InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Alles over Sapph lingerie

Alles over Sapph lingerie

Sapph is een lingeriemerk die alsmaar populairder word. Binnen 3 jaar is dit merk ontzettend snel gegroeid in Nederland maar ook in andere landen binnen Europa. De lijn heeft qua design veel weg van de ontwerpen van Marlies Dekkers, de wereldberoemde lingerieontwerpster. In dit artikel alle informatie over het merk Sapph.

De makers

De directeur van het merk 'Sapph' is Rob Heilbron. Het idee komt echter niet van hem zelf af. Aan de Italiaanse kust kwam hij Cor van Schoonhoven tegen, hij had het merk al in 2005 bedacht en samen zijn zij aan de slag gegaan. In 2006 is hij gestart met het merk op de Nederlandse markt brengen. Hij had niet verwacht dat het zo'n groot succes zou worden. Het merk is binnen 2 jaar inmens snel gegroeid. Inmiddels is het merk ook bekend in een aantal andere landen. Rob Heilbron probeert het zelfs op de markt te brengen in Iran, waar reclame met lingerie verboden is. Toch zal hij op een originele manier wel een pakkende reclame kunnen verzinnen.

In strijd met Marlies Dekkers

De lingerie lijnen hebben erg veel van elkaar weg. Echter is Marlies Dekkers een groots ontwerpster die bekend is over de hele wereld. Marlies dekkers lingerie is dankzij de naam en het ontwerp veel geld waard. Toch waren beide merken in dezelfde winkels te vinden. Marlies Dekkers heeft hier een stokje voor gestoken en gezegd tegen de winkel dat of Sapph eruit word gehaald of haar lingerie. De meeste winkels kozen toch voor Marlies Dekkers. Wel geeft Rob Heilbron eerlijk toe dat Marlies Dekkers een gat in de mark heeft met haar lingerie lijn, maar dit levert niks op.

Reclame

De reclames van Sapph worden erg aantrekkelijk gemaakt. De vrouwen zijn vaak bewerkt waardoor de modellen er nog meer sexy uit komen te zien. Hier was eerst wat commentaar over maar het is nu toegestaan. De slogan van het merk is 'dress less to impress', deze zin is dan ook op alle posters en/of billboard te lezen. Op de reclame staat voornamelijk één vrouw afgebeeld en is het merk 'Sapph' duidelijk leesbaar.

Inge de Bruin

Inge de Bruin is ambassadrice van Sapph. Ze hebben haar verkozen om haar sterke en sexy uitstraling. Zij heeft hun gekozen omdat zij zich met de beachwear als een vis in het water voelt. Inge de Bruin heeft dan ook op de catwalk gelopen met de beachwear van 2009 en is nu het gezicht van Sapph.

Maten

Sapph heeft voor iedereen de juiste maat. De cupmaten lopen van A tot G en de slips en/of string van S tot XXXL. De extra bandjes lijken wat overbodig maar voor de mensen die een grote cupmaat hebben kunnen deze bandjes prima helpen voor de ondersteuning. Bij sommige ontwerpen kunt u de extra bandjes er ook gemakkelijk af halen en er weer aan vast maken.

Collecties

Sapph heeft verschillende collecties zo zijn er onder andere de:
  • Wintercollectie: Deze is net uitgebracht, hier komt voornamelijk de kleur babyblauw, zwart en wit in voor.
  • Beachwear
  • Sapph black: Wordt in alle setjes zwart gebruikt en zijn rustige designs om te zien
Ook mannen kunnen terecht bij Sapph. Ze verkopen verschillende designs boxershorts, deze vallen allemaal strak om het lichaam. De boxers bevatten geen extra bandjes, het zijn vrij gangbare boxers met allerlei verschillende motieven.

Aantal winkels en prijzen

Sapph heeft geen eigen winkels, dit merk word door andere winkels verkocht die meerdere lingerielijnen in de verkoop hebben. In Nederland zijn er 422 verkooppunten van Sapph. In alle grote steden vind u minimaal één lingeriewinkel waar Sapph verkocht word. voor een setje van Sapph bent u gemiddeld zo'n 50 euro kwijt. Bij Marlies Dekkers betaald u rond de 100 euro voor enkel een bh. Wel krijgt u bij Marlies Dekkers garantie.
Gerelateerde artikelen
Marlies Dekkers, lingerie ontwerpster van bh met bandjesMarlies Dekkers, lingerie ontwerpster van bh met bandjesHalverwege jaren negentig hingen de lingerie-winkels vol met leuke, maar wat seksloze beha's. Gelukkig begon Marlies Dek…
Mix & match en de verschillende soorten bikinibroekjesMix & match en de verschillende soorten bikinibroekjesJe hebt tegenwoordig heel veel keuze als het gaat om bikinibroekjes. Mix & match speelt daar op in, je kunt kiezen uit v…
Prima Donna, Marie Jo en Marlies Dekkers: kwaliteitsvolle BHPrima Donna, Marie Jo en Marlies Dekkers: kwaliteitsvolle BHVoor vrouwen met een grote maar van BH is het soms moeilijk om iets te vinden. Vaak kan je niet terecht in goedkopere wi…
Hunkemöller, gespecialiseerd in lingerie en badmodeHunkemöller, gespecialiseerd in lingerie en badmodeZoek je nieuw ondergoed, een lingerie setje of een bikini? Dan is de kans groot dat je ook een kijkje gaat nemen in een…
Lingerie door de jarenLingerie door de jarenLingerie heeft al wat wijzigingen van het vrouwelijk lichaam moeten volgen. Waren het niet de grote borsten die "in de m…

Reageer op het artikel "Alles over Sapph lingerie"

Reacties

Annet Bijkerk, 11-09-2013 08:13 #5
Ik zoek een lingerie zaak van sapp met grote maten ik heb maat 100e en kan die nergens meer vinden. ze zijn altijd als eerste uitverkocht.

Ine, 24-01-2013 09:42 #4
Graag zou ik willen weten waar ik aan bh beugels kan komen. Van 4 nog zo goed als nieuwe bh's zijn de beugels gebroken. Erg jammer want deze bh's zitten geweldig. De maten van de sapph bh's zijn 95 en 100. Kostelijk om steeds nieuwe bh's aan te schaffen.
Ik heb het er voor over om ze zelf te vervangen maar waar en hoe kom ik aan de nieuwe beugels? HELP!

Rosie Schmidt, 27-11-2012 16:20 #3
Graag had ik een adres gehad waar ze saphh B-H verkopen, liefs in het zuiden van België of Maastricht.

Marianne, 19-04-2010 08:12 #2
Waarom maken ze niet veel meer van die sapph black collectie. De grote maten zijn overal uitverkocht of kunt uw zeggen waar ik ze vandaan kan halen.

Sapph, 17-02-2010 22:31 #1
Wellicht ter aanvulling: inmiddels hangen zijn de eerste Sapph Beach badpakken, bikini's en pareo te koop.

Infoteur: Bembi
Laatste update: 17-02-2012
Subrubriek: Mode
Reacties: 5
Schrijf mee!