InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Je weerstand verhogen

Je weerstand verhogen

Je weerstand verhogen Je weerstand verhogen kan erg makkelijk zijn, mits je weet wat je er voor moet doen. Met deze tips verhoog je makkelijk je weerstand.

Belang van een hoge weerstand

Een hoge weerstand is erg belangrijk. Naast dat het ziektes bestrijdt voorkom je er ook een hoop mee als je een hoge weerstand hebt. Met de juiste tips kun je je immuunsysteem makkelijk verhogen zodat je een betere weerstand hebt en minder vatbaar bent voor ziektes. Je weerstand is als een spiegel van je algehele gezondheid. Een hoge weerstand betekent niet alleen dat je niet snel ziek wordt, maar ook dat als je ziek bent dat je er sneller weer bovenop bent. Iedereen is er gebaat bij een hoge weerstand te hebben.

Je weerstand verhogen

Gelukkig is het erg makkelijk je weerstand te verhogen en minder vatbaar te worden voor ziektes. Met de juiste voedsel kun je je immuunsysteem immens verbeteren, hieronder zal ik een aantal bespreken.

Groene thee

Een van de bekendste dranken om je weerstand te verhogen is groene thee. Naast dat groene thee je ook kan helpen met afvallen, kan het je weerstand ook verhogen. Groene thee bevat een hele hoop antioxidanten wat goed is voor veel zaken. Naast dat het je weerstand verhoogt, verlagen de antioxidanten in groene thee ook de kans op verschillende soorten kanker. Deze antioxidanten helpen je weerstand te verhogen omdat ze verschillende soorten kwaadaardige bacteriën onschadelijk maken.

Bosbessen

Ook bosbessen zit vol met antioxidanten welke helpen je weerstand te verhogen en de kans op kanker te verlagen. Naast dat bosbessen heel goed voor je zijn, is het ook nog eens een hele gezonde en lekkere snack waardoor je sneller af kan vallen. Zie voor meer tips om af te vallen dit artikel over het beste dieet ooit.

Chilipeper

Chilipeper is een voedsel waar je niet snel een beschermende werking achter zou zoeken, maar is toch erg goed voor je. Naast dat het je helpt met je stofwisseling, zit chilipeper ook bomvol vitamine A. Vitamine A is goed voor onder meer je zichtsvermogen alsmede de aanmaak van antioxidanten.

Kaneel

Ook kaneel is een onontdekte schat aan antioxidanten. Veel mensen denken dat deze alleen in granaatappels zitten, maar ook kaneel zit er bomvol mee. Naast afbraak van kwaadaardige bacteriën voorkomen antioxidanten dat je bloed gaat klonteren.

Shiitake

Shiitake zijn heerlijke paddenstoelen die een rijstgerecht helemaal af kunnen maken. Naast een smaakvolle toevoeging zijn ze ook nog eens heel gezond, omdat ze een specifieke antioxidant bevatten die er voor zorgt dat je lichaam abnormale weefcellen aanmaakt. Doordat dit wordt voorkomen neemt de kans op kanker enorm af.

Train je lichaam

Naast je voeding is ook je lichamelijke conditie erg belangrijk. Door regelmatig en lang genoeg te sporten vergroot je je algehele lichamelijke weerbaarheid waardoor je je weerstand ook verhoogd. Probeer met regelmaat te bewegen zodat je je conditie op peil houdt. De volgende tips kunnen je daar mee helpen:
  • Plan vaste momenten in om te bewegen
  • Bewegen is niet perse naar de sportschool, wandel bijvoorbeeld af en toe
  • Daag jezelf uit door doelen te stellen (zie ook 'Jezelf doelen stellen en ze halen' om dit makkelijker te maken)
  • Beweeg samen met een ander. Naast dat dit leuk is help je hiermee ook iemand anders!
  • Wissel af met wat je doet zodat het leuk blijft
© 2012 - 2019 Infokoning, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Weerstand verhogen door juiste voedingEen goede weerstand is een essentieel onderdeel van een goede gezondheid. Zonder een goed afweersysteem staan wij als me…
Klussen: elektronica  Wet van Ohm bij circuits toepassenKlussen: elektronica Wet van Ohm bij circuits toepassenDe Wet van Ohm legt het verband vast tussen spanning, stroom en weerstand. Wanneer je deze wet begrijpt en toepast wordt…
Weerstand versterken, verhogen en ondersteunenWeerstand versterken, verhogen en ondersteunenHelp het immuunsysteem door negatieve invloeden van buitenaf te weren. Iedereen is minder ziek en verkouden met een gezo…
Je geestelijke weerstand verhogenJe geestelijke weerstand verhogenZeker ten tijde van de koude maanden zijn we druk bezig met het verhogen van onze weerstand. Gezonde voeding, goed klede…
Weerstand in verbetertrajecten; Ja, maarMenig adviseur of fanatieke verbeteraar loopt er met regelmaat tegen aan, goede ideeën worden afgedaan als 'ja, maar', o…
Bronnen en referenties
  • http://www.askdrsears.com/topics/family-nutrition/foods-boost-immunity/8-foods-boost-immunity
  • http://abcnews.go.com/Health/ColdandFluNews/story?id=6141948&page=1
  • http://www.cancer.gov/cancertopics/factsheet/prevention/tea

Reageer op het artikel "Je weerstand verhogen"

Infoteur: Infokoning
Gepubliceerd: 16-09-2012
Subrubriek: Gezonde voeding
Medische informatie…
Schrijf mee!