zelf helemaal gek van om steeds wakker te schrikken, want bij beide dromen schrik ik wakker op het punt dat ik dood hoor te gaan…

Kan iemand mij helpen?
Groetjes simone

Sonny, 12-07-2014 13:55 #26
Gisteren in de ochtend droomde ik dat ik aan zee stond te vissen met nog een aantal mannen. Het was zo een scène als die oude vissers plaatsen in Griekenland of Spanje, waar die huizen en staten vlak langs de zee staan. Mijn vader was er ook bij, en opeens gooide hij een wit dik touw het water in. Ik vond het vreemd en terwijl ik het touw vast pakte om binnen te halen vroeg ik aan hem wat daar de bedoeling van is. Hij zei toen, daarmee vang je grote vissen. Plotseling had ik beet en ik wist gewoon dat het een grote vangst zou worden. Omdat het alleen een touw was, kon ik niets anders dan naar voren rennen om mijn vangst binnen te halen. Terwijl ik om en van die huizen ging hoorde ik iedereen gillen om het touw los te laten omdat het Geen Goede vangst was, maar iets vreemds. Ik wilde ook zien wat het was dus rende ik gewoon verder totdat de buit binnen was. Ik rende terug en zag een Zeemeermin met een baby op haar rug aan de wal samen met honderden vissen. Die zeemeermin was aan het schelden toen ze aan land getrokken werd. Ik ging vlug bij haar staan want die omstanders hadden geen goede bedoelingen en wilde haar kwaad doen. Ineens zag zij (die zeemeermin.) rekken met kippeneieren en ze begon zowat te bedelen om een paar te mogen hebben. Met de gedachte dat zeemeerminnen geen eieren eten werd ik wakker. Wie heeft voor mij een goede uitleg?

Celine, 11-07-2014 17:13 #25
Ik heb een aantal vragen.
wat betekent het als je over iemand droomt ( persoon is in leven ) en je voelt dat hij op dat moment bij je is? je voelt zijn aanraking, dat hij je vasthoud ( en meer) Persoon ken ik niet persoonlijk ik heb hem 1 keer heel lang geleden ontmoet.

Droomt die persoon dan ook over jou? is dit dezelfde droom?

Ik droom regelmatig over dingen, situaties, personen gebouwen enz waar ik maanden eerder al ver hebt gedroomd, wat betekent dit?

Amber, 18-06-2014 22:29 #24
Ik droom ook al weken gelijkaardige dromen. Die gaan altijd over insecten in mijn bed en in mijn kamer. Hierbij praat ik ook luidop en slaapwandel ik, weet mijn vriend te vertellen. Ik hoop dat jullie mij raad weten en hoe ik er eventueel vanaf geraak want ik loop de laatste tijd rond zoals een zombie omdat ik zo moe ben.

Tiny Meulenberg, 11-06-2014 23:09 #23
Ik droom dat een witte lijkwagen langs komt gereden met een witte doodkist erin.Naast de kist zit een herdershond. Wat kan dit betekenen?

Ingeborg, 06-05-2014 17:05 #22
Ik droomde vannacht over een man die ik al heel lang leuk vind en die ik in werkelijkheid maar erg weinig zie. Wij zijn 1 keer intiem geweest. Al een poos probeer ik hem te vergeten, maar hij blijft in mijn hoofd spoken. Nu droomde ik vannacht over hem: wij zaten intiem bij elkaar en hij gaf mij een innige kus op mijn mond. In diezelfde ruimte/kamer waar wij zaten is ook een familielid van hem aanwezig. Deze familielid zat schuin tegenover ons op de bank op zijn gitaar te spelen. Ik zit dus knus met deze man die ik (nog steeds) leuk vind en zijn familielid bleef gewoon op zijn gitaar spelen en sloeg geen aandacht op ons. Op een gegeven moment merkte ik dat ik aleen een shirt en een slipje aan had, maar vreemd genoeg geneerde ik mij daar niet voor…? Wat betekent dit?

