InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Migraine voorkomen met natuurlijke midddelen

Migraine voorkomen met natuurlijke midddelen

Migraine voorkomen met natuurlijke midddelen Natuurlijke middelen tegen migraine. Ze zijn er. Wie aan migraine lijdt, weet dat dit er voor kan zorgen dat iemand helemaal uitgeschakeld kan zijn. Het boerenwormkruid (Tanacetum parthenium) is een natuurlijk middel tegen migraine. Gewoon door het op het brood te doen wordt voorkomen dat iemand migraine krijgt. Lekker slapen kan ook met een natuurlijk middel. Kalmerende chocolademelk om lekker te slapen helpt als iemand slaapproblemen heeft.

Boerenwormkruid: bitter maar effectief tegen migraine

Boerenwormkruid werd al in het Britse kruidenlexicon genoemd in 1772. Sir John Hill noemde het toen als remedie tegen uitzinnig makende hoofdpijn. Klinische studies hebben vervolgens uitgewezen dat het kruid inderdaad helpt om migraine te voorkomen als het regelmatig wordt ingenomen. U kunt de plant gewoon in uw tuin zetten en hem vervolgens nuttigen. Omdat de bladeren nogal bitter van smaak zijn is het handig om ze te eten in combinatie met voedsel met een andere smaak. Boerenwormkruid helpt overigens ook bij pijn die wordt veroorzaakt door artritis.

Boerenwormkruidsandwich

Ingrediënten

  • 2 blaadjes verse boerenwormkruid
  • een boterham met beleg naar keuze

Bereiding

  1. Leg de verse blaadjes boerenwormkruid gewoon tussen het andere beleg op de boterham of sandwich
  2. Eet regelmatig voor de lunch

Kalmerende chocomelk

Mensen die even helemaal op scherp staan of zoveel last hebben van stress dat ze slecht slapen kunnen met een hete chocomelk met valeriaan en melisse de rust weer vinden die ze nodig hebben.

Ingrediënten voor 3 koppen kalmerende chocomelk

  • 3 eetlepels verse valeriaan wortel
  • 3 eetlepels melisseblaadjes
  • 3 theelepels verse lavendelbloemen
  • 6 blaadjes en 3 bloemen van de verse passiebloem
  • de schil van 1,5 sinaasappel
  • 900 ml volle melk
  • 50 gram donkere chocolade
  • een drupje vanille extract

Bereiding

  1. Haal beide stukken van de wortel van de valeriaan
  2. Doe dan de overgebleven valeriaan, de melisse, de lavendel, de passiebloem, de schil van de sinaasappel en de melk in een pan
  3. Verhit langzaam zon 10 minuten
  4. Zeef het mengsel dan zodat alleen de melk overblijft.
  5. Doe de melk terug in de plan
  6. Voeg dan de donkere chocolade en de vanille toe
  7. Roer tot de chocolade smelt
  8. Direct opdrinken

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Migraine voorkomen met natuurlijke midddelen"

Reacties

Fi, 12-10-2011 16:55 #2
Volgens het Koninklijk Besluit van 29 augustus 1997 is boerenwormkruid / Tanacetum vulgare L. een gevaarlijke plant die niet in voedingsproducten gebruikt mag worden. (Belgie) -- dit omdat er een hoog gehalte van thujon aanwezig is in de plant (wel wordt vaak vermeld in bronnen dat de jonge nog niet bloeiende plant nog niet giftig zou zijn - of dit correct is, ik heb geen flauw idee). Boerenwormkruid is best een algemene naam. Meestal spreekt men over Tanacetum vulgare L. maar zijn uitheems broertje Tanacetum annuum L. dewelke uit Afrika en omstreken komt, is niet giftig, en kan dus wel aangewend worden in allerhande receptjes voor inwendig gebruik. Dus opletten met welk kruid je bezig bent, en wil je toch de Tanacetum vulgare nuttigen, ik zou zeggen let op je dosis. Een hoge dosis thujon veroorzaakt duizeligheid, krampen, buikpijn, ademnood en kan dodelijk zijn.

Peter, 28-01-2011 03:49 #1
Een nieuw en natuurlijk middel tegen pijn is Normast, en het is een lichaamseigen stof die vooral bij ernstige pijn zinvol is. Mijn vriendin heeft en endometriose pijn en ook migraine en heeft het gebruikt, met goed resultaat op beide pijnen. Zonder bijwerkingen, erg interessante stof en het schijnt door een Nobelprijswinnaar ontdekt te zijn in Italie.

Infoteur: Singalees
Laatste update: 07-11-2010
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Special: Natuurlijke remedies
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!