InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Waterige ogen - natuurlijke behandelingen

Waterige ogen - natuurlijke behandelingen

Waterige ogen - natuurlijke behandelingen Waterige ogen kunnen op natuurlijke wijze ontstaan door emoties, koude of wind. Allergieën, infecties en een geblokkeerd waterkanaal kunnen echter ook aan de basis van dit probleem liggen. Hier zijn enkele natuurlijke manieren om waterige ogen te behandelen.

Wortelen

De betacaroteen in wortelen bevordert een goed zich en een goede werking van de ogen. Een slaatje met geraspte wortelen moet dan ook minstens één keer per week op het menu staan. Drink ook minstens twee glazen vers geperst wortelsap per week, liefst op de nuchtere maag.

Vitamine C

Het nemen van extra vitamine C vermindert waterige ogen. Hoe meer je rookt en suiker eet, hoe meer vitamine C je dagelijks moet innemen.

Komkommer

Leg twee dunne schijfjes komkommer in de vrieskast en plaats ze vervolgens op je gesloten oogleden. Leg je neer en ontspan je gedurende 5 tot 10 minuten zodat de komkommer zijn werk kan doen.

Rozenwater

Was je ogen met koud water en druppel er vervolgens 2 tot 3 druppels rozenwater in. Doe dit 5 tot 6 keer per dag. Aan dit rozenwater kan je eventueel ook enkele druppels verdunde honing toevoegen. Houd je er niet van om rozenwater rechtstreeks in je ogen te doen, dan mag je ook een in rozenwater gedrenkt wattenbolletje een tiental minuten op je oogleden laten rusten.

Aloe vera

Ook het sap van de aloe vera plant is ideaal om waterige ogen mee te behandelen. Door enkele druppels aloe vera sap rechtstreeks in de ogen te doen, neem je het brandende gevoel in je ogen weg. Heb je toevallig een echte aloe vera plant in je omgeving staan, dan kan je er ook twee schijfjes uit snijden en deze verschillende keren per dag met de natte kant op je oogleden leggen.

Kamille

Maak een kopje kamillethee, laat afkoelen en drenk er vervolgens twee wattenbolletjes in. Leg deze tien minuten lang op gesloten oogleden. Dit mengsel is ook ideaal om je ogen mee te ontschminken.

Koudebehandeling

Leg twee lepels gedurende enkele minuten in de vrieskast. Leg de ijskoude lepels vervolgens op je gesloten oogleden terwijl je tien minuten ontspannen op je rug ligt.

Theezakjes

Gebruikte, natte theezakjes op je gesloten ogen leggen is een gekende, natuurlijke behandeling die zelfs al door onze grootmoeders werd gebruikt om waterige ogen mee te verlichten. Het is ook ideaal om blauwe kringen onder de ogen te verwijderen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Oorzaken van waterige afscheidingOorzaken van waterige afscheidingMeestal is afscheiding vloeibaar van textuur, echter soms kunt u waterige afscheiding hebben. Waterige afscheiding is ee…
Natuurlijke middelen tegen hooikoortsNatuurlijke middelen tegen hooikoortsHooikoorts is een allergische ontsteking van de neusholtes. Het komt vooral voor in het najaar en de herfst wanneer er v…
Kniepijn - Natuurlijke behandelingenKniepijn - Natuurlijke behandelingenKniepijn is een veelgehoorde klacht; het is immers de grootste en één van de meest gebruikte gewrichten van het lichaam.…
Droge ogen verhelpen - Symptomen, oorzaak en behandelingDroge ogen verhelpen - Symptomen, oorzaak en behandelingDroge ogen zorgen ervoor dat de ogen pijn doen, rood worden en jeuken. Ook het zicht kan wazig worden en je kan het gevo…
Anti-rimpel behandelingen: Minder en minder diepe rimpelsRimpels zijn een onvermijdelijk gevolg van ouder worden. Helemaal voorkomen dat je huid veroudert is onmogelijk maar er…

Reageer op het artikel "Waterige ogen - natuurlijke behandelingen"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 03-01-2012
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Special: Natuurlijke behandelingen
Medische informatie…
Schrijf mee!