InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Nieuwe liefde en omgaan met je ex

Nieuwe liefde en omgaan met je ex

Nieuwe liefde en omgaan met je ex Je bent verliefd en wil een nieuwe liefdesrelatie aangaan, maar, je hebt een ex. Omgaan met je ex, goed idee of niet? Is het tijd om afscheid te nemen van je ex? Bewaar jij nog oude foto´s van je ex? Oude liefdesbrieven? Koester je herinneringen, terwijl het leven samen met je ex voorbij is? Kan je afscheid nemen van je ex terwijl jullie samen kinderen hebben?

Nieuwe liefde

Je bent opnieuw verliefd. Op iemand met wie je graag een nieuwe relatie zou willen aangaan. Hoe ga je om met je ex? Blijf je de oude brieven en foto´s van je ex bewaren? Of is het nu tijd om afscheid te nemen nu er een nieuwe liefde in je leven is?

Ouders

Wat als jij en je ex ouders zijn? Jullie kunnen niet de ouderlijke verantwoordelijkheid op de schop doen omdat jij, of je ex, verliefd is geworden op een ander. Neem afscheid van je ex partner als partner, maar niet als ouder. Blijf samen in contact om de ouderlijke verantwoordelijkheden te delen.

Echtscheiding met kinderen

Soms kan er geen afscheid genomen worden: als jullie samen ouders zijn. De eerste twee jaar na een echtscheiding zullen heftige emoties als woede en verdriet de boventoon voeren. Misschien is het contact tussen jullie minimaal. Misschien is het contact tussen jullie vol spanningen en ruzies. In het belang van de kinderen: neem afscheid van je ex als partner, maar niet als ouder.

Herinneringen

Het vasthouden aan herinneringen kan erg veel kracht eisen. Het leven samen met je ex is voorbij. Het blijven vasthouden aan herinneringen kunnen je huidige visie beïnvloeden. Het blijven vasthouden aan herinneringen kan je weerhouden met volle kracht aan een nieuwe liefdesrelatie te beginnen.

Gekwetst

Misschien ben je in het verleden gekwetst, onbewust kan je nieuwe liefdes wegduwen. Juist als je vroeger bent gekwetst is de behoefte aan intimiteit groot. Onbewust kan je nieuwe liefdes in je leven gaan vergelijken met een ex partner.
  • Afscheid nemen van oude relaties,
  • Afscheid nemen van de foto´s, Afscheid nemen van de brieven en
  • Afscheid nemen van alle herinneringen
is in dit geval zeer wenselijk.

Afscheid nemen

Afscheid nemen van je ex, hoe doe je dat? Je kunt symbolisch afscheid nemen door je ex een afscheidsbrief te schrijven, waar je alles in zet waar je behoefte aan hebt en vervolgens verbrand je deze brief of gooi je deze brief verscheurd weg. Misschien zijn er meerdere oude liefdes van wie je afscheid moet nemen. Neem er de tijd voor, schrijf ze allen een brief met wat je wilt zeggen. Verbrand ze of gooi ze na afloop weg.

Brieven schrijven

Waarom is brieven schrijven aan een oude liefde een goede manier om afscheid te nemen? Tijdens het schrijven ben je in staat gedachten en gevoelens te communiceren die uit je hart komen en oprecht zijn. Gedachten en gevoelens die je misschien nooit eerder hebt uitgesproken en graag zou willen zeggen tegen je ex om de band tussen jullie voorgoed te sluiten.

Toekomst

Door het verleden goed af te sluiten, door afscheid te nemen van je ex, stel je jezelf open voor de toekomst. Een nieuwe toekomst met een nieuwe liefde.
Gerelateerde artikelen
Liefdesrelatie beginnen, hoe trek je anderen aan?Liefdesrelatie beginnen, hoe trek je anderen aan?Hoe trek je anderen aan? Hoe kan je anderen mensen verliefd op je laten worden? Welke boodschap zendt jij uit naar je om…
Verliefd! En je vrienden?Verliefd! En je vrienden?Hoe combineer je vriendschappen als je net verliefd bent? Hoe combineer je vriendschappen als je net een liefdesrelatie…
Verliefd, wat verwacht jij van een nieuwe relatie?Verliefd, wat verwacht jij van een nieuwe relatie?Interessante vraag: je bent verliefd en je wilt je leven met de ander delen. Maar, wat verwacht jij eigenlijk van een re…
Is jouw partner nog aantrekkelijk en aardig?Is jouw partner nog aantrekkelijk en aardig?Tijdens de zoektocht naar het antwoord op de vraag: "Blijven? Uit elkaar gaan of scheiden?" is het belangrijk om te acht…
Langeafstandsrelatie: hoe contact houden met je partner?Langeafstandsrelatie: hoe contact houden met je partner?Soms kunnen twee mensen die verliefd zijn gedwongen worden om mekaar een tijdje niet te zien. Dit kan om familieredenen,…

Reageer op het artikel "Nieuwe liefde en omgaan met je ex"

Infoteur: Roberta
Laatste update: 19-05-2011
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!