InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Turbo Boost voedselsoorten

Turbo Boost voedselsoorten

Turbo Boost voedselsoorten Er bestaan groenten en fruit die je helpen vet te verbranden door er veel van te eten. De meeste mensen weten niet over welke groenten en fruit het gaat. Welke zijn nu die voedselsoorten die een goede werking hebben op het vetpercentage in je lichaam?

Vezels

Het is moeilijker voor je lichaam om vezels af te breken dan om vet af te breken. Je lichaam moet veel meer energie gebruiken om deze vezels op te lossen. Hoe meer je van deze vezels eet, hoe meer energie en vet je lichaam gaat verbranden. Er bestaan twee soorten koolhydraten: de enkelvoudige en de samengestelde. De enkelvoudige koolhydraten moet je zoveel mogelijk vermijden. Dit zijn dikmakers (wit brood, suikergoed, snoep, taart, cake). De meeste samengestelde koolhydraten bevatten heel wat vezels en zijn dus ook goed voor een snelle verbranding. Hierna volgt een overzicht van de belangrijkste voedingssoorten die je goed helpen vet te verbranden in je lichaam.

Broccoli

Broccoli bevat heel wat stoffen (Vitamine C, vezels, Calcium) die een gezonde werking hebben op je lichaam. Het biedt een zeer goede bescherming tegen kanker en helpt heel gemakkelijk vet te verbranden. Je kunt het wokken, stomen, bereiden in het microwave of rauw eten als tussendoortje.

Asperges

Asperges bevatten heel veel vezels. Ze zijn dus zeer gezond en helpen je zeer goed om vet te verbranden en je lichaam te ontgiften. Men kan ze warm of koud op alle momenten van de dag eten.

Aalbessen

Aalbessen bevatten Vitamine C, Vitamine E, Magnesium, ijzer en vezels. Ze behoren tot de voedselsoorten die het meeste gezonde stoffen en mineralen bevatten. Tot de groep van aalbessen behoren aardbeien, kersen, veenbessen en alle andere soorten bessen. Bessen bevatten tot 4 keer meer antioxidanten dan bv. broccoli. Aalbessen hebben een positieve invloed zowel op je hart als op je huid (ze beschermen je huid door het hoge antioxidanten gehalte). Ze zouden ook een positieve invloed hebben op Alzheimer, seniliteit en dementie.

Bonen

Bonen zijn een groente die in verschillende soorten kan voorkomen. Naast de eigenschap dat ze goed zijn voor het hart en kankerbestrijding, regelen ze ook je suikerspiegel. Met een stabielere suikerspiegel heb je de hele dag een gezond energieniveau. Als je bonen eet in combinatie met talrijke vezels, zijn ze ook een remedie tegen grote eetbuien. Door de talrijke eiwitten die bonen bevatten, kunnen ze ook een aanvulling zijn voor je algemene eiwit proportie die je iedere dag nodig hebt.

Spinazie

Spinazie bevat naast talrijke vitaminen (Vitamine B, Vitamine C en Vitamine E) ook heel wat mineralen zoals ijzer, Calcium en Magnesium. Spinazie is zeer goed voor het hart. Het bestrijdt ook kankercellen in je borst, maag, longen en darmen. Je kunt dit zowel ’s morgens eten met een eitje of als groente bij de lunch of diner. Probeer toch 1 of 2 keer per week spinazie aan je menu toe te voegen.

Bloemkool

Bloemkool is net zoals broccoli een zeer gezonde, lekkere groente. Ze kan op elk moment van de dag zowel koud als warm worden gegeten. De gedachte dat bloemkool ‘een dik makende groente‘ is, is helemaal niet waar.
© 2012 - 2017 Healing, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Ga voor gezond eten: SpinazieGa voor gezond eten: SpinazieAllemaal kennen we Popeye nog wel die ontzettend sterk werd door het eten van veel spinazie, maar is spinazie nou werkel…
Tivall: een vrolijke gezonde zomer vol kleurrijke groenten!Tivall: een vrolijke gezonde zomer vol kleurrijke groenten!Groenten zijn niet alleen lekker, maar ook heel gezond. Met groenten kun je naar hartenlust variëren en ze zijn een kleu…
Beleggen in Turbo'sTurbo's zijn belegginsproducten waarmee veel winst behaalt kan worden, maar hoe werkt een turbo nou eigenlijk?
Afvallen met spinazieAfvallen met spinazieKun je afvallen met spinazie? Spinazie is heel erg gezond en goed voor je, maar is het ook geschikt om af te vallen en z…
Gezonde voeding en vezels: waarom zijn vezels gezond?Gezonde voeding en vezels: waarom zijn vezels gezond?Waarom zijn vezels goed voor de gezondheid? Dat is een vraag die heelwat mensen stellen die bezig zijn met gezonde voedi…
Bronnen en referenties
  • www.wegmetdiekilos.com

Reageer op het artikel "Turbo Boost voedselsoorten"

Infoteur: Healing
Gepubliceerd: 14-08-2012
Subrubriek: Gezonde voeding
Medische informatie…
Schrijf mee!