InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Natuurlijke remedies om Angst te behandelen

Natuurlijke remedies om Angst te behandelen

Natuurlijke remedies om Angst te behandelen Door onze levenswijze leiden meer en meer mensen aan stress en alle soorten angsten. Het is natuurlijk normaal om af en toe angstig te zijn, maar wanneer het dagelijks wordt en je ondervindt dat het je normaal dagelijks leven begint te beïnvloeden aan chronische angsten. De symptomen gaan van rusteloos zijn, altijd gespannen zijn, overgevoelig en ongeduldig zijn tot moeilijkheden om je te concentreren,... Als ja aan chronische angsten lijdt, gaat je lichamelijke gezondheid er ook door lijden. Je hebt vaak last van hoofdpijn, gespannen spieren, moeilijkheden om in slaap te vallen of in slaap te blijven, lat met de spijsvertering, overvloedig zweten,... Indien je vermoedt dat je aan chronische angsten lijdt is het zeker aangeraden om je dokter te raadplegen. Naast de synthetische medicijnen om angsten te behandelen, worden steeds meer natuurlijke wijzen ontdekt om mensen met angsten te behandelen.

Hier in de Verenigde Staten is KAVA het kruid dat het meest genomen wordt voor angsten. Het bestaat in pilvorm of in drinkbare vorm. Kava is een wortel dat een kalmerende invloed heeft op het centrale zenuwstelsel. Let wel het wordt best niet op een dagelijkse basis genomen, daar het niet altijd goed verdragen wordt door de lever en het niet samen met traditionele kalmeermiddelen genomen kan worden.

Valeriaan

Valeriaan is een kruid dat meestal in pilvorm wordt genomen tegen slaaploosheid maar nu ook bekend geraakt voor het kalmerende effect op lichtere vormen van angst. Valeriaan bestaat in thee vorm en pilvorm. De thee is niet zo populair omdat het een vrij speciale geur en smaak heeft. Valeriaan wordt meestal in de avond genomen en begint goed te werken na een drietal weken. Let op het is niet geschikt voor mensen die veel autorijden of met gevaarlijke machines werken.

Vitamine B

Vitamine B is essentieel in de behandeling van angst, het versterkt zenuwstelsel, het versterkt ons immuunsysteem en zorgt ervoor dat de cortisol levels verlagen. Vitamine B complex is verkrijgbaar in pilvorm.

Sint Jans Kruid

Sint Jans Kruid is een andere kruid diee veel goede invloed heeft op angsten. Het wordt wel eens de natuurlijke Prozac genoemd. Het is verkrijgbaar in pilvorm of thee.

Kruidenzakje

Een kruidenzakje of klein kussentje dat je vult met een beetje natuurlijk katoen en een kruiden mengeling van citroenmelisse, kamille en valeriaan. Leg het naast je hoofdkussen 's nachts.

Omega 3

Visolie wordt alom geprezen voor hart- en vaataandoeningen, maar sinds kort worden er ook studies gedaan naar de invloed die hoge dosissen DHA hebben op depressie. Het goede nieuws is dat visolie geen nadelige bijwerkingen heeft.

Kokosnootolie

1-2 eetlepels kokosnootolie zou de hormoonbalans en het algemene welzijn verbeteren. Kokosnootolie is verkrijgbaar in natuurvoedingswinkels.

Kamille Thee

wordt ook nog altijd geprezen dat het je gemakkelijker in slaap zou laten vallen.

Ademhalingstechnieken

Er worden nu ook speciale klassen georganiseerd die je speciale ademhalingstechnieken leren om stress- en angstaanvallen te behandelen. Hier worden zeer goede resultaten mee behaald.
© 2009 - 2019 Joie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Zeldzame angsten en fobieënZeldzame angsten en fobieënEr zijn vele bekende angsten zoals spinnenfobie, smetvrees, pleinvrees of hoogtevrees. Daarnaast bestaan er ook een hele…
Opmerkelijke angsten en fobieënOpmerkelijke angsten en fobieënHet overkomt iedereen wel eens, het fenomeen angst. Je ziet een spin en begint het uit te schreeuwen van angst, misschie…
Angst en de verschillende soorten angstenAngst is een negatieve emotie waarbij iemand zich niet prettig bij voelt. Angst is het gevoel dat er iets vreselijks of…
Bachbloesems - vijf bloesems die helpen bij angstAngst werkt verlammend of geeft je stress. Van angst kan je niet slapen of niet meer helder denken. Angst slaat op je ma…
Angsten verminderen met BachbloesemsAngsten verminderen met BachbloesemsDe arts Edward Bach ontdekte in de jaren dertig van de vorige eeuw, dat bepaalde soorten bloesems de menselijke geest op…
Bronnen en referenties
  • Natural remedies for anxiety

Reageer op het artikel "Natuurlijke remedies om Angst te behandelen"

Reactie

Mariska, 04-11-2013 00:49 #1
Een aftreksel van zuurzak bladeren kalmeert de zenuwen en doet daardoor angst afnemen.

Infoteur: Joie
Gepubliceerd: 19-06-2009
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!