InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > De vreemdganger met psychopatische trekjes

De vreemdganger met psychopatische trekjes

De vreemdganger met psychopatische trekjes Gewetenloos en monsterlijk, maar aan de andere kant ook zeer charmant en hoffelijk kan de vreemdganger met psychopatische trekjes zijn. Een relatie hebben met deze vreemdganger is verslavend, en kenmerkt zich door gigantische hoogte- en dieptepunten. Deze man red graag vrouwen en is gericht op het vervullen van zijn behoefte en werkt gewetenloos. Wat zijn de belangrijkste kenmerken van deze vreemdganger? Is een relatie voltehouden met deze vreemdganger?

Moeder

De mannelijke vreemdganger met psychopatische trekjes kan te herkennen zijn aan een aantal belangrijke kenmerken. Een daarvan is dat deze vreemdganger geen moeder heeft. De moeder kan na de geboorte zijn overleden of ze was om een of andere reden niet beschikbaar. Dit wil trouwens niet zeggen dat iedere vreemdganger die geen moeder heeft een vreemdganger is met psychopatische trekjes!

Behoeftebevrediging

Een man als vreemdganger met psychopatische trekjes zal gericht zijn op directe behoeftebevrediging. Hij zal gefrustreerd raken en tekeergaan als een temperamentvolle baby die de borst neit krijgt, als zijn behoeften niet worden bevredigd.

Slecht ontwikkeld

De gewetensfunctie is meestal zeer slecht ontwikkeld, omdat het kind behalve weinig tot geen affectie, ook weinig tot geen sturing heeft gehad. Het kind heeft door de afwezigheid van de moeder onvoldoende geleerd wat mag en wat niet mag.

Extase

Later zal de jongeman zich in extase willen voelen om zich te kunnen overgeven aan zijn behoeften. De extase kan gezocht worden in:
  • Drank en drugs,
  • Omgang met veel vrouwen,
  • Rock & Roll en seks,
  • Spirituele rituelen,
  • Lid of leider zijn van een (extreme) sekte,
  • Betrokken zijn bij onfrisse zaken.

Redder van vrouwen

Kenmerken

Hoe is de vreemdganger met psychopatische trekjes te herkennen? Enkele kenmerken zijn:
  • Hij is de levensechte "Blauwbaard,"
  • Hij voorziet het op naieve vrouwen,
  • Hij heeft een enorme aantrekkingskracht op vrouwen,
  • Hij is een wolf in schapenkleren,
  • Hij is in eerste instantie zeer charmant, zachtaardig en hoffelijk,
  • Hij verandert al heel snel in een ware engerd, een charmante engerd,
  • Hij is vaak getrouwd met een aardige maar ook met een ietwat naieve vrouw,
  • Hij heeft erg vaak een dubbelleven.

Relatie

Een relatie met een vreemdganger met psychopatische trekjes is een verzengende relatie, het verteert je en je komt er moeilijk uit los. De extatische momenten werken zeer verslavend maar de dieptepunten zijn een ware hel en uiteindelijk ook niet meer vol te houden.

Kind

De mannelijke vreemdganger met psychopatische trekjes is in feite nog een kind. Het kind dat extatisch genot ervaart wanneer het goed is en het paradijs op aarde gevonden denkt te hebben. Maar is ook het kind dat monsterlijk en furieus kan reageren als het gefrustreerd is. Een kind dat zich laat leiden door behoeften en driften en niet door het geweten.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Carolien Roodvoets - De Duivelsdriehoek, over de gevaren en de verleidingen van het vreemdgaan - Aramith, Haarlem - Gottmer Uitgevers Groep, 2001

Reageer op het artikel "De vreemdganger met psychopatische trekjes"

Reactie

Vermeiren Nelly, 06-01-2012 12:31 #1
Ik ben met zo iemand getrouwd en herken hem daar goed in, ik ben al 19 jaar feitelijk gescheiden, maar over wettelijk moet hij niks weten, dus als hij weer genoeg gefladderd heeft met andere vrouwen, zal hij durven terugkomen, en moet mijn deur op een kier blijven voor hem. vorige zomer ben ik er weer ingetrapt, hij wou het 100% menen met mij, tot hij te horen kreeg dat zijn ex vriendin een ander had, en werdt jaloers, en ging terug bij haar en liet mij in desteek. Ik ben boos op mijzelf dat ik er weer ingetrapt ben. ik ben teneinde raad, wat moet ik doen?

Infoteur: Roberta
Laatste update: 05-06-2013
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 1
Schrijf mee!