InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Vreemdgaan: de "Schietstoel" affaire

Vreemdgaan: de "Schietstoel" affaire

Vreemdgaan: de "Schietstoel" affaire Om uit te zoeken waarom iemand vreemdgaat, is het noodzakelijk te weten welke soorten en typen affaires er zijn. Verschillende soorten affaires vertellen veel over het liefdesleven van de vreemdganger en geven uitleg waarom iemand vreemdgaat. Wat vertelt de schietstoelaffaire over de vreemdganger? Welke reden heeft iemand om een schietstoel affaire aan te gaan en zijn vaste partner te bedriegen? Wat betekent deze affaire en kan de vreemdganger er iets van leren?

Gevaar van een affaire

Iedere vreemdganger weet het: het gevaar dat de vaste relatie of huwelijk kapot gaat door het:
  • Vreemdgaan,
  • Overspel,
  • Buitenechtelijke affaire van de vreemdganger.
Vreemdgangers met een schietstoelaffaire beslissen liever zelf, bewust of onbewust, of ze nog door willen gaan met hun vaste partner, hoe en op welke manier ze door willen gaan.

Typen vreemdgangers met een schietstoel affaire

De volgende vreemdgangers hebben een schietstoelaffaire:
  • Gevangen voelen binnen hun vaste relatie of huwelijk en om verschillende redenen doen ze niets aan de situatie,
  • Ongelukkig voelen binnen hun vaste relatie of huwelijk, maar ze kunnen er niet toe zetten om de relatie te verbreken,
  • Schuldgevoel: bang zijn om hun vaste partner te kwetsen kunnen deze vreemdgangers de relatie niet verbreken,
  • Gemakzucht: deze vreemdgangers hebben het te goed om de vaste relatie te verbreken,
  • Niemand willen teleurstellen: familie en vrienden roepen altijd dat de vreemdganger en de vaste partner het perfecte paar zijn, door deze druk blijft de vreemdganger hangen in de vaste relatie.

Wat is een schietstoel affaire?

Kenmerk van een schietstoelaffaire is dat de vreemdganger de impasse van de vaste relatie wil doorbreken. Vaak onbewust en soms bewust gaat de vreemdganger een affaire aan om de sleur en impasse van de vaste relatie te doen doorbreken.

Is de schietstoel affaire op jou van toepassing?

Hoe weet je als vreemdganger of deze schietstoel affaire op jouw van toepassing is? Door de volgende vragen in alle eerlijkheid toe te geven:
  • Wat zou je vinden als je vaste partner je affaire zou ontdekken?
  • Zou je het als een opluchting ervaren dat de vaste partner je affaire zou ontdekken?
Het is misschien moeilijk om dat toe te geven. Stel jezelf dan de volgende 2 vragen:
  • Laat het je onverschillig om betrapt te worden?
  • Ben je slordig geweest in het wissen van de sporen?

Zeker weten

Als de vreemdganger echt zeker wil weten of hij of zij een schietstoel affaire heeft, stel je het volgende af: Heb je het gevoel dat je vast zit in een relatie waar je niet gelukkig in bent en je hebt een affaire? Een bevestigend antwoord wijst op een schietstoel affaire.

Wat betekent dit?

Soms is er een affaire nodig om definitief te kunnen breken met de vaste relatie, de vaste partner of met het huwelijk. Accepteer van jezelf dat je weet waar je mee bezig bent. Langer ontkennen dat je ongelukkig was binnen je vaste relatie, hoezeer je jezelf gevangen voelde, hoeft niet meer. Je doet niemand een plezier in een relatie te blijven zitten dat echt kapot is.

Ontworstel je uit de vaste relatie

Vreemdgangers met een schietstoel affaire gebruiken vreemdgaan door zich te ontworstelen uit de vaste relatie. Bindt je daarom niet onmiddellijk aan de ander zodat je weer verstrikt raakt in schuldgevoelens en machteloosheid. De schietstoel vreemdganger heeft tijd nodig om te ontdekken of de affaire een echt goede relatie kan zijn. Neem deze tijd!
Gerelateerde artikelen
Vreemdgaan: de affaire als afrodisiacumVreemdgaan: de affaire als afrodisiacumWat zijn de redenen dat iemand vreemdgaat? Vreemdgaan door de affaire met de ander te gebruiken de seks en de romantiek…
Vreemdgaan: de "Stel Dat" affaireVreemdgaan: de "Stel Dat" affaireWaarom gaat iemand vreemd? Wat zegt het over de vreemdganger als hij of zij twee verschillende relaties heeft? Er zijn v…
Vreemdgaan: de op zoek naar jezelf affaireVreemdgaan: de op zoek naar jezelf affaireVele redenen en motieven zijn er om het vreemdgaan van de vreemdganger te verklaren. Verschillende typen en soorten affa…
Vreemdgaan: de afleiding affaireVreemdgaan: de afleiding affaireEen van de vele motieven om vreemd te gaan is vreemdgaan te gebruiken als een afleidingsmanoeuvre. Een affaire beginnen…
Bronnen en referenties
  • Verliefd op een ander - Mira Kirshenbaum - Archipel 2008 - Amsterdam, Antwerpen

Reageer op het artikel "Vreemdgaan: de "Schietstoel" affaire"

Reactie

Juul, 28-01-2016 13:37 #1
Al lezende op internet lijkt het bijna alsof vreemdgaan gerechtvaardigd is als een relatie niet loopt. De ontrouwe partner heeft geïnvesteerd in een ander, en niet in de eigen relatie. Dus wat is dan het verhaal van het kip en het ei? Hij / zij had beter kunnen investeren in de relatie, en praten. Ook (of juist) als je ontevreden bent over de relatie. Door vreemd te gaan ontneem je de ander de mogelijkheid om zelf beslissingen te maken, en beschadig je een ander blijvend in zijn / haar vertrouwen.

Infoteur: Roberta
Laatste update: 05-06-2013
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 1
Schrijf mee!