Kleding dragen die bij je lichaamsvormen past

Er is een gezegde dat zegt: kleding maakt de man. Alhoewel men in andere landen juist zegt dat kleding de man niet maken. Welk land gelijk heeft maakt niet uit, want als je je kleed naar de lichaam maken kleding in ieder geval de vrouw! Na dit artikel gelezen te hebben weet je hoe je je kan kleden naar je lichaam. Alle lichaamsdelen komen aan bod, van girafachtig lange nekken tot Bigfoot-achtige voeten. Voor elk lichaamstype is er een oplossing.

Korte en lange benen

Als je dikke bovenbenen hebt zou je rechte rokken moeten dragen in een donkere kleur. Hiermee camoufleer je je bovenbenen, maar laat je wel je mooie kuiten zien. Als juist het tegenovergestelde waar is, dus dunne bovenbenen, dan zou je moeten kiezen voor grof gebreide maillots en corduroy broeken. Kortom broeken van grof materiaal, want deze geven je benen meer body. Smalle enkels kunnen bedekt worden door laarzen.

De meeste mannen vinden lange benen geweldig, maar mocht je zelf zoiets hebben dat je benen te lang zijn dan kun je ze korter laten lijken door heupbroeken of driekwart broeken. Mocht je je benen juist willen verlengen dan biedt het dragen van een rok net over je knieën de uitkomst. Je benen zullen langer lijken doordat er nog steeds een groot deel van je benen zichtbaar is. Een andere tip is dezelfde kleuren te dragen, dus dezelfde kleur schoenen, sokken en broek/panty.

De lange nek

Vrouwen met een lange nek kunnen het best korte kettingen of intens gekleurde sjaals dragen. Ook staan ronde halzen hen erg goed. Ook is het verstandig altijd wat haar in je nek te hebben. Mocht je echter een korte nek hebben, dan kun je beter geen coltruien dragen. Maar juist truitjes met een diep decolleté, dit heeft een verlengend effect.

Hoofd, SCHOUDERS, knie en teen

Als je brede schouders hebt is het beter geen truitjes te dragen die in je nek sluiten. Want dan lijk je breder. Truitjes waarvan het stiksel van je oksel naar je nek lopen en diepe uitsneden leiden de aandacht van de schouders af. Met neerhangende schouders zijn pofmouwtjes een uitkomst. Samen met truitjes waarin de schouders bloot vallen en veel kettingen lijken je schouders breder.

Stevige armen

Vrouwen met dunne armen kunnen beter korte mouw over een lange mouw dragen, dit geeft de armen meer dikte. Ook uiteenlopende mouwen staan erg goed bij dunne armen. Vrouwen met dikkere armen kunnen echter beter driekwart mouw dragen. En het beste is geen korte mouw te dragen, aangezien dit de aandacht naar je armen verlegd.

Grote en kleine mensen

Met een klein boven lichaam staat een lag gedragen rok met riem mooi. Hierdoor lijkt het bovenlichaam langer en de benen korter. Ook het dragen van je topjes over je broek of rok kan dit effect hebben. Vrouwen met een lang bovenlichaam wordt geadviseerd topjes en jurken te dragen met een hoge middel.

Kuiten

Voor dikke kuiten is het het beste om donkere panty’s te dragen en schoenen met een klein hakje. Hierdoor lijken je kuiten dunner. Ook het dragen van de rok over de laarzen waardoor je geen kuiten ziet staat goed. Panty’s en maillots met een print of lichte kleur laten je benen voller lijken. Ook als je je rok of jurk laat eindigen op het dikste deel van je kuiten lijken je kuiten volumineuzer.

Billen

Heupbroeken zijn uitgevonden voor vrouwen met stevige billen. De lage broekrand verdeelt het zitvlak in tweeën. Ook lange jasjes kunnen als bedekking dienen voor een stevig zitvlak. Pas op met kleding die te strak zit, hierdoor kunnen de wel bekende ‘zwembandjes’ ontstaan. Maar als je juist zou willen dat je meer zitvlak had, kun je het best broeken en rokken dragen met een hoge middel. Dit maakt je zitvlak ronder. Ook rokjes met een print hebben een vergrotend effect.

Grote voeten

Als het subkopje voor jou klopt, dan bieden wijde en lage broekspijpen voor jou een uitkomst. Net als donkere schoenen met een ronde of vierkante neus, deze schoenen laten je voeten kleiner lijken. Maar als je je voeten groter wilt laten lijken dan luidt het advies, strakke pijpen en schoenen met punten.

