InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Grootste online kledingwinkels in Nederland

Grootste online kledingwinkels in Nederland

Grootste online kledingwinkels in Nederland Bekijk de 5 van de grootste online kledingwinkels in Nederland. Deze webwinkels zijn inmiddels uitgegroeid tot marktleiders in online kleding winkels in Nederland. Dus ben je op zoek naar een ruim aanbod kleding, dan zijn onderstaande webwinkels wellicht een goede start. Bekijk een overzicht van de grootste online kledingwinkels van Nederland

1. Wehkamp

Wehkamp.nl heeft circa 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 110 miljoen bezoekers en ongeveer 5 miljoen zendingen per jaar. Behalve kleding biedt Wehkamp ook andere artikelen aan, zoals schoenen, huishoudapparatuur, tuinartikelen en sport- en beautyproducten.

Qua mode is Wehkamp goed vertegenwoordigd met collecties voor dames, heren en kinderen. Je kunt er kleding van o.a. Vila, Expresso, Jack & Jones, Esprit en C&A vinden. Wehkamp is aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en heeft het Qshops keurmerk.

2. Zalando

Zalando, afkomstig uit Duitsland, is vooral bekend van schoenen, maar de online winkel heeft ook een uitgebreide kledingcollectie voor dames, heren en kinderen. Het bedrijf is inmiddels een van de snelste groeiers op de Nederlandse markt en een van de populairste winkels in zijn soort.

Kledingmerken in het assortiment zijn o.a. Vero Moda, Only, Jack & Jones en G-Star. Zalando is aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

3. Otto

Otto is, op Amazon.com na, de grootste homeshopping-organisatie wereldwijd. Het bedrijf heeft vestigingen in meer dan 20 landen en heeft zo'n 50.000 medewerkers. Oprichter Werner Otto begon in 1949 met de uitgave van een catalogus met schoenen. Door het online succes geven ze sinds het najaar van 2010 de dikke catalogus niet meer uit.

Behalve mode (voor dames, heren en kinderen) heeft Otto, net zoals Wehkamp, ook o.a. huishoudelijke artikelen, elektronica en meubels in het assortiment. Kledingmerken die je bij Otto kunt vinden zijn o.a. Laura Scott, Vila, Only, Nike en Adidas. Otto is aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

4. H&M

H&M (Hennes & Mauritz) werd in 1947 opgericht in Zweden door Erling Persson. Het bedrijf heeft 2500 winkels wereldwijd, is actief in 43 landen en heeft zo'n 94000 medewerkers in dienst. H&M is vooral bekend door trendy mode voor lagere prijzen. Online winkelen is, behalve in Nederland, ook mogelijk in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, Duitsland, Oostenrijk en Groot-Brittannië.

H&M biedt online kleding voor dames, heren en kinderen aan, en heeft bovendien cosmetica, schoenen en woonaccessoires in het assortiment. De collecties van H&M worden ontworpen door o.a. 140 in-house ontwerpers, en soms worden er limited collecties van bekende ontwerpers aangeboden. H&M heeft een webomzet van zo'n 80 miljoen euro. Het bedrijf is lid van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

5. Esprit

Esprit werd opgericht in 1968 door Susie en Doug Tomkins. Zij begonnen met het verkopen van kleding uit de kofferbak van hun auto. Inmiddels heeft Esprit wereldwijd ruim 640 onafhankelijk beheerde winkels en de collecties worden via meer dan 12.000 groothandelbedrijven verkocht.

Behalve dat Esprit in sommige bovenstaande online shops wordt aangeboden, heeft het merk ook een eigen uitgebreide webwinkel. De webshop biedt kledingcollecties aan voor dames, heren en kinderen. Ook heeft de webwinkel schoenen en accessoires in het assortiment.

Dus ben je op zoek naar een webwinkel met veel keus? Bovenstaande webwinkels kunnen je wellicht helpen om net dat juiste rokje of truitje te vinden.
© 2012 - 2018 Ashrivers, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Online kleding kopen, makkelijk en snelOnline kleding kopen, makkelijk en snelEr wordt steeds meer online gekocht en op nummer één van de producten die online gekocht worden staat kleding. We gaan n…
Mooie jurken online kopen; tips en websitesTegenwoordig hoef je niet perse naar de winkel om een jurk te kopen. Een aantal bekende en minder bekende websites biede…
Het succes van online shoppenHet succes van online shoppenOnline winkelen wordt steeds populairder. U hoeft uw luie stoel niet meer uit om nieuwe kleding, schoenen of cosmetica t…
Online schoenen kopenOnline schoenen kopenOnline shoppen is tegenwoordig het nieuwe winkelen. Eigenlijk is online alles te krijgen, dus ook schoenen. Is schoenen…
Voordelen kopen via internet: de webwinkelVoordelen kopen via internet: de webwinkelKopen via het internet heeft een grote vlucht genomen in 2018. De webwinkel en online aankopen doen verslaan de traditio…
Bronnen en referenties
  • www.wehkamp.nl
  • www.zalando.nl
  • www.otto.nl
  • www.hm.com
  • www.esprit.nl

Reageer op het artikel "Grootste online kledingwinkels in Nederland"

Infoteur: Ashrivers
Gepubliceerd: 25-02-2012
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!