InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > Tips voor een goed seksleven

Tips voor een goed seksleven

Wat er tussen de lakens afspeelt is belangrijk. Het liefdesleven is heel goed in een gezonde relatie, de moeite waard om er energie in te steken en om die passie weer eens te beleven.

Verrassen

Verras elkaar zo maar op een avond met een romantisch diner. Ga verzorgd gekleed, voor de vrouw: trek een spannende jurk aan. Geef elkaar ondeugende opmerkingen, probeer weer het sexy gevoel te krijgen van in het begin van je relatie.

Aandacht voor je lichaam

Maak tijd vrij om aandacht aan je lichaam te besteden. Je voelt je hierdoor aantrekkelijker, beter en sexy. Laat je lichaam waxen, koop een lekker geurtje/ eau de toilette. Uiterlijk is ook belangrijk.

Aandacht voor je kleding

Denk van te voren na wat de fantasie van een man/ vrouw kan zijn. Neem de tijd om te shoppen, kijk in tijdschriften en laat je adviseren wat je goed staat.

Aandacht voor hygiëne

Goede persoonlijke hygiëne is een belangrijke stimulans voor het ‘zin in bed hebben’. Laat het bad vol lopen, neem samen een douche met een lekkere doucheschuim. Zorg ervoor dat de kaarsen en de muziek niet ontbreken!

Praten over seks

Het is enorm belangrijk je partner te laten weten wat jij fijn in bed vindt. Vertel het eventueel in gebaren. Seks moet voor allebei fijn zijn, je doet het tenslotte met z’n tweeën. Verleg eens je grenzen, in bed kan veel.

Vrienden en vriendinnen

Zijn er problemen in de relatie, praat er met een vriend/ vriendin over. Ook al zal dit misschien lastig zijn, misschien herkent hij/ zij de problemen en kan hij/ zij je advies geven.

Praten over problemen

Praat er ook met je partner over, je moet niet alles alleen willen doen/ oplossen. Gaat het in bed niet zo als jij wilt, is dit het ‘probleem’ voor beide. Probeer er over te praten zonder elkaar te beschuldigen. Praten kan heel veel oplossen.

Geen zin

Heb je ‘geen zin’ of staat je hoofd er niet naar? Lees een erotisch boek, kijk naar een film met erotische scènes, dit brengt je vaak in een erotische mood.

Schuldgevoelens

Heb geen schuldgevoelens. Seks en dit gaat absoluut niet samen! Accepteer je situatie en geniet ervan! Schaam je niet om seksuele dromen of fantasieën te hebben.
Gerelateerde artikelen
Tips voor een beter seksleven tijdens je relatieTips voor een beter seksleven tijdens je relatieEen goed lopende relatie is niet altijd rozengeur en maneschijn. Het is belangrijk om de passie levend te houden in je r…
Belangrijke tips voor een goed liefdeslevenBelangrijke tips voor een goed liefdeslevenEen relatie zonder seks is praktisch onmogelijk. Er zullen altijd irritaties gaan komen en de relatie zal zeker onder dr…
Afslanken en seksAfslanken en seksHet hebben van seks zou goed zijn om af te slanken door het verbranden van de extra calorieën... Is dat wel zo? Of hangt…
Misvattingen over seks in de relatieMisvattingen over seks in de relatieSeks is een onderwerp waar door veel mensen over wordt gepraat. Toch zie je dat er veel misvattingen zijn met betrekking…
Waarom heeft mijn partner geen zin in seks?Waarom heeft mijn partner geen zin in seks?Veel stellen gaan wel eens door een periode waarin de seks even op een lager pitje staat. Maar in sommige gevallen duurt…

Reageer op het artikel "Tips voor een goed seksleven"

Reacties

Erik, 16-08-2011 16:25 #2
Tja dat is een prima oplossing carola, maar voor mannen is dat best lastig want als ik vrouwen zoals jij zoek kom ik alleen maar op sites waar je eerst lid moet worden en vervolgens wordt opgelicht omdat het allemaal nep is. misschien moeten wij eens mailen?

Carola, 15-08-2011 22:09 #1
Mijn man (42 jaar) heeft sinds een jaar geen zin meer in seks. Zonder dat hij het weet spreek ik nu met mannen af die ik via internet leer kennen. Meestal gaan we dan naar een hotel of motel in de buurt. Het leuke is wel dat het steeds andere mannen zijn, waardoor ik nu veel afwisseling heb. Het is hartstikke leuk en het bevalt me best wel heel goed eigenlijk. Ik kan het echt aan alle vrouwen aanbevelen waarvan de man geen zin meer heeft in sex.

Infoteur: Jootje
Gepubliceerd: 30-07-2007
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!