InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > UGGs accessoires

UGGs accessoires

Wie kent ze niet, de hippe UGG laarzen? De schapenleren boots worden over de hele wereld gedragen en zijn ongekend populair. Of je ze nu mooi vindt of niet, comfortabel zijn ze zeker. Veel nepvarianten zijn er op de markt gebracht, maar de originele UGG’s worden gemaakt door UGG Australia. Goed nieuws voor de fans: deze firma brengt nu ook UGG jassen, tassen en andere accessoires op de markt. Dat wordt rennen naar de winkel!

UGG Australia

Omdat de echte Hollywood celebraties alleen op de UGG’s van UGG Australia rondlopen, heeft deze fabrikant het origineelrecht in handen. In 1978 begon hun succes toen een jonge surfer uit Australië een tas vol met de laarzen meenam naar Californië in Amerika. Al snel werd het merk daar bekend. Nadat er een celebrity in Hollywood met de laarzen werd gespot, ontstond er een enorme run op het merk. Het label is nu onderdeel van het Amerikaanse bedrijf Deckers.

UGG accessoires

Sinds het ongekend succes van de laarzen, heeft de firma UGG Australia niet stilgezeten. Dit najaar is de collectie uitgebreid met accessoires. Het gaat om jassen, shawls, mutsen en handschoenen. Alles in de typisch ruige en tijdloze uitstraling. Stoer, maar zeker ook van kwaliteit door het echte schapenbont dat gebruikt wordt. Het voorkomt het verlies van warmte, maar zorgt ook voor de nodige ventilatie. De accessoires, gemaakt van verantwoorde bont, zijn uiteraard leverbaar in de bekende UGG kleuren.

Jassen

De jassen worden verkocht onder twee collecties: puffy coats en sheepskin and leather. Ze zien er niet alleen heel modisch uit, maar zijn ook nog eens zó gemaakt dat ze lichaamswarmte goed vasthouden. De gewatteerde jassen zijn leverbaar in verschillende grijstinten, wit en zwart. De leren jassen en parka’s worden verkocht in de kleuren camel en een aantal bruintinten. Perfect passend bij de UGG laarzencollectie.

Mutsen, handschoenen en shawls

Ook deze collectie ziet er geweldig uit. Mutsen uitgevoerd in de bekende schapenvacht stukken met smalle repen wit bont ertussen, precies als de laarzen. Zachte bontmutsen, gebreide uitvoeringen en grote oorwarmers. Alles in perfecte kwaliteit en erg goed combinerend met de jassencollectie.

UGG tassen

De tassencollectie van UGG Australia kenmerkt zich door diverse versierselen, superzachte schapenhuiden in natuurtinten, gevlochten leren schouderbanden en opvallende bontdetails. Superhip dus! Het logo van de fabrikant komt op al de tassen prominent naar voren. Een aantal tassen zijn uitgerust met een handig binnentasje voor de portemonnee. Natuurlijk passen de tassen perfect bij de UGG laarzen. En het grote voordeel: hoe meer en vaker je de tas draagt, hoe mooier het wordt. Een echte musthave!

Herenlijn

Ook de mannen zijn niet vergeten. Een complete herenlijn met accessoires is opgezet. Bontmutsen, leren handschoenen en prachtige lederen portefeuilles maken de collectie compleet. Ook deze lijn past perfect bij de herenboots van UGG.

Voor meer informatie, de collectie en dealers: www.uggaustralia.nl

Conclusie: UGG Australia timmert hard aan de weg met deze complete UGG collectie. Als het met de populariteit van de jassen en accessoires net zo verloopt als de laarzen, gaat de firma gouden tijden tegemoet. Groot pluspunt is de perfecte kwaliteit en de prachtige materialen die gebruikt worden. Daar moet dan wel wat voor neergelegd worden, maar met de prijs/kwaliteitverhouding zit het wel goed.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "UGGs accessoires"

Reacties

Nicolette (infoteur), 18-12-2009 22:11 #4
Het was inderdaad absoluut niet mijn bedoeling het dierenleed te verzachten of te bagatelliseren.
Ook dank voor jouw reactie.

Jessie, 18-12-2009 19:04 #3

Nicolette (infoteur), 16-12-2009 21:47 #2
Dat is een goede vraag Jessie. Natuurlijk zal UGG Australia dat in alle toonaarden ontkennen, maar wie bewijst het tegendeel? Ik moet eerlijk zeggen weinig ervaring te hebben met het boerenleven. Dat is volgens mij wel een voorwaarde om het begrip 'mishandeling' in deze context te kunnen beoordelen. Als de geruchten waar zijn, zou dit het merk geen goed doen. Aan de andere kant… genoeg merken die goed verkopen en die bijvoorbeeld kleding laten maken door minderjarigen voor een hongerloontje… Maar natuurlijk is het goed om kritisch te zijn!

Jessie, 16-12-2009 20:13 #1
Worden de schapen, die zulke mooie produkten leveren wel diervriendelijk gehouden? ik hoor nl berichten, dat de australische schapen vaak mishandeld worden, door hun staarten met huid en haar af te snijden om ze 'schoon' te houden.

Infoteur: Nicolette
Laatste update: 27-02-2014
Subrubriek: Mode
Reacties: 4
Schrijf mee!