InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Een echte Ray-Ban zonnebril herkennen

Een echte Ray-Ban zonnebril herkennen

Een echte Ray-Ban zonnebril herkennen Ray-Ban is een zeer populair merk, dat vooral bekend staat om zijn zonnebrillen. Wanneer je een Ray-Ban zonnebril koopt, koop je een kwalitatief zeer goede zonnebril. Dit is dan ook te merken aan de aanschafprijs van de zonnebril. Helaas zijn er veel mensen die hier een slaatje uit willen slaan. Er is een grote handel in nep Ray-Ban zonnebrillen. De populaire modellen, zoals de Wayfarer, Clubmaster of Aviator, zijn favoriet om na te maken. Gelukkig zijn er een aantal punten waaraan je kunt herkennen of je te maken hebt met een echte of neppe Ray-Ban zonnebril.

De prijs

Het lijkt zo voor de hand liggend, toch is het één van de belangrijkste punten om op te letten. Het is onmogelijk om voor €50,00 een gloednieuwe Ray-Ban aan te schaffen. Toch betekent een hoge prijs ook niet vanzelf dat het goed zit. Sommige verkopers proberen namelijk gewoon nep Ray-Ban zonnebrillen te verkopen voor €150,00. Maar in alle gevallen geldt dat het niet mogelijk is een nieuwe Ray-Ban te kopen voor een spotprijsje, ook niet in het buitenland!

De verpakking

De verpakking waar de zonnebril in geleverd wordt bevat altijd een aantal standaard zaken. Zo is de Ray-Ban verpakt in een etui, en in het etui zit een reinigingsdoekje voorzien van Ray-Ban logo. Verder bevat de verpakking ene authenticiteit kaart, en een garantiebewijs.

De doos waar de zonnebril in geleverd wordt is altijd voorzien van een rode sticker met het Ray-Ban logo. Ook is er een goudkleurige stickers van het merk Luxottica aanwezig. Deze kan zowel op de doos zitten, als op de zonnebril zelf.

Het etui

De etuis van Ray-Ban zonnebrillen van na 1999 zijn voorzien van de tekst 'Sunglasses by Luxottica'. In 1999 heeft Bausch & Lomb het merk Ray-ban namelijk uit handen gedaan aan Luxottica te Milaan. De tekst op het etui staat in een soort ronde zegel afgedrukt. Verder staat in deze zegel de tekst '100% UV-bescherming',

Het logo

In het logo van Ray-Ban is de merknaam altijd geschreven als Ray-Ban. Dus niet als Ray Ban (zonder streepje), of RayBan (aan elkaar). Het Ray-Ban logo is een aantal keer terug te vinden op de zonnebril.

Op de pootjes

Bij een zonnebril met wat bredere pootjes, staat het logo voluit uitgeschreven op de beide pootjes. Op modellen met hele smalle pootjes is dit uiteraard niet mogelijk.

Bovenin het rechter glas

Bovenin het rechter glas is het Ray-Ban logo te vinden. Deze letters zijn te allen tijde wit van kleur. Uiteraard kunnen deze letters ontbreken op het moment dat er nieuwe glazen, bijvoorbeeld glazen op sterkte, in de bril zijn gezet. Verder bevatten de neus pads in het midden van de bril vaak de letters RB.

Zeer klein ingegraveerd op het linker glas

Op het linker glas staan in kleine letters 'RB' ingeslepen. Je moet erg goed kijken om deze te kunnen zien. Dit is overigens alleen van toepassing bij Ray-Ban zonnebrillen van na het jaar 1999. Voor die tijd was het merk in handen van Bausch & Lomb. Oudere zonnebrillen hebben dus de letters 'BL' in het glas gegraveerd staan. Er worden nog steeds nieuwe Ray-Ban zonnebrillen verkocht met de letters 'BL' in het glas. Deze zijn nep. Alle Ray-Ban zonnebrillen van na het jaar 1999 waar op staat 'Made in USA' of 'Bausch & Lomb' zijn eveneens nep.

Conclusie

Wanneer je een Ray-Ban aan wilt schaffen, is het goed om op alle bovenstaande punten te letten. Uiteraard is het altijd verstandig om een Ray-Ban gewoon in een echte brillenzaak te kopen, waar men een officieel Ray-Ban verkooppunt is. Het blijft in flinke investering, maar het is natuurlijk verstandig om dit te doen in een echte kwaliteitszonnebril, en niet in een nep exemplaar!
Gerelateerde artikelen
Zonnebril kiezenZonnebril kiezenEen zonnebril biedt bescherming bieden tegen fel licht en schadelijke UV-straling want die kunnen permanent schade toebr…
De juiste zonnebril kiezen: sterkte, kleur, soort glazenDe juiste zonnebril kiezen: sterkte, kleur, soort glazenHet aanbod aan soorten zonnebrillen is enorm. Maar welke zonnebril is waarvoor geschikt? Welke zonnebril kan je het best…
Zo kiezen we de juiste zonnebrilZo kiezen we de juiste zonnebrilMet het vroege zomerweer trekken we met zijn allen naar buiten om eindelijk van een deugddoend zonnetje te genieten. Maa…
Voorkom sneeuwblindheid tijdens wintersportVoorkom sneeuwblindheid tijdens wintersportWintersport is in principe een gezonde aangelegenheid, maar kent helaas ook enkele minder plezierige kanten. Behalve het…
Wat te doen bij zonneallergie?Wat is zonneallergie? Zonneallergie is een abnormale reactie van de huid wanneer deze wordt blootgesteld aan zonlicht. Z…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Unsplash, Pixabay
  • www.rbexpert.nl
  • www.faciato.nl

Reageer op het artikel "Een echte Ray-Ban zonnebril herkennen"

Reacties

Rob Groeneweg, 24-07-2015 15:54 #6
Soms lukt het wel om een echte Ray-Ban te kopen voor een lage prijs. Ik heb er vorig jaar twee aangeschaft bij Solaris (in de V&D Rotterdam) tijdens het prijzencircus. De normale prijs € 149,95, maar 40% korting vanwege het prijzencircus en met een extra kortingsbon (via de VIP kaart) van 20% (na de korting van 40%) kwam de prijs op circa € 71,00. Uiteraard is de keus dan wel wat beperkter, maar toch een heel goede deal.

Gerben, 25-03-2015 18:11 #5
Zitten er in het glas (als je dit een beetje schuin houd) bobbeltjes?

Anna, 08-06-2014 09:02 #4
Ik heb een nep Ray-Ban bestelt maar die is er nog steeds niet, hij moet uit China komen maar ik ben al 3 weken aan het wachten… hij zou er eigenlijk binnen 18 dagen moeten zijn. weet iemand hoe dit kan?

Ed, 29-05-2014 12:46 #3
Vraag de huidige modellen worden in Italië gemaakt. Zijn er ook andere landen waar ze geproduceerd worden. Ik vraag dit omdat ik nu via een leverancier een model vanuit Hong Kong krijg terwijl de vorige rechtstreeks uit Torino kwam. Heb de bril nog niet binnen maar als er made in China op staat is het volgens mij een nepper.

Gina-Menaroll, 28-05-2014 13:23 #2
Lolla, nee het is dan nog steeds geen echte RayBan. Toch nog even goed naar de prijs kijken lijkt me.

Lolla, 26-05-2014 12:41 #1
Ik heb een nep Ray-Ban gekocht en die heeft alle punten die hierboven staan. Is het dan toch geen echte?

Infoteur: Denn
Laatste update: 11-04-2019
Subrubriek: Mode
Reacties: 6
Schrijf mee!