InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Tips om een Huwelijk met Huwelijksproblemen te redden

Tips om een Huwelijk met Huwelijksproblemen te redden

Tips om een Huwelijk met Huwelijksproblemen te redden Een huwelijk zonder huwelijksproblemen bestaat niet. Er kunnen zich echter relatieproblemen voordoen waardoor het huwelijk onder druk komt te staan. Hieronder vind je een aantal tips welke je kunnen helpen om van het huwelijk met huwelijksproblemen weer een huwelijk zonder relatieproblemen te maken.

Met enige inspanning is een Huwelijk met Huwelijksproblemen te redden

Een huwelijk is zeker te redden maar het vraagt wel enige inspanning. Als jouw huwelijk het waard is om te redden dan zou je er alles aan moeten doen om het niet tot een echtscheiding te laten komen. Ik ga hier wat tips met jou delen die je kunt gebruiken om jouw huwelijk te redden. Zo hoef je niet alle narigheid van een echtscheiding mee te maken.

Besef dat er Relatieproblemen zijn

Het eerste belangrijke punt om een huwelijk te redden is dat je moet beseffen dat er serieus relatieproblemen zijn en dat je deze ook onderkent. Dit is niet de tijd om elkaar de schuld in de schoenen te schuiven waarom het huwelijk niet goed verloopt. Doe je dit wel dan maak je de huwelijksproblemen alleen maar groter.

Maak een lijst met alle Huwelijksproblemen

Wat je eerst moet doen is een lijst maken met daarop alle problemen die jij en jouw echtgenoot hebben. Het is zeer belangrijk om dit allebei te doen. Hierna moeten jullie beide met suggesties en oplossingen komen om voor al deze problemen. Dit is de belangrijkste stap om het huwelijk te redden, dus neem deze stap serieus.

Goede Communicatie is zeer belangrijk in een Huwelijk

Het volgende is dat je open moet staan voor alle suggesties om het huwelijk te redden. Stel dat jouw echtgenoot elke zaterdag samen wil doorbrengen, dan zul je ook de wil moeten tonen om dit te laten gebeuren. Normaal gesproken zijn slechte communicatie en te weinig tijd gezamenlijk doorbrengen de belangrijkste redenen voor relatieproblemen.

Wil je het huwelijk redden dan zul je tijd moeten vrij maken om vaker gezamenlijk leuke dingen te doen met jouw echtgenoot. Spreek ook duidelijk af dat jullie beiden beter zullen communiceren over allerlei dingen.

Het Huwelijk redden door er in te geloven

Een volgende tip om het huwelijk te redden is “geloof”. Je zult geloof moeten hebben in jezelf, jouw echtgenoot en jouw huwelijk. Ik weet dat het zinloos lijkt maar het zal werken, puur door er in te geloven. Als je gelooft in jouw huwelijk zul je in staat zijn om alle huwelijksproblemen te overwinnen.

Als je echt wilt kun je jouw Huwelijk redden

Dit waren enkele tips die je zullen helpen om jouw huwelijk te redden. Door deze tips op te volgen zul je snel weer een gelukkig huwelijk kunnen hebben zonder huwelijksproblemen. Dit lukt echter alleen als jij en jouw echtgenoot er alles aan willen doen om jullie huwelijk ook daadwerkelijk te redden.
© 2008 - 2017 Wubbo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
James Kern - Back Together Forever - BesprekingHuwelijksproblemen. Echtscheiding. Misverstanden binnen je relatie. Veel echtparen hebben er vroeg of laat mee te maken.…
De echtscheiding in BelgieHelaas beslissen heel wat getrouwde stellen om na verloop van tijd hun eigen weg in te slaan. Ze kiezen voor een echtsch…
Echtscheidingsverzoek: aanvragen van een echtscheidingEchtscheidingsverzoek: aanvragen van een echtscheidingHet aanvragen van een echtscheiding begint met het verzoek indienen daartoe bij de rechtbank. In Nederland zijn er jaarl…
Onze relatie geeft me niet wat ik nodig hebOnze relatie geeft me niet wat ik nodig hebBinnen elk huwelijk bestaan huwelijkse problemen, zoals bijvoorbeeld deze: Onze relatie geeft me niet wat ik nodig heb.…

Reageer op het artikel "Tips om een Huwelijk met Huwelijksproblemen te redden"

Reacties

Steffi, 28-12-2014 23:18 #3
De mijne zit constant bij de paarden om het gezin te ontlopen. Ook het werk wat binnen nog moet gebeuren.
Zijn ouders wonen helaas naast ons met alle gevolgen van dien :-((
Psycholoog zegt dat hij dringend een keuze moet maken tss zijn gezin en zijn ouders. Die is nog niet gemaakt.?!
Ruzies worden opnieuw erger en heb er echt geen zin meer in. Ben op. Haat en liefde liggen erg kort tegen elkaar blijkbaar.
Heeft er iemand raad?

Els, 27-06-2012 22:22 #2
Praten is er niet meer bij, we slapen al apart omdat ik snurk. we ervaren beiden een rustige nacht. hij kijk tv of werkt en ik ben een babbelaar.
hij vind dat ik meer aan het huishouden moet doen. ik vind dat hij de pot op kan
hij is altijd de financieën aan het berekenen. ik word daar doodziek van

Meijer, 23-12-2011 01:57 #1
Ik ben het met de stelling eens dat er géén huwelijk bestaat waar alles zonder, problemen, gaat. We zijn immers verschillende individuen met verschillende karakters, gewoontes en zoals ook verschillend in sexe. Koppels bestaande uit verschillende nationaliteiten (zoals ons) krijgen er nog iets gratis bij zoals cultuur en de bijbehorende gewoontes en manieren van 2 verschillende landen. Waar wij vaak mee kampen is problemen met communiceren. Je bijvoorbeeld uitten in een andere taal, dat kan soms anders overkomen bij de ander dan je eigenlijk bedoelde.

Infoteur: Wubbo
Laatste update: 21-10-2008
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 3
Schrijf mee!