Buik(je)

Zorg dat je kleding los over je buik hangt in plaats van te strak te zitten. Het dragen van bloezen en jurkjes met een hoge middel kunnen het ‘buikje’ bedekken.

Lees verder

© 2008 - 2020 Brigitte_, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kledingadvies voor vrouwen met verschillende vormenKledingadvies voor vrouwen met verschillende vormenLang niet alle kleding is voor elke vrouw geschikt om te dragen. Bij de keuze voor bepaalde kleding moet je daarom goed…
Fitness oefeningen: SchoudersSchouders geven het lichaam uitstraling zowel bij de man als bij de vrouw. Train altijd twee schouders te gelijk om vers…
Tips voor meer spierenVeel mensen zijn op zoek naar oefeningen voor het trainen van het lichaam. Makkelijke oefeningen en altijd uit te voeren…

Kleed je slank tipsJe zou denken dat kleding gewoon kleding is. Je gaat winkelen, je ziet een leuk shirtje en je koopt het. Toch kan kledin…
Marlies Dekkers, lingerie ontwerpster van bh met bandjesMarlies Dekkers, lingerie ontwerpster van bh met bandjesHalverwege jaren negentig hingen de lingerie-winkels vol met leuke, maar wat seksloze beha's. Gelukkig begon Marlies Dek…

Reageer op het artikel "Kleding dragen die bij je lichaamsvormen past"

Reacties

Karin, 16-05-2018 15:06 #4
Leuk die adviezen maar wat als je klein, gezet en ook nog eens orthopedische schoenen draagt met daarbij zeer dunne onderbenen.
Ben gek op jurken dus draag die graag. 's Winters draag ik een legging er onder die ik over de schoenen laat vallen om de lijn te breken.
Maar hoe doe ik het 's zomers dan?

Tine, 13-06-2013 22:25 #3
Wie kan mij goed kledingadvies geven? Ik ben een vrouw met een lengte van 1.80 m en heb een brede bouw, vrijwel geen taille, recht toe en rechtaan en met name zijn mijn schouders bijzonder breed (58 cm)

Mijn lichaamsbouw is dan ook vrij atletisch en ook al heb ik een ietwat te hoge BMI, mijn vetpercentage is goed en heb ik een hoge waarde aan spiermassa. Ik heb voor een vrouw bijzonder veel spiermassa rondom mijn bovenlichaam en heb een brede gespierde nek en armen. De mannen in de sportschool zijn dan ook erg jaloers op mij ;-) Persoonlijk zou ik me graag wat vrouwelijker willen kleden, maar rokjes staan mij voor geen meter omdat ik geen taille heb en ik voel me dan net zo'n een lompe boerin. Mijn broekmaat is 42 en mijn bovenkleding is vanwege mijn brede schouders maat 48. Behalve dat het rondom mijn schouders strak valt, valt bovenkleding verder dan heel wijd, wat ik absoluut niet mooi vind.
Ik kijk regelmatig om me heen naar andere vrouwen of die toevallig dezelfde lichaamsbouw hebben dan ik, maar tot nu toe ben ik nog niemand tegen gekomen :-(
Graag ontvang ik advies… alvast bedankt!

Margje, 19-05-2011 13:08 #2
Hoi, waar ik al lange tijd naarstig naar op zoek ben is dameskleding voor meiden met lange ruggen en dan met name een lange bovenrug. Ik ben 1.74m lang en heb doorgaans maat 36-38, maar waar ik steevast tegenaan loop is dat alle bovenkleding die ook maar enigzins getailleerd is niet past, nl. de taille zit dan op mijn ribben, hetgeen a) niet lekker zit (want benauwend) en b) er raar uitziet omdat de stof onder het getailleerde gedeelte gaat 'staan'. Tevens is bovenkleding vaak te kort en te eng onder mijn oksels Ik houd van strakke, getailleerde jasjes (military look) maar heb er dus nog niet een gevonden die mij past. Wie oh wie kan mij verder helpen?

Selma, 27-12-2008 14:23 #1
Dit is nog maar een zeer klein deel. Ik heb een boek, The science of sexy, en daar staat een complete uitleg over je lichaamsvormen. Niet alleen lange benen of niet. Het gaat om je lengte en gewicht zelfs of je brede heupen hebt of juist bredere schouders, maar ook of je een heel rechthoekig lichaam hebt en natuurlijk de zandloper. Verder staan er nog veel meer tips in dus als je moeite hebt met het vinden van de juiste kleding dan is dit een aanrader.:-)

Infoteur: Brigitte_
Laatste update: 08-10-2008
Subrubriek: Mode
Reacties: 4
Schrijf mee!