InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Weleda elixers en extracten voor een natuurlijke gezondheid

Weleda elixers en extracten voor een natuurlijke gezondheid

De natuurlijke Weleda elixers en Weleda extracten kunnen uitstekend gebruikt worden tegen voorjaarsmoeheid, tijdens de zwangerschap als de vrouw teveel vocht vasthoudt, tijdens een ontslakkingskuur in de lente, tijdens een vastenperiode, tegen een gebrek aan energie, weerstandverhogend en is ook geschikt voor jonge kinderen. Heeft u behoefte aan een extra steuntje in de rug? Dan kunnen de natuurlijke Weleda elixers en extracten u wellicht helpen.

Functie

Wat is de functie van een elixer of extract van Weleda? Wat kan een elixer of extract betekenen? Wat doet het?
De verschillende soorten Weleda elixers en het Weleda berken extract kunnen het lichaam op de verschillende manieren ondersteunen:
  • Weleda Duindoorn elixer: Weerstandverhogend,
  • Weleda Berken elixer: Ontslakkend,
  • Weleda Sleedoorn elixer: Versterkend en de
  • Weleda Berken Extract: Ontslakkend.

Voorjaarsmoeheid

Uitstekende natuurlijke middelen tegen voorjaarsmoeheid, om het lichaam een extra steuntje in de rug te geven tijdens vermoeidheidsklachten, zijn de volgende twee Weleda producten:
  • Weleda Berken elixer (gezoet met biologische rietsuiker en honing) en
  • Weleda Berken extract (zonder toevoegingen van rietsuiker of honing).

Vocht vasthouden tijdens de zwangerschap

Iedere zwangere vrouw wil graag het aller beste voor zowel haarzelf als haar ongeboren kindje. Als een zwangere vrouw vocht vast houdt en een natuurlijke oplossing voor het probleem wil zonder haar ongeboren kindje schade te berokkenen, zijn de volgende twee natuurlijke Weleda producten uitstekend te gebruiken tijdens de zwangerschap:
Gebruik tijdens de zwangerschap: gebruik gedurende een aantal dagen 1 tot 2 glazen aangelengd met mineraalwater Weleda berken elixer of Weleda berken extract.

Ontslakkingskuur

Tijdens de lente doen veel mensen een ontslakkingskuur of doen aan een vasten periode. Een goede natuurlijke ondersteuning tijdens deze kuren kunnen de volgende twee producten zijn:

Verhoog de weerstand

Een uitstekend natuurlijk middel om de weerstand te helpen verhogen, na ziekte, fikse griep met koorts of na een fikse verkoudheid is het gebruik van de Weleda Duindoorn elixer.

Duindoorn

Speciaal aangeraden om de Weleda Duindoorn elixer te gebruiken is tijdens:
  • Koude winterdagen,
  • Lichtarme perioden,
  • Extra lichamelijke inspanningen,
  • Extra geestelijke inspanningen,
  • Het verhogen van de weerstand.
De Weleda Duindoorn elixer bevat vitamine C en flavonoiden en wordt uit zongerijpte, verse duindoornbessen bereid tot een weerstandverhogend en vitaliserend elixer.

Energie verhogend

Gebrek aan energie? Een natuurlijk middel om de energie te verhogen is het gebruik van het natuurlijke Weleda Sleedoorn elixer. Deze elixer geeft het lichaam nieuwe energie en versterkt het. Vooral na een periode van grote en zware belasting, zowel lichamelijk als geestelijk, kan de Weleda Sleedoorn elixer een extra steuntje in de rug zijn.
Ook voor vrouwen die net bevallen zijn en borstvoeding geven en vermoeid zijn door zowel de bevalling als de nachtelijke bijvoedingen, kunnen een beroep doen op de Weleda Sleedoorn elixer.

Verschil

Waar zit het verschil tussen de Weleda elixer of Weleda extract? De Weleda elixers zijn gezoet met biologische rietsuiker en/of met honing. Het Weleda berken extract is niet gezoet, er zit geen toevoeging van biologische rietsuiker en/of honing in.

Gebruik

Hoe moeten de Weleda elixers en Weleda extracten gebruikt worden?
Een klein scheutje van de Weleda elixers en Weleda extracten kunnen uitstekend toegevoegd worden in:
  • Een glas mineraalwater,
  • In de yoghurt,
  • In het toetje of andere desserts,
  • In de kwark,
  • In de muesli en enz.
Voor gebruik het flesje even goed schudden!
Kinderen vanaf 1 jaar: 1 theelepeltje Weleda elixer of extract per dag is voldoende.
Worden de elixers of extracten gebruikt voor een kuur (ontslakkingskuur of vastenkuur): Twee maal daags een eetlepel. Een kuur duurt gemiddeld tussen de 3 a 6 weken.
Gerelateerde artikelen
Gezichtsreiniging, basis van een gezonde huidGezichtsreiniging, basis van een gezonde huidDe gezichtsreiniging van het natuurcosmetica merk Weleda staat garant voor een goed begin van een gezonde gezichtshuid.…
Voorjaarsmoeheid of lentemoeheid: symptomen & tipsVoorjaarsmoeheid of lentemoeheid: symptomen & tipsNiet iedereen voelt zich fitter als de lente weer in het land is. Sommige mensen voelen zich in het voorjaar lusteloos,…
Weleda citrus lichaamsverzorgingDe verfrissende citroenolie die in de Weleda citrus lichaamsverzorgingsproducten zitten, ruikt heerlijk. Lichaam en gees…
De producten van Weleda: in harmonie met mens en natuurDe producten van Weleda: in harmonie met mens en natuurDe producten van Weleda kunnen worden onderverdeeld in zelfzorgmiddelen, geneesmiddelen en producten voor lichaamsverzor…
Weleda Rozemarijn en Kastanje shampoo en haarolieWeleda Rozemarijn en Kastanje shampoo en haarolieWelke shampoo is perfect tegen vet haar? Welke shampoo helpt tegen vet haar? Welke shampoo op natuurlijke basis werkt go…
Bronnen en referenties
  • http://www.weleda.nl/index.php?id=161 http://www.weleda.nl/lichaamsverzorging/van-top-tot-teen/extracten-en-elixers/berken-extract.html http://www.weleda.nl/lichaamsverzorging/van-top-tot-teen/extracten-en-elixers/berken-elixer.html http://www.weleda.nl/lichaamsverzorging/van-top-tot-teen/extracten-en-elixers/sleedoorn-elixer.html

Reageer op het artikel "Weleda elixers en extracten voor een natuurlijke gezondheid"

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 01-03-2011
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Medische informatie…
Schrijf mee!