InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Een thema voor je bruiloft kiezen

Een thema voor je bruiloft kiezen

Een thema voor je bruiloft kiezen Een bruiloft is voor veel mensen één van de mooiste dagen van hun leven. Alles moet dan ook perfect zijn en een goede voorbereiding en organisatie is van groot belang. Wanneer je een thema aan je bruiloft geeft, kan je dit thema als uitgangspunt nemen bij het organiseren. Maar hoe kies je een goed thema voor je bruiloft?

Trouwen

Jullie gaan trouwen, gefeliciteerd! Natuurlijk wil je iets leuks maken van jullie bruiloft. Het moet niet alleen een gelukkig huwelijk worden, maar ook een prachtige bruiloft om nog lang op terug te kijken. Een thema maakt jullie bruiloft extra bijzonder.

Thema bruiloft

Het belangrijkste is dat het thema dat je kiest dicht bij jezelf en je partner ligt. Een thema kan bijvoorbeeld een bepaald land zijn waar jullie iets mee hebben, maar ook een bepaalde tijd uit de geschiedenis of alleen een kleur die jullie mooi vinden. Kies een thema dat jullie allebei leuk vinden, maar bedenk ook goed of het wel uitvoerbaar is. Op welke manier willen jullie het thema terug laten komen op de bruiloft? Sommige thema’s zijn heel goedkoop in de bruiloft te verwerken, andere thema’s kosten wat meer geld. Natuurlijk kun je altijd op kosten besparen door dingen zelf te maken of door vrienden te laten doen. Een bruiloft is zo duur als je zelf wilt!

Een bepaald land

Een bruiloft is heel goed te koppelen aan een bepaald land. Het makkelijkste is natuurlijk om er met het eten rekening mee te houden. Kies je voor een Italiaanse bruiloft dan kan pizza, pasta of Italiaans ijs natuurlijk niet ontbreken. Je kunt ook Griekse of Franse hapjes op je bruiloft serveren. De inrichting kun je ook aan het land aanpassen. Maak een romantisch Frans decor met kleine terrasjes aan de zijkanten of kies voor Griekse beelden.

Een periode uit de geschiedenis

Ga tijdens je bruiloft terug in de tijd, wat dacht je bijvoorbeeld van de Middeleeuwen? Er zijn genoeg mooie kastelen te vinden waar je een bruiloft kan vieren. Natuurlijk kun je dan ook spelletjes spelen zoals boogschieten. Ga chique dineren in de eetzaal van een oud kasteel of verzorg een barbecue in de tuin. Wanneer er een aantal kleine kinderen op de bruiloft is, kunnen zij verkleed als ridders en prinsessen. Dit maakt het helemaal af.

Thema kleur

Wanneer je een bepaalde kleur aan je bruiloft koppelt, is het leuk om de inrichting en de kleding van de gasten in die kleur te doen. Roze of goud zijn twee veelvoorkomende kleuren. Je kunt deze kleuren goed verwerken in je trouwjurk, maar ook in de inrichting. Maak bijvoorbeeld een gouden randje aan te tafelkleden en zorg voor gouden versieringen. Natuurlijk krijgen ook de jurkjes van de bruidsmeisjes deze kleur.

Sprookjes bruiloft

Als je van sprookjes houdt, kun je dit als thema nemen voor je bruiloft. Zorg voor een sprookjesachtige sfeer zoals bijvoorbeeld in de Efteling. Hier hoort uiteraard een prachtige grote jurk bij. Met de versiering kun je veel bloemen gebruiken en bogen waar de gasten doorheen kunnen lopen.

Feestdagen

Natuurlijk kun je ook een speciale feestdag aan je bruiloft koppelen. Wat dacht je bijvoorbeeld van Valentijn, Halloween, Carnaval of Oud en Nieuw? Je grote dag is dan op één van deze dagen en de versiering kun aanpassen aan het thema. Bijvoorbeeld met hartjes en rozen (Valentijn) of pompoenen en spoken (Halloween).

Hoe voer je het thema door?

Welk thema je ook kiest, het is vooral belangrijk dat je er zelf helemaal achter staat. Je kunt het thema zo ver doorvoeren als je zelf wilt. Bedenk van te voren goed of je wilt dat de gasten op de hoogte zijn van het thema of dat het een verrassing wordt. Alles kan, het is tenslotte jullie dag!
Gerelateerde artikelen
Bruiloftsjaren, hoe heten ze?Bruiloftsjaren, hoe heten ze?Een huwelijk sluit je voor je leven, als alles natuurlijk tenminste goed gaat. De meeste mensen kennen de zilveren bruil…
Een thema aan je bruiloft gevenJe bruiloft is een van de mooiste dagen uit je leven. Een zorgvuldige planning gaat aan de grote dag vooraf, zodat alles…
Bruiloft plannenHet plannen van een bruiloft kan beangstigend zijn. Het is de dag grootste dag van je leven en je wilt dan ook niets lie…
CO2 neutraal trouwen oftewel een duurzame bruiloftCO2 neutraal trouwen oftewel een duurzame bruiloftMilieuvriendelijk trouwen is mogelijk en hoeft niet meer te kosten dan een traditionele bruiloft. Er zijn een aantal zak…
Vintage bruiloft: een nieuwe trendVintage bruiloft: een nieuwe trendNaast de do-it-yourself bruiloft is ook de vintage bruiloft een opkomende trend in Nederland. In Amerika is de zogenoemd…
Bronnen en referenties
  • www.bruiloftinspiratie.nl

Reageer op het artikel "Een thema voor je bruiloft kiezen"

Infoteur: Mk92
Laatste update: 28-10-2015
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!