Het spel der verleiding (in uiterlijkheden)
Veel vrouwen weten maar al te goed wat ze moeten doen om het spel der verleiding te spelen, maar weinig vrouwen komen er ook zo concreet voor uit en vertellen welke “trucs” ze gebruiken in het spel der verleiding. Een enquête waar vrouwen anoniem kunnen blijven, biedt enig soulaas.
Vrouwen uit verschillende landen, m.n. afkomstig uit landen van het noordelijk halfrond hebben meegedaan aan deze enquête welke door Winker begin 2010 is afnemen. De leeftijdscategorie is bepaald op 20 tot 35 jaar en 36 tot 50 jaar en alles is gebaseerd op ervaring.
Verleiding in uiterlijkheden
De meeste verleiding ligt in het uiterlijk en dat is niet zo vreemd, want de meerderheid van de mensen is visueel ingesteld. Daarbij wel de kanttekening dat geur ook erg belangrijk is en zelfs de basis vormt. Overigens staan we bij dit laatste weinig stil en als het spel der verleiding niet werkt kan - onbewust – de geur een rol gespeeld hebben.
Uiterlijk algemeen
Er vanuit gaande dat de geur uit het flesje niet de sfeer verziekt (door bijvoorbeeld te veel gebruik) wordt er door menig vrouw – letterlijk - nogal wat uit de kast getrokken in het verleidingsspel. Spreekt voor zich dat mannen verschillende zaken verleidelijk vinden (ook variërend in de verschillende leeftijdscategorieën), maar er zijn een aantal zaken die blijken universeel te zijn, te weten:
- Sexy kleding in de vorm van zachte donkere stoffen (vaak zwart, antraciet, nachtblauw of dieppaars). Veelal is het de jurk net boven of over de knie met bijbehorende dunne kousenb (geen panty’s) en schoenen met hakken. Opmerkelijk wellicht dat te hoge hakken als “hoerig” worden betiteld en niet populair zijn. Maar tot 10 cm wordt het als “sexy” betiteld. Frappant dat de little black dress door Coco Chanel beroemd gemaakt het goed blijft doen.
- Verder de ietwat doorschijnende blouse met strakke rok en mooie luxe bh met gehakte laarzen tot net onder de knie.
- Een uitsproken haarkleur in lichtblond, diepbruin of hard rood baart meer opzien dan de nuancekleuren in blond, rossig of bruin. Waarbij de kleur op of net over de schouder het het beste doet. Natuurlijk vallend is wel iets wat door steeds meer vrouwen werd aangehaald.
- Daar waar het figuur het toelaat een strakke spijkerbroek in een diep blauwe jeanskleur met een wijde witte blouse en top. Lekker stoer met een soort cowboylaars of vrouwelijk met een gehakte laars.
Uiterlijk specifiek
Voor de jongere doelgroep en waar het figuur het toelaat doen sommige specifieke kledingstukken het ook goed, te weten:
- Het schoolmeisjeskostuum (zoals in de clip van Britney Spears).
- De fijnmazige jurk in zwart (een soort gaas waar je met bepaald licht ietwat door heen kunt kijken) met een eenvoudige onderjurk.
- De strakke broek met net iets te kort t-shirt (alleen voor de vrouwen met een platte maar niet te gespierde buik).
- Getailleerde off shoulderjurk in verschillende lengten. Mogelijk met zijkantsplit en gehakte schoen.
- En om het helemaal wat kinky te maken … de lakjurk (zoals we die bijvoorbeeld van Madonna kennen).
Algemeen
Zoals gezegd heeft natuurlijk haar het beste resultaat, daarmee gezegd dat het vooral niet te gestileerd moet zijn.
Verder doet lak het aan de voeten goed, zowel in schoen als laars en zijn verzorgde nagels ook belangrijk. Geen voorkeur in lang of kort, maar wat past bij de vorm van de hand.
Dooddoeners
Natuurlijk zijn er ook altijd zaken die het lichaam vooral niet sexy maken en buiten een aantal voor de hand liggende, zit er ook nog wel wat opmerkelijks bij.
- De heerlijk comfortabele fleece stof
- Te strak zitten kleding
- Onverzorgd of niet gewassen haar
- Rouwranden bij de vingernagels
- Te veel make-up
- Oud zweet
- Laagjes kleding zonder enige vorm
- Grote onderbroek (zeker onder te strak zittende kleding)
De lijst is nog veel langer, maar deze komen veelvuldig terug.
Tot slot
Grappig en goed te constateren dat schoon en fris belangrijk zijn, maar ook het feit dat de uitstraling hoog op de lijst staat. Toch blijkt bepaalde kleding nog steeds te werken in het verleidingsspel.