Laura, 14-04-2014 18:31 #21
Ik droomde vannacht dat ik aan het bevallen was van een tweeling. 1 prachtig jongetje en 1 prachtig meisje. Het waren echt perfecte kindjes! De bevalling was binnen een paar minuten klaar. Nergens problemen en alles was perfect. Te perfect. Ik was intens gelukkig en keek naar mijn prachtige tweeling die ik met mijn vriend had gemaakt. Ze waren veel perfecter dan wij bij elkaar! Toen werd ik wakker. Maar nu loop ik dus al de hele dag bang rond of ik misschien zwanger ben. Wat helemaal niet kan, want ik slik netjes de pil. Wat betekend mijn droom?

Yvonne, 23-02-2014 08:05 #20
Ik droom vaak dat ik een baby krijg. Zielsgelukkig ben ik in mijn droom, doorstroomt van geluk wordt ik wakker. Maar ik heb 2 gezonde kinderen van 19 en 22 en dat vind ik prima, ik heb ook geen verborgen wens dat ik graag drie kinderen had willen hebben ofzo. Wat zou dat kunnen betekenen? Ook droom ik soms dat ik van een rots af stort met mijn auto, over dode mensen, over mijn gestorven moeder. En bijna altijd dezelfde dromen. Het is of ik in mijn dromen een tweede geheim leven leidt.

Nono, 12-02-2014 14:01 #19
Mijn vrouw droomde enige tijd geleden dat ik (echtgenoot) met een onbekende vrouw achter een schutting wegdook. Want zegt zij ik bang zou zijn dat ik door haar ontdekt wordt is groot. Haar intuïtie is zo sterk dat ze denkt dat ik vreemdga. Gevolg is dat daardoor de laatste 2 jaar elke dag daverende ruzie is. Vooral voor het slapen gaan. Ze begint te slaan, schoppen, knijpen en te schelden. Ik ben zo zat geworden dat ik voorgenomen heb tijdelijk van haar weg te gaan en als dat ook niet lukt scheiden. Scheiden na bijna 40 jaar huwelijk. Ik heb de huisarts om raad gevraagd en hij wil dat wij samen voor een gesprek bij hem langskomen voor een gesprek. Maar mijn vrouw werkt daar niet aan mee. In therapie gaan bij een relatietherapeut wil ze niet ook geen hypotherapie.

Jp, 18-01-2014 23:26 #18
Ik heb gedroomd dat ik mijn hersenpan openmaakte en stuk van mijn hersenen afsneed net zoals het afsnijden van een stukje bloemkool.
VAN dat stukje hersenen bakte ik een mooie licht bruine schnitzel van en die al ik vervolgens op.
Ook liet ik hier mijn moeder een stukje van eten.
Hoe verzin je het maar ik zou dolgraag willen weten wat deze droom betekent.
ik heb al apart gezocht op eten en op hersenen, maar wat betekent deze droom nu met alle factoren samen.
alvast bedankt.

Cobie, 08-01-2014 08:17 #17
Ik heb een vraag over een droom die mijn nichtje heeft gehad. Mijn dochter woont in Tunesie, zij heeft daar een goed leven met een lieve man en kinderen. Zij spreekt daar de Arabische taal en een ietsje engels. Nu heeft mijn nichtje (dochter van mijn zus) gedroomd dat zij ineens nederlands sprak, en dat ze steeds zei "Het is goed, doe maar rustig". Zou iemand mij kunnen vertellen wat dit zou kunnen betekenen? Groetjes, Cobie.

Dave, 23-11-2013 12:34 #16
Als ik droom gaat het bijna altijd over dat ik word achterna gezeten en dat ik altijd op het nippertje niet gepakt word doordat ik dan een klein stukje kan vliegen soms kunnen mijn achtervolgers dat ook maar meestal niet, ze krijgen me bijna nooit te pakken maar soms als het wel lukt dan lukt het mij later weer om te. ik word achtervolgt door meestal mensen maar soms ook door fantasiefiguren zoals vampieren draken of de maffia ofzo. Kunt u mij vertellen wat dit ongeveer betekent

Dyke, 19-07-2013 09:53 #15
Goedemorgen,
Ik heb vannacht gedroomd dat ik alleen was bevallen van een prachtige dochter. Een "droombevalling". Mijn 2 jongens zijn namelijk met een keizersnee geboren. Het was heel mooi en rustig en als ik mijn ogen sluit zie ik haar nog zo voor me. Ik deed het alleen en voelde geen angst. Pas nadat alles achter de rug was, ging ik haar vader bellen en de voedvrouw. Ging ook wel heel snel. Ben er gewoon nog beduust van… wat kan dit betekenen?

