Mi Moneda: sieraden met een munt erin als nieuwe trend
Het merk Mi Moneda is de nieuwste trend op het gebied van sieraden. In de verschillende sieraden kan de drager een eigen munt bevestigen. Er zijn verschillende sieraden, zoals een armband, de muntketting, een hanger, een ring en oorbellen. Eigenaar van het merk is Michelle Mentrop. Mi Moneda werd snel populair doordat onder andere Yolanthe Cabau van Kasbergen de sieraden droeg. Er is ook een speciale lijn voor mannen, namelijk Mi Moneda for Men. Er zijn verschillende verkooppunten.
In 2010 was er sprake van een nieuwe trend in de sieradenwereld. In verschillende sieraden kon voortaan een muntje worden bevestigd. Het sieradenmerk Mi Moneda kwam met deze nieuwigheid. Mi Moneda betekent in het Spaans 'mijn muntje'. De klant kan zelf kiezen wat voor muntje hij in het sieraad wil plaatsen. Dat kan bijvoorbeeld een spiritueel muntje van Boeddha zijn of een oud-Romeins muntje. Mi Moneda geeft zelf ook munten uit die kunnen worden gekocht bij de verschillende verkooppunten. Met deze trend sluit Mi Moneda aan bij een bredere trend in de samenleving. Mensen willen namelijk uniek zijn en hun eigen stijl uitdragen. Door het dragen van een eigen muntje kunnen zij uiting geven aan dit gevoel. Het merk werd snel populair. Dit kwam mede doordat bekende Nederlandse vrouwen als Sylvie van der Vaart en Yolanthe Cabau van Kasbergen het merk gingen dragen.
Mi Moneda: sieraden met een muntje erin
Mi Moneda geeft verschillende soorten sieraden uit. Zij begon met het uitgeven van een collier. Deze werden al snel populair. Het bedrijf begon daarom ook met de uitgifte van andere sieraden. In 2011 waren de kettingen van Mi Moneda erg populair. Er was sprake van een nieuwe trend. Naast kettingen en colliers produceert het bedrijf ook armbanden, oorbellen, ringen en pendants. Veel van de sieraden zijn van zilver gemaakt. Er zijn verschillende collecties. Mi Moneda kan op verschillende plaatsen worden gekocht. Naast warenhuizen kan het bij juweliers, sieradenwinkels en online op het internet. Een bekende webwinkel waar Mi Moneda wordt verkocht is van Plaza.
Het idee van muntsieraden
De Nederlandse zakenvrouw Michelle Mentrop begon in 2009 met de uitgave van de sieraden van Mi Moneda. Daarvoor had zij jarenlang andere merken verkocht. Zij kwam met het idee van een collier en ging dat verder uitwerken. Haar partner kwam met het idee om het collier verwisselbaar te maken. Dit idee werd opgepikt door Mentrop en zij besloot zelf het eerste sample te gaan dragen. De reacties daarop waren erg enthousiast. Het sieraad werd snel populair en werd verkocht in de grotere warenhuizen en op vliegvelden. Mentrop kon al snel haar intrek nemen in een heus kantoor in Amsterdam. De andere eigenaar van het bedrijf is Joery Toll.
Mi Moneda for Men
Nadat de muntenkettingen onder vrouwen populair waren geworden, werd er ook begonnen met een speciale modelijn voor mannen. Dit gebeurde onder de naam Mi Moneda for Men. De eerste collectie werd door illusionist Hans Klok in maart 2011 onthuld. De munt vormt de basis in de collectie. Er zijn verschillende sieraden, zoals een mannenketting, hanger en pendant. Daarin kunnen munten worden gestopt die ook verkocht worden door het merk. Mi Moneda for Men heeft een stoerdere uitstraling dan de vrouwenlijn.