InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Haal de sleur uit je liefdesleven!

Haal de sleur uit je liefdesleven!

Haal de sleur uit je liefdesleven! Zit de sleur in je leven? Waaraan kan dit liggen? Hoe haal je de sleur weer uit je leven? Dat hoeft niet heel moeilijk te zijn. Er zijn verschillende manieren om dit op een goede manier aan te pakken. Het is belangrijk dat je elkaar de juiste hoeveelheid aandacht geeft in de relatie, maar hoe? In 3 stappen is de sleur weer uit je relatie, mits je ze wel goed uitvoerd en met de volle aandacht.

Stap 1: De intimiteit terug in je relatie

Je hebt ongeveer 1 maand nodig om deze stap te bereiken. Plan in de eerste periode elke dag een half uur waarin jullie samenzijn in stilte. Geniet van elkaar, maar dan in alle rust. In de tweede periode je dat dagelijkse halfuurtje om lekker rustig te kletsen over leuke en spannende dingen. In de derde periode gebruik je deze tijd om elkaar vragen te stellen en zouden jullie kunnen trachten om elkaar weer opnieuw te leren kennen zonder het te hebben over je huidige relatie. Het is juist de bedoeling om samen tijd door te brengen, zonder dat dit vervelend is.

Stap 2: Een lief gebaar maken naar elkaar helpt

Het geheim van liefde is dat zelf de kleinste dingen of uitingen de grootste reacties naar boven kunnen brengen. Doe elke dag iets leuks of spannends voor elkaar, zonder daar de focus op te leggen. Je zult merken dat door die kleine gebaren veel lieve gedachten vanuit je partner komen naar jou. Denk aan de meest kleine gebaren zoals een klein briefje of sms met een lieve tekst daarop, een klein cadeautje, samen een leuke film kijken of spontaan een diner koken voor zín tweeën.

Stap3: Plan tijd voor elkaar in je dagelijkse routine

Ga samen iets leuks doen, en probeer dat elke week vol te houden. Dus niet de wekelijkse dingen die je al samen deed met je partner, maar een leuke wandeling samen, of naar de bioscoop, of samen eten (thuis of uit). Zeg het niet af en laat er niets tussenkomen! Ook zullen jullie maandelijks een diepgaand gesprek moeten houden dat dit keer wel over de relatie mag gaan. Dit mag op een luchtige manier, omdat de intimiteit van de vorige twee stappen is hersteld. Maak geen verwijten naar elkaar, maar praat over jullie wensen en geef elkaar feedback. Belangrijk is dat jullie beide bewust zijn van jullie eigen verantwoordelijkheid in de relatie.

Nog extra tips voor de relatie

  • Ga ruzies en conflicten niet uit de weg
  • Als je alleen kan zijn, kun je ook echt samen zijn in een relatie, dus wees niet te afhankelijk van elkaar
  • Leef je eigen leven en kies je eigen levensdoel. Doe dit in combinatie met je relatie
  • Vooral veel blijven lachen in de relatie
  • Blijf elkaar vertrouwen
  • Praat met elkaar in de relatie
  • Hou de romantiek levend
  • Blijf respectvol naar elkaar
  • Ga nooit slapen, voordat je problemen/ruzies hebt uitgepraat

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Haal de sleur uit je liefdesleven!"

Infoteur: Mayorfrits
Gepubliceerd: 07-01-2012
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!