InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Pijnlijke borsten - natuurlijke behandelingen

Pijnlijke borsten - natuurlijke behandelingen

Pijnlijke borsten - natuurlijke behandelingen De meeste vrouwen krijgen vroeg of laat te maken met pijnlijke borsten. Deze pijn kan constant zijn of kan slechts af en toe optreden. De volgende natuurlijke behandelingen maken de borsten minder pijnlijk. Als de pijn langer dan twee weken aanhoudt, lokaal is, erger wordt met verloop van tijd en/of je dagelijkse activiteiten belemmerd, moet je echter onmiddellijk een arts raadplegen.

Zout

Eet je graag zout? Pas dan op. Zout zorgt er immers voor dat je water ophoudt waardoor je borsten gaan zwellen. Tijdens de twee weken voor je maandstonden ben je daar het gevoeligst voor en zou je zout volledig moeten mijden.

Cafeïne

Vermijd zoveel mogelijk cafeïne in koffie, cola, chocolade en zwarte thee. Cafeïne is immers één van de voornaamste oorzaken van gezwollen en pijnlijke borsten.

Vet

De omega 3 van vette vis (zoals sardines) brengt de hormonen van het lichaam in balans en vermindert op die manier pijnlijke borsten. Het vet in je voeding mag in totaal echter niet meer dan 20% van al je calorieën uitmaken.

Lijnzaad

Voeg lijnzaad toe aan alles wat je eet of drinkt. Zo kan je dagelijks een potje yoghurt eten waaraan je twee tot drie lepels lijnzaad hebt toegevoegd. In plaats van lijnzaad mag je ook lijnzaadolie gebruiken.

Soja

Eet zoveel mogelijk soja-producten zoals sojabonen, sojamelk, tofu, sojaburgers, etc. Soja brengt immers de vrouwelijke hormonen in balans en vermindert zo ook pijn in de borsten.

Gingko biloba

Gingko biloba vermindert pijnlijke borsten omdat het ontstekingen tegengaat en de bloeddoorstroming verbetert. Gingko biloba neem je het best dagelijks in als voedingssupplement.

Calcium

Je kunt ook dagelijks een calcium supplement innemen. Een dosis van ongeveer 1200mg per dag helpt om pijnlijke borsten te verminderen.

Warmte

Warmte staat bekend om zijn pijnverlagende werking. Door vijftien tot twintig minuten lang een warmte-element zoals een compres op de borsten te leggen, kan je pijnlijke borsten sterk verminderen.

Koude

Net als warmte, is ook koude een goede natuurlijke behandeling tegen pijnlijke borsten. Wikkel enkele ijsblokjes in een handdoek en leg die op je borsten totdat die minder gevoelig worden. Zorg er wel voor dat je ze niet langer dan 20 minuten op dezelfde plaats laat liggen, anders loop je het risico de huid en de zenuwen van de borsten te beschadigen.

Zalf van levertraan, vitamine E, eiwit en look

Meng levertraan, vitamine E, eiwit en look en smeer dit mengsel over pijnlijke borsten en tepels. Deze zalf vermindert elke vorm van ontsteking ter hoogte van de borsten.

Sportbeha

Draag je sportbeha niet alleen tijdens het sporten, maar ook terwijl je slaapt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Pijnlijke borsten  Wat kan de oorzaak zijn?Pijnlijke borsten Wat kan de oorzaak zijn?Pijnlijke borsten is een klacht die veel voorkomt bij vrouwen. Men noemt het vaak ook gevoelige borsten. De pijn concent…
Natuurlijke borstvergroting met borstmaskersBorstmaskers activeren de celvernieuwing, verbeteren de bloeddoorstroming, verstevigen de borsten en zorgen voor een nat…
Help, mijn borsten worden groter!Help, mijn borsten worden groter!Veel vrouwen zouden graag grote borsten willen, maar wat nou als je al een flinke boezem hebt en je merkt dat je borsten…
Natuurlijke borstvergroting met vacuüm borstpompenWil je één of twee cupmaten meer in slechts twintig minuten per dag? Als je hebt gezocht naar natuurlijke manieren om je…
Pijnlijke borstenPijnlijke borstenBijna alle vrouwen hebben wel eens pijnlijke borsten op een bepaald moment in hun leven. Als je regelmatig pijn lijdt, s…

Reageer op het artikel "Pijnlijke borsten - natuurlijke behandelingen"

Reactie

Light, 31-01-2014 10:30 #1
Soja is erg ongezond en vergroot de kansen op kanker, dus gebruik dat met mate!

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 03-01-2012
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Special: Natuurlijke behandelingen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!