InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Tulpa's - Voorwerpen creëren met gedachten

Tulpa's - Voorwerpen creëren met gedachten

Tulpa’s zijn voorwerpen of levende wezens die gecreëerd worden louter door het gebruik van gedachten, visualisatie, focus en aandacht. Het is dus een gedachte die een materiële vorm aanneemt. Het klinkt ongeloofwaardig, maar er zijn heel wat ooggetuigenverslagen die het bestaan van tulpa’s bevestigen.

The Secret

Sinds de komst van het boek en de documentaire The Secret wordt er in de media veel gesproken over de kracht van de menselijke geest en over hoe onze gedachten letterlijk werkelijkheid worden. De wetenschappers en denkers die deze theorie aanhangen, beweren dat elke consistente gedachte die van de juiste emotie is voorzien vroeg of laat wordt gematerialiseerd.

Voor ons is deze gedachte vrij recent, maar het is al eeuwenlang gemeengoed bij Tibetaanse yogi’s, Vajrayana Boedhisme, Bönpo tradities en de Cherokee Indianen. Tibetaanse yogi’s beweren zelfs in staat te zijn levende wezens te creëren door hen te visualiseren. Het is ook de basis van alles wat met bijvoorbeeld magie te maken heeft en waarbij rituelen gebruikt worden om ergens de aandacht en intentie op te vestigen. Ook poltergeists en graancirkels werden waarschijnlijk door gedachten gevormd.

Alexandra David-Néel

In het westen heeft men voor het eerst over tulpa’s horen spreken in de 19de eeuw dankzij de bekende Franse wereldreizigster Alexandra David-Néel die 14 jaar lang door Tibet heeft gereisd. Zij beweert daar met haar eigen gedachten een tulpa te hebben gecreëerd in de vorm van een monnik. Na hem 3 maanden lang te hebben gevisualiseerd, zag ze hem voor het eerst als een vage gedaante verschijnen. Hoe meer ze hem visualiseerde, hoe vaster zijn vorm werd. Ook andere mensen konden deze persoon waarnemen en hij kwam zelfs tevoorschijn op momenten waarop dat niet werd verwacht. Op een bepaald moment was Alexandra David-Néel haar creatie niet meer meester en de gedaante werd alsmaar kwaadaardiger. Na veel moeite zijn ze erin geslaagd de tulpa te laten verdwijnen, maar dit bleek even moeilijk als de creatie ervan.

Onderzoek

In 1912 werd er onderzoek verricht naar het materialiseren van gedachten. Een Tibetaanse goeroe vroeg een groep wetenschappers collectief te denken aan een rosse gelaarsde kat. De groep slaagde erin de schim van deze kat op te roepen.

Onlangs werd ook aangetoond dat onze gedachten invloed hebben op water. Alvorens het water te bevriezen, werd het blootgesteld aan positieve of negatieve woorden, gedachten en emoties. Men stelde vast dat positief beïnvloedde watermonsters mooie en perfect gevormde kristallen opleverde, terwijl negatieve woorden en gedachten resulteerden in lelijke, misvormde kristallen.

Bioenergie, het universum en uittredingen

Dat tulpa’s het gevolg zijn van gedachten is ondertussen wel duidelijk. De vraag blijