InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Kleed je slank tips

Kleed je slank tips

Je zou denken dat kleding gewoon kleding is. Je gaat winkelen, je ziet een leuk shirtje en je koopt het. Toch kan kleding wat meer voor je doen dan alleen leuk staan. Als je de juiste kennis hebt dan kun je er fantastisch uitzien met kleding die je slanker doet ogen. Het is daarom belangrijk dat je goed winkelt en de juiste kledingstukken koopt. Er zijn een aantal regels die je kunnen helpen bij het kiezen van slank makende kleding.

1. Niet te strak

Heel veel mensen denken dat ze met strakke kleding er beter uitzien. Dit is echter niet altijd waar. Strakke kleding accentueert juist vetrolletjes. Draag daarom geen strakke rokken en broeken, leggings zijn nu helemaal in maar als je net een kilootje teveel hebt dan zijn deze uit den boze. Strakke shirtjes en truitjes zijn ook niet echt het beste wat je kan kopen als je iets zwaarder bent. Wees ook gewoon eerlijk tegen jezelf, mocht je een truitje niet meer passen laat het dan gewoon even links liggen totdat je de juiste maat ervoor hebt.

2. Niet te wijd

Wijde kleding is ook niet het beste wat je kan kopen voor je figuur. Vermijd daarom wijde kledingstukken zoals grote sporttruien of sportbroeken. Wijde kleding verhult niet, het maakt je vaak alleen maar dikker. Je moet juist een slank silhouet proberen te creëren. Je mag best losse kleding dragen, maar doe het dan met stijl en hou het in je taille strak (dit is namelijk het smalste stuk van je lichaam).

3. Lengtes

Hoe langer je lijkt, hoe slanker. Het is daarom ook belangrijk dat de kleding goed past. Hoogwater bij broeken kan echt niet, zorg ervoor dat de broek lang genoeg is zodat je hem kan dragen met hakken.

4. Zwart

De kleur zwart is een hele goede kleur om te dragen als je ietsjes zwaarder bent. Deze kleur kleedt heel erg af. Andere donkere kleuren doen precies hetzelfde als de kleur zwart. Kies er dan ook voor om boven en onder zwart te dragen.

5. Juiste maat

Het dragen van de juiste maat is ook uitermate belangrijk. Veel mensen kopen al jaren dezelfde maat maar misschien is jouw maat alweer veranderd in de loop van de jaren. Neem gewoon een aantal maten mee naar het pashokje want het is trouwens ook niet altijd zou dat maat 38 in elke winkel hetzelfde is. Koop ook geen kleding die niet goed valt of past.

6. Juiste materialen

Je zou er misschien niet gelijk aan denken maar sommige materialen zijn niet geschikt voor de mensen met een kilootje meer. Vermijd dikke materialen als tweed of ribfluweel, maar ga voor gladde, effen stoffen.

7. Verticale strepen

Horizontale strepen werken in de breedte. Verticale strepen accentueren de lengte en maken je dus slanker ogen. Dus wil je een streep, kies van voor een verticale streep. Toch geldt dit niet voor alle strepen; ook een lange ketting of een v-hals maken het bovenlichaam langer. Ook een mooi getailleerd jasje staan fantastisch.

8. Hoge hakken

Hakken maken je langer en dus ook slanker. Kies dus als het even kan voor een hak. Pas wel op dat de hak niet te hoog wordt, je moet er nog wel op kunnen lopen natuurlijk. Als je door de straat wankelt staat dat natuurlijk ook niet best.

9. Wees slim

Kies je eigen stijl, ga niet mee met modetrends. Je mag je best een beetje aanpassen aan de modetrend maar ken jezelf en zorg ervoor dat je er nog fatsoenlijk uitziet.
Zodra je jouw zwakke en sterke punten van je lichaam kent, kun je het best shoppen. Zorg ervoor dat je juist de sterke punten accentueert waardoor de zwakke punten minder opvallen.

Tips

Nog een aantal fashion tips:
  • Wil je een avondje uit maar vind je dat je bovenarmen te dik zijn? Sla dan losjes een dunne sjaal om je schouders
  • ies voor open kragen en V-halzen.
  • Kleding met frutsels, ruches en tierelantijntjes zijn niet de juiste keuze. Ze geven alleen meer volume aan het geheel en dat is natuurlijk niet de bedoeling
  • Zijn je borsten wat groter dan gemiddeld, zorg dan dat je een goed ondersteunende BH hebt
  • Neem geen kleine tasjes, neem een medium sized tas. Zorg dat de tas in verhouding is met je lichaam
  • Zorg dat je riem en schoenen in de zelfde kleur zijn als je broek of rok Dit laat je benen langer en slanker lijken
  • Draag geen shirts of truien in je rok maar zorg dat het net over je taille valt
© 2008 - 2019 Roxan, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
BBB: de buik, kledingadviesBBB: de buik, kledingadviesVoor veel vrouwen zijn de buik, de billen en de benen het probleemgebied van hun lichaam. Door waakzaam om te gaan met d…
Kies kleding die past bij je figuurRegelmatig kiezen mensen voor kleding die lekker past of die er mooi uitziet. Maar met een bewustere kledingkeuze kun je…
Welke kleding slankt af en welke kleding maakt dik?Welke kleding slankt af en welke kleding maakt dik?Als je een maatje meer hebt is het best lastig om leuke kleren te vinden. Vroeger was dat echter nog veel moeilijker. Te…
BBB: de billen, kledingadviesBBB: de billen, kledingadviesVoor veel vrouwen zijn de buik, de billen en de benen het probleemgebied van hun lichaam. Door waakzaam om te gaan met d…
BBB: De benen, kledingadviesBBB: De benen, kledingadviesVoor veel vrouwen zijn de buik, de billen en de benen het probleemgebied van hun lichaam. Door waakzaam om te gaan met d…

Reageer op het artikel "Kleed je slank tips"

Infoteur: Roxan
Laatste update: 01-07-2009
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!