InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Schoenen kopen die echt goed passen

Schoenen kopen die echt goed passen

Schoenen kopen die echt goed passen Bij het kopen van schoenen gaat onze eerste aandacht vaak uit naar het model, de uitstraling en of de schoen past in het modebeeld. Maar eigenlijk is het belangrijker dat je een schoen koopt die goed past

Schoenen kopen

Schoenen zijn een belangrijk onderdeel van onze outfit. Vooral vrouwen hebben vaak een voorliefde voor schoenen. Het aanbod aan schoenenwinkels en merken schoenen is dan ook heel groot. Wanneer we gaan shoppen voor schoenen letten we vaak op het uiterlijk van de schoen. Wat vinden we mooi, welke soorten en merken schoenen zijn op het moment in de mode. Zo kan het gebeuren dat je denkt "het" paar schoenen gevonden te hebben, de schoenen zijn helemaal het einde en opgewekt verlaat je de winkel. Na de schoenen een paar keer gedragen te hebben kom je de tot de conclusie dat ze eigenlijk helemaal niet zo lekker zitten. Er komen ook steeds meer online schoenenwinkels, wanneer je hier schoenen koopt is het risico op een slecht passende schoen nog veel groter.

Leuke schoenen kopen die ook goed passen

Om comfortabel te kunnen lopen hoef je helemaal geen "bejaarde" of "duffe" schoenen te dragen. Het probleem waardoor schoenen vaak niet lekker zitten zit hem in het niet goed voorbereiden op het vinden van de juiste maat schoen. Ook het moment waarop je in de winkel schoenen gaat passen kan meespelen. Hieronder een aantal tips waar je op moet letten als je schoenen gaat kopen.

Koop geen schoenen bij webwinkels

Online shoppen is gemakkelijk, maar absoluut niet geschikt voor het aanschaffen van schoenen. Je kunt de schoenen niet passen waardoor het lastig is de juiste pasvorm en maat te bestellen. Natuurlijk kun je de schoenen terugsturen als ze niet bevallen, maar het blijkt dat veel mensen de schoenen toch houden, wanneer ze niet lekker zitten en er toch op gaan lopen. Dit kan schadelijk zijn voor de voeten. Bovendien vallen maten van diverse fabrikanten niet altijd hetzelfde. Het kan dus zijn dat je van het ene merk schoenen een grotere maat nodig hebt dan van het andere.

Koop geen schoenen aan het begin van de dag

Aan het begin van de dag zijn je voeten het dunst. Naarmate de dag vordert, worden de voeten wat dikker. Als je aan het begin van de dag schoenen gaat kopen dan is de kans groot dat deze schoenen in de middag niet meer zo lekker zitten, dan toen je ze in de winkel paste.

Twee schoenen passen

Pas altijd beide schoenen van een paar aan. Van de meeste mensen zijn de voeten niet gelijk in omvang. De schoen die aan de ene voet lekker zit, kan aan de andere voet helemaal niet zo lekker zitten of niet goed passen.

Draag de juiste sokken

Zorg dat je de juiste sokken draagt die passen bij het paar schoenen dat je van plan bent te kopen. Wanneer je sportschoenen wilt kopen, doe dan sportsokken aan. Bij lederen schoenen kies je voor een gewone katoenen sok. Wanneer je pumps of nette schoentjes gaat kopen is een pantykousje aanbevolen. Heb je niet de goede sokken aan, wanneer je bijvoorbeeld tegen een paar schoenen aanloopt, wat je van te voren niet van plan was te kopen. Vraag dan de verkoopster van de winkel om een sok. Meestal heeft men in een schoenenwinkel speciaal sokken klaarliggen, waar klanten mee kunnen passen.

Je kunt schoenen niet inlopen

Het verhaal dat je schoenen nog moet inlopen is een fabeltje. Wanneer schoenen in de winkel te klein aanvoelen, zullen ze nooit echt lekker gaan zitten, ook niet nadat ze "ingelopen" zijn.

Problemen met het vinden van passende schoenen

Wanneer het je niet lukt om goed passende schoenen te vinden, of wanneer je zogenaamde moeilijke voeten hebt, dan is het aan te raden naar een winkel te gaan die de duurdere merkschoenen verkoopt. In een aantal van deze winkels kun je speciaal schoenen laten aanmeten op jouw voet.
Gerelateerde artikelen
Welke maat schoen heeft mijn kindjeHet is vaak lastig om met (kleine) kinderen schoenen te kopen. Vaak hebben ze het geduld er niet voor of ze hebben er ge…
Grote voeten bij meisjes en jongens: wanneer grote voeten?Bij vrouwen kan het urenlang onderwerp van gesprek blijven: zijn mijn voeten te groot? Lijkt het alsof ik grote voeten h…
Online schoenen kopenOnline schoenen kopenOnline shoppen is tegenwoordig het nieuwe winkelen. Eigenlijk is online alles te krijgen, dus ook schoenen. Is schoenen…
Schoenen passen en kopen met kinderenNet een baby, maar geen idee wat er allemaal bij komt kijken als het schoenen betreft? Dit artikel geeft antwoorden op a…
Hoe kies je de juiste wandelschoenenHet kiezen van de juiste wandelschoenen is één van de belangrijkste onderdelen van het lange afstand wandelen. Er is nie…

Reageer op het artikel "Schoenen kopen die echt goed passen"

Reactie

F----, 28-07-2011 15:05 #1
Waarom is er geen fabrikant die schoenen voor een zeer smalle hiel en gewone voorvoet met hoge wreef maakt (noch in Nederland, Italië, Engeland, VS, België, Zwitserland en Duitsland)? U ziet ik heb al veel geprobeerd. Er was een tijd dat Ferragamo 4A schoenen maakte en Bally ook schoenen voor de zeer smalle voet maakten. Deze schoenen pasten enigszins, maar nu is het al jaren 'behelpen' en niemand snapt het probleem. Zelfs bij veterschoenen schuif ik nog in de schoen! De orthopedisch chirurgen zeggen zelfs dat ze er zijn om te snijden en niet voor dit soort 'luxe' problemen van kromme tenen van het vasthouden van schoenen e.d.

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 26-02-2010
Subrubriek: Mode
Reacties: 1
Schrijf mee!