InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > Misvattingen over seks in de relatie

Misvattingen over seks in de relatie

Misvattingen over seks in de relatie Seks is een onderwerp waar door veel mensen over wordt gepraat. Toch zie je dat er veel misvattingen zijn met betrekking tot dit onderwerp. Begrip voor elkaar en wat seks is blijft erg belangrijk in een relatie. Je moet allebei zin hebben in seks, anders wordt het nooit wat. De bestaande misvattingen over seks moeten uit de weg geholpen worden. Dat is beter voor je relatie.

Seks in je relatie kun je plannen

Seks kan je niet plannen, dat moet spontaan gaan. Bijna iedereen leeft in een drukke maatschappij tegenwoordig en tijd voor elkaar is er nauwelijks. Seks is dan ook vaak het eerste wat overgeslagen wordt, zeker als je stress hebt. Dan moet je dat maar gaan plannen met elkaar en uurtjes vrij maken om te gaan seksen. Dit gaat nooit lukken! De echte passie is dan ver te zoeken. Dit moet echt spontaan gaan en beide moeten zin hebben in seks.

Geen orgasme, geen goede seks

In de film ziet het er altijd anders uit. Een vrouw en man die een heerlijk seksmoment beleven en heerlijk orgasme ondergaan. In de werkelijkheid gaat het toch echt vaak heel anders. Jij of je partner kunnen niet altijd een orgasme krijgen. Het misverstand in deze is dat vele mensen dan meteen denken dat de seks ook niet goed moet zijn. Dit is allerminst waar! De seks is niet altijd afhankelijk van een orgasme. Er is niets mis met je als je niet klaarkomt.

Mannen hebben altijd zin in seks in de relatie

Natuurlijk, er zijn echt wel heel mannen die erg vaak zin hebben in seks. Het is ook algemeen bekend dat een man makkelijk zin kan maken in seks dan een vrouw. Toch zijn er ook mannen die niet altijd zin hebben, maar ook soms enkel willen knuffelen met een vrouw. Als hij in de ochtend met zijn prikstok tegen je aan ligt, betekend dat niet meteen dat hij ook seks wilt hebben. Hij kan wel gewoon rustig wakker willen worden. Een ochtenderectie is een willekeurige lichamelijke reactie, waar een man vaak weinig aan kan doen.

Seks is alleen voor jonge mensen in de relatie

Wat als je de twintig gepasseerd bent en zelfs op een gegeven moment de dertig bent gepasseerd. Gaat je seksleven dan langzaam minder worden? Als je de films moet geloven, lijkt het wel zo te zijn. In een film zie je veelal jonge mooie mensen die seks hebben met elkaar. Niets is minder waar! Seks kan op alle leeftijden en kan alleen maar beter worden naarmate je ouder wordt. Ervaring met seks is erg van belang om perfecte seks te hebben. Uit onderzoek is gebleken dat de kwaliteit van seks elke tien jaar toeneemt tot wel aan je negentigste. Je leert je lichaam steeds beter kennen en wordt elk jaar meer zelfverzekerder.

Hoe langer de relatie des te minder de seks wordt

Als je een relatie met elkaar start is de seks veelal zeer explosief en is de kwantiteit hoog. Naar mate de relatie vordert zal de hoeveelheid in seks zeker afnemen. De kwaliteit van de seks neemt echter wel enorm toe. Je kent elkaar lichaam zodanig dat je precies weet wat de ander wilt. Belangrijk is wel dat je tijd voor elkaar blijft vrijmaken.

Je hoort er niet bij als onder het gemiddelde scoort

De gemiddelde frequentie van seks is tweemaal per week. Is je seksleven definitief voorbij als je een keer een week geen seks hebt? Zit je gemiddeld op één keer per week? Nee je seksleven is zeker niet voorbij. Zorg er wel voor dat de seksloze periode niet te lang duurt, anders ontstaat er een drempel die steeds hoger wordt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Wat willen mannen in een relatie?Wat willen mannen in een relatie?Wat willen mannen in een relatie? Wat doet ze besluiten om een verhouding serieus te nemen en zich vast te leggen? Natuu…
Seks tijdens en na de zwangerschapAlhoewel seks er waarschijnlijk voor heeft gezorgd dat jullie nu zwanger zijn, hoeft dit niet te betekenen dat alles van…
De fouten die vrouwen maken met het bedrijven van de liefdeDe fouten die vrouwen maken met het bedrijven van de liefdeOorzaken van een slechte seksuele relatie komen vaak bij de mannen vandaan. Dat neemt niet weg dat vrouwen ook fouten ku…
Het seksleven spannend houdenNa een tijd samen zijn met dezelfde partner zal er steeds minder over seks gesproken en van seks genoten worden. U bent…
Waarom mannen betalen voor seksVoor de meeste mannen betekent het niks om een prostituee op te zoeken. En moeten vrouwen zich pas zorgen maken als de m…
Bronnen en referenties
  • www.gezondheidsnet.nl
  • www.leren.nl

Reageer op het artikel "Misvattingen over seks in de relatie"

Reactie

Louis, 06-01-2017 19:54 #1
Er staan wel heel veel aannames en stelligheden in dit stuk. zijn. Enkele zaken zijn ronduit onjuist. Wat is de bedoeling van dit stuk?

Infoteur: Mayorfrits
Gepubliceerd: 10-06-2012
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!