InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Lifestyle > YouTuber Joe Sugg

YouTuber Joe Sugg

YouTube wordt steeds populairder. Er ontstaan wereldberoemde kanalen waarop mensen van over de hele wereld hun dagelijkse leven filmen (vloggers), eigenaar zijn van een gamekanaal, beautykanaal of gewoon filmpjes maken over van alles en nog wat. Ook Joe Sugg is lid van de YouTube community. Op zijn kanalen probeert hij zijn volgers te entertainen, en dat doet hij best goed.

Wie is Joe Sugg?

Joseph Graham Sugg, zoals zijn volledige naam luidt, is Brits en geboren op 8 september 1991. Joe is bekend geworden door zijn YouTube-kanaal die hij in 2011 heeft gemaakt. In augustus 2012 plaatste hij er daadwerkelijk zijn eerste video op. Hij is goed in het nadoen van impressies en hij heeft hiervan een aantal video’s op zijn YouTube-kanaal staan. Zijn volgers kunnen grappige suggesties insturen die hij dan probeert na te doen.

Zijn kanalen

Joe is op drie kanalen te vinden via YouTube. Hij werd bekend met zijn eerste kanaal dat te vinden is onder de naam ThatcherJoe waarmee hij begon in augustus 2012. Het kanaal bereikte eind 2015 meer dan 5 miljoen abonnees. In januari 2013 startte hij een vlogkanaal genaamd ThatcherJoeVlogs waarop hij eind 2015 al meer dan 2 miljoen abonnees behaalde. In juni 2014 richtte hij een gamekanaal op genaamd ThatcherJoeGames waarop hij eind 2015 al meer dan 1 miljoen abonnees had. Voordat hij begon met YouTube was hij rietdekker. In het Engels is dat ‘roof thatcher’, vandaar de naam ThatcherJoe.

Zijn familie

Zoe Sugg is de zus van Joe. Zij heeft zelf ook een YouTube-kanaal, waarmee ze in 2009 startte. Haar kanaal is te vinden onder de naam Zoella waarop ze eind 2015 maar liefst meer dan 9 miljoen volgers had. Haar tweede kanaal genaamd MoreZoella had eind 2015 meer dan 3 miljoen abonnees. Toen Joe zijn YouTube-kanaal oprichtte had hij dus al een voorsprong, omdat de vele volgers van Zoe ook makkelijk even een kijkje konden nemen op zijn kanaal. De vader van Joe en Zoe wordt door hun volgers DaddySugg genoemd en hun moeder heet Tracey. Zij zijn overigens gescheiden.

Prive

Joe woont in Londen samen met zijn beste vriend Caspar Lee, die ook YouTuber is. In video’s kun je zien dat ze constant grappen met elkaar uithalen en de grootste lol hebben.

Muziek

Hoewel Joe geen echte zanger is, maakte hij wel deel uit van The YouTube Boyband, waarmee hij geld probeerde op te halen voor Comic Relief. Dit is een Britse organisatie die geld inzamelt voor goede doelen zoals de hongersnood in Ethiopië. Joe Sugg was in 2014 een van de deelnemers van 'Band Aid 30' met de single 'Do They Know It's Christmas?'. Het doel was om geld in te zamelen voor slachtoffers van de Ebola-epidemie in West-Afrika.

Zijn eigen boek

Joe maakte in 2015 een grafisch boek dat hij ‘Username: Evie’ noemde. Het boek is gepubliceerd door Hodder & Stoughton. Joe Sugg heeft het boek niet helemaal zelf gemaakt. Hij kreeg hulp van auteur Matt Whyman, tekenaar Amrit Birdi, colorist Joaquin Pereyra en voor de tekstletters Mindy Lopkin. Het boek gaat over Evie die van de realiteit wil ontsnappen zodat ze zichzelf kan zijn. Ze zorgt goed voor haar zieke vader maar als die overlijdt moet ze verplicht bij haar oom, tante en nicht wonen. Uitgerekend haar nicht is de meest populaire meid op school, die Evie het leven zuur maakt. Evie ziet op een keer in haar vaders computer een bestand die haar een virtuele wereld insleurt. Haar vader had dit voor Evie gemaakt, zodat ze een leuk leven zou kunnen hebben. Helaas komt haar nicht hier achter moet Evie er alles aan doen om de laatste connectie tussen haar en haar vader te behouden.

Zijn eigen film

In 2015 sprak Joe met Caspar Lee de stem van een zeemeeuw in voor de nieuwe Engelse SpongeBob film. Samen met Caspar Lee speelt hij de hoofdrol in de film ‘Joe and Caspar Hit The Road’ die in 2015 uitkwam. In de film gaan Joe en Caspar op reis en zie je wat voor avonturen ze allemaal beleven.
© 2015 - 2019 Garfield, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Creative commons https://www.flickr.com/photos/gageskidmore/14544532512/in/photolist-oafwMW-oafnT3-oafEAw-oakhCM-nSQYkF-nSQPWs-oa2Vj4-nSRyPi-oc7u1t-oacB4j-o5UowW-o7WCUB-o9Hy8K-oc7hPa-oa32Sz-nSQNZB-nSR3DE-oc7t6x-oacttE-nSREUp-nSQHTq-oakqZB-oacoN7-oakrRM-oacuKC-oa2Mfi-oakrxa-oa2XLP-nSRKvi-nSR46T-dNhwoi-nSQJid-oakj1g-nSQMKc-nSQFPq-oafoPG-obDfFg-6vfLo1-nSQyjq-oakiyz-oafzDh-oakgqB-oacpTU-oacrMU-7BgMFb-7BcYei-7BgN1S-dNhwAZ-7BgMNG-7BcXZM
  • Credits to https://www.flickr.com/photos/gageskidmore/
  • https://www.youtube.com/user/ThatcherJoe
  • http://www.famousbirthdays.com/people/joe-sugg.html
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Joe_Sugg

Reageer op het artikel "YouTuber Joe Sugg"

Infoteur: Garfield
Gepubliceerd: 30-12-2015
Subrubriek: Lifestyle
Schrijf mee!