Helma, 26-06-2013 16:19 #14
Ik droom heel vaak dat ik ergens te laat kom, terwijl dat niet mijn schuld is, zoals op een bruiloft kan ik de weg niet vinden, op mijn werk krijg 3x een lekke band, op een begrafenis, is alles achter de rug kom ik een keer binnen vallen, wilde de auto niet starten, en meer van die dingen maar altijd te laat komen, wat betekent dat?

Lucy, 23-06-2013 22:56 #13
Hoi
Ik heb iets heel naars ervaren. Ik droomde dat de hond stiekem op me bed komt. 4 poot stappen het voelde als echt. want ik voelde dit echt daarna staan er 4 mensen aan me bed het waren kleine mensen middel eeuws gekleed die een andere taal spraken en me verschrikkelijk stonden uit te lachen ik begrijp dat het een nachtmerrie was ben met bonken hart wakker geworden, maar kan niet plaatsten dat ik de hond echt op het bed voelde komen. Uiteraard lag de hond beneden in ze mandje.
M.v.g lucy

Kathleen, 05-05-2013 19:41 #12
Hoi, ik had een droom dat ik met 2 vriendinnen een auto ongeluk had ik reed met hen zo over een groot water, we slipten, tolden, en dan kwam er een heer met een baard enkel tot mij en zei : oef : enkel uw wagen is volledig kapot maar jullie niet?!
weet er iemand wat dit betekent?

Lola, 03-04-2013 18:43 #11
Hallo,
Ik heb al maanden dezelfde droom. Het begint met een jongen die ik ken. Hij speelt een soort musical, hij is half naakt (niet lachen a.u.b) Maar dan kom ik binnen en verschuil ik me achter een muurtje en kijk voorzichtig. De jongen die ik ken ziet me en komt naar me toe. En dan word ik wakker. Wilt u me helpen met het uitvinden wat het betekent? Ik word gek en mijn vriendinnen zeggen dat het betekent dat ik verliefd op hem ben.
Groetjes Lola

Marion Peters, 22-03-2013 13:51 #10
Ik droom de laatste nachten dat mijn vriend mij wilt ontlopen, en op de een of andere manier zie ik hem dan toch, of krijg ik hem toch te spreken. Dan heeft die altijd een excuses of smoes waarom hij mij ontloopt. Mijn vraag is wat betekent deze droom? Groetjes Marion

Johan, 22-03-2013 09:10 #9
Ik droom vaak over kantines en tot ik op het werk verlang na pauze. Terwijl ik in mijn echt leven al 3,5 jaar thuis zit met een burnout. Wat wilt mijn droom me zeggen dan?
Groeten Johan

Estrallita de Mos, 13-03-2013 14:54 #8
Ik droom elke nacht dat er een persoon mijn slaapkamer in komt en dat hij/zij naast mijn bed staat, wat betekent dit?

Memke, 24-02-2013 11:17 #7
Ik heb eens een heel rare droom gehad, wat ook best eng was. Er was een onbekende jongen, genaamd: thomas maes. Ik heb nog nooit van hem gehoord, heb hem nog nooit gezien, dus vond het wel raar dat ik van hem droomde. Het ging zo: hij moest zich verstoppen voor iets of iemand, als hij het niet deed kon het zijn leven gekost hebben. Maar wat raar was, is dat hij eigenlijk al overleden was, en zijn geest ronddwaalde en zich nog steeds wou verstoppen. Plots was ik aan zee en er werd een freesbe naar me gegooid, ik keek ernaar en daar stond zijn naam op geschreven, thomas maes dus. Kwam plots een redelijk jonge gast het uit mijn handen pakken, en keek me heel doordringend aan. Ik herriner me dan ook niet alleswant het is al zeker een half jaar geleden dat ik dit droomde, maar toen ik wakker werd, zocht ik die naam direct op, en kwam ik op ene thomas maes, die er heel erg op leek. Ik vond het zo een eng gedachte en heb er zeker nog een week mee in mijn hoofd gezeten en me staan afvragen hoe het komt dat ik hem in mijn droom zag en zijn naam in mijn droom kwam. Ik weet niets over hem, en heb hem ook nooooooit in het echt gezien, niet voor mijn droom en niet na mijn droom. Als iemand hier een uitleg voor geeft zou ik het toch wel graag weten. Groetjes.

Helen, 20-02-2013 01:15 #6
Helen, ik droomde dat ik met mijn kleinkinderen bij mij thuis was en zag hoe gewpende inbrekers alles uit mijn schuur leeg geroofd werd en durfde niet naar buiten te lopen. Toen zij weg waren ging ik kijken en hadden zij ook mijn auto meegenomen. Enige tijd geleden droomde ik ook over inbrekers die alle spullen uit mijn huis hadden gestolen. al twee keer over inbrekers ik ben erg benieuwd wat dit betekend.

Martine, 10-02-2013 13:09 #5
Ik droomde dat ik op mijn werk was, we hadden pauze met meerdere collega's samen. Opeens zag ik dat een collega de kop van een slang eraf hakte. Dit bleek een 3 koppige slang. De kop van de slang leefde door en had het op mij voorzien. Ik rende weg en sprong op een tafel, de kop zag ik nooit van de voorkant. Alleen aan de kant waar hij was afgehakt. Ik zag dus 3 doorgesneden kelen. Toen sprong de kop op tafel en ik pakte iets om hem mee dood te slaan, toen kwam iemand me helpen en heb ik hem dood kunnen slaan. Toen ik de kop omdraaide was het een clowns masker die ik had platgeslagen.

Ik heb een idee wat het zou kunnen betekenen, maar ik zou graag ook een ander zijn mening erover horen. Ik ben namelijk een enorme piekeraar, op het moment gebeurt er veel in mijn leven waar ik e zorgen om maak. Onnodige zorgen, dat weet ik. Maar ze gaan niet zomaar weg. Zou deze droom kunnen betekenen dat ik soms iets als een grote zorg/probleem zie ( slang), maar het uiteindelijk niks ergs blijkt te zijn (clowns masker)? Ik vraag me alleen a waar die drie koppige slang vandaan komt…

Ingrid van de Water, 24-01-2013 11:26 #4
Ik droomde dat ik met mijn auto bezig was wat precies weet ik niet meer misschien wel aan het wassen. Toen kwam er een man aan die wilde erbij of ik mijn auto wilde verplaatsen. In de droom kende ik die man maar in de werkelijkheid is het totaal een vreemde. Ik zei dat ik toch klaar was en dat ik weg zou gaan. Ik wilde instappen toe ik een gigantische grote zwarte harige spin tegen de muur aan zat, ik begon te gillen en wilde weg hollen, maar struikelde. De man pakte de spin maar hij begon ook te gillen en gooide de spin in de lucht en ik zag het grote gevaarte op me afkomen en toen viel hij bovenop mij en toen werd ik wakker. Zou graag willen weten wat deze droom betekent. Het laat me niet los en ben er nog steeds angstig voor.
Met vriendelijke groet Ingrid

Ikke, 21-01-2013 09:41 #3
Ik droomde dat ik bij een helder water zat, soort zwembad en me vingers in het water deed om te voelen hoe de temperatuur was en ik werd gepakt in me vingers door goudvissen. Ik moest ze van me vingers afschudden. Wat betekent dit?

Jacco, 22-12-2012 03:22 #2
Ik droomde dat er een soort draad uit me mond kwam, die Ik er uit wou trekken. Kwam uit mijn keel en Ik kon blijven trekken en het bleef er Maar uitkomen. Kreeg er uiteraard ook soms kotsneiging van. En knipte het steeds af Maar bleef komen. De dokter zei in droom dat het opgehoopt zaad was. Vond het heel erg.

Doua, 24-10-2012 12:42 #1
Ik droomde dat ik aan het huilen was en de traan was warm over mijn rechter wang, Graag uw uitleg.

Infoteur: Appleann
Gepubliceerd: 18-10-2011
Subrubriek: Diversen
Reacties: 48
Medische informatie…
Schrijf mee!