InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Mode: de kleding van Ralph Lauren

Mode: de kleding van Ralph Lauren

Mode: de kleding van Ralph Lauren Polo Ralph Lauren is een kledingketen met Amerikaanse wortels. Het bedrijf draagt de naam van eigenaar Ralph Lauren. Deze Amerikaanse ontwerper van Joodse afkomst begon het bedrijf in 1967. Inmiddels is het uitgegroeid tot één van de grootste bedrijven in de modewereld met een omzet van meer dan twee miljard euro. Lees er alles over in dit artikel. Polo Ralph Lauren is een Amerikaanse kledingketen. Het merk is vernoemd naar de kledingontwerper Ralph Lauren. Deze is ook het brein en de baas achter de kledinglijn. Het bedrijf is gespecialiseerd in casual en semi-formele kleding voor mannen en vrouwen. Daarnaast hebben ze veel accesoires-producten, geurtjes en house-ware. is

Ralp Lauren

Het merk werd in in 1967 gelanceerd door Ralph Lauren die geboren werd met de naam Ralph Lipschitz. Hij leende hiervoor een bedrag van vijftigduizend dollar. daarvoor had hij gewerkt bij Brook Brothers. In 1968 begon hij een lijn met riemen voor heren en in 1969 had hij zijn eigen boutiek op Manhattan. De eerste vrouwencollectie werd in 1971 gestart. Toen kreeg het bedrijf ook een winkel in Beverly Hills in Californië. De eerste stappen buiten Amerika werden in 1981 gedaan toen er in Londen een eerste zaak werd gestart. De Polo Sport Line werd begonnen in 1993. Inmiddels zet het bedrijf jaarlijks bijna twee miljard euro om. Daarmee is zij het grootste modebedrijf in ieder geval de Verenigde Staten.

Mode

In 2003 werd Ralph Lauren de eerste officiële kledingsponsor van Wimbledon. Ze ontworpen exclusief de outfits voor ballenjongen, lijn- en scheidsrechters. Het logo van het Wimbledon-toernooi werd voor deze gelegenheid aangepast. In 2005 mocht de keten hetzelfde doen op de US Open.Ook in de golfwereld heeft Raulp Lauren flink wat in de melk te brokkelen. Zij sponsort onder andere de professionele golfers Tom Watson, Jonathan Byrd, Davis Love III, en Luke Donald. Als laatste grote klapper was Polo Raulph Lauren de kledingsponsor van het Amerikaanse Olympische team voor de zomerspelen in Beijing.

Kleding

Sinds 1997 staat het bedrijf genoteerd aan de beurs van New York. Het bedrijf heeft verschillende kledingmerken via welke speciaal jurken, broeken, rokken, t-shirts en andere kleding aan de man wordt gebracht. Het bedrijf heeft verschillende boutiques, waarvan de belangrijkste te vinden zijn in Chigaco, New York, Los Angeles en San Diego.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Mode: de kleding van Ralph Lauren"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 10-11-2015
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!