InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Smoothies als bescherming tegen kanker

Smoothies als bescherming tegen kanker

Smoothies als bescherming tegen kanker Als suiker, vlees, eieren, verzadigde vetten en wit brood erom bekend staan de ontwikkeling van kanker te bevorderen, dan zijn groenten en fruit een goede manier om je tegen kanker te beschermen. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het risico op kanker met maar liefst 20% vermindert door het eten van onder andere tomaten, wortelen, rode vruchten, meloen, appelen en look.

Smoothie met wortelen, peterselie en knoflook

Wortelen staan erom bekend kanker te bestrijden. Knoflook zou bescherming bieden tegen maagkanker. Het zou ook een antineoplasticum zijn, wat wil zeggen dat het woekeringen bestrijdt.

  • 1 kg wortelen
  • 2 takjes peterselie
  • 2 teentjes knoflook
  • Eventueel aanlengen met cat's claw

Smoothie van appelen, veenbessen en meloen (Cantaloup)

Veenbessen voorkomen kanker. Meloen (Cantaloup) stimuleert dankzij de aanwezigheid van vitamine C de witte bloedcellen. Appelen bevatten veel bètacaroteen, foliumzuur, vitamine C, calcium, chloor, magnesium, fosfor, kalium en zwavel en zijn goede lichaamsreinigers.

  • Appelsap
  • Veenbessen
  • Meloen
  • Eventueel aanlengen met cat's claw

Smoothie van appelsienen, meloenen, frambozen en yoghurt

Appelsienen en frambozen zijn rijk aan antioxidanten en beschermen daarom tegen de nadelige effecten van chemotherapie. Meloen stimuleert het natuurlijke afweersysteem van het lichaam.

  • Appelsienen
  • Meloen
  • 200 gram frambozen
  • Magere yoghurt
  • Eventueel aanlengen met cat's claw

Smoothie van tomaten, selder en wortelen

Het lycopeen uit tomaten zou onze cellen beschermen tegen de stikstofdioxyde van sigarettenrook en van uitlaatgassen van auto’s. Wortelen gaat de aanmaak van kankerverwekkende stoffen tegen. Knolselder bevat veel vitamine C die het lichaam bescherming biedt tegen beschadiging van vrije radicalen.

  • 6 grote tomaten
  • 300 gram knolselder
  • 300 gram wortelen
  • Eventueel aanlengen met cat's claw

Smoothie van peren, appelen en kaneel

Peren zijn een goede bron van vitamine C en koper die beschadiging ten gevolge van vrije radicalen voorkomen. De regelmatige consumptie van appelen zou het risico op kanker met maar liefst 20% verminderen.

  • 500 gram appelen
  • 350 gram peren
  • Kaneel
  • Eventueel aanlengen met cat's claw

Smoothie van tomaten en komkommer

Wetenschappers zijn ervan overtuigd dat wie al op jonge leeftijd begint met het eten van veel tomaten veel minder risico loopt op darm-, blaas- of alvleeskanker. Komkommer is een ideale lichaamsreiniger.

  • 6 tomaten
  • ½ komkommer
  • Tabasco en /of Worcestershire saus
  • Eventueel aanlengen met cat's claw
Gerelateerde artikelen
Zelf smoothies makenZelf smoothies makenJe kunt zelf de lekkerste smoothies maken, met vers fruit, ijs, koffie of andere ingrediënten. Het enige dat je nodig he…
Smoothies voor soepel, mooi, vol en glanzend haarSmoothies voor soepel, mooi, vol en glanzend haarMooi, soepel, vol en glanzend haar krijg je door het eten van proteïnen en vitamine B. Deze bevinden zich onder andere i…
Succesvol afvallen met lekkere smoothiesSuccesvol afvallen met lekkere smoothiesSnel en eenvoudig afvallen, terwijl je nog steeds mag genieten van de heerlijkste drankjes, wie wil dat nou niet? Succes…

Reageer op het artikel "Smoothies als bescherming tegen kanker"

Infoteur: Avalon
Laatste update: 09-01-2010
Subrubriek: Gezonde voeding
Medische informatie…
Schrijf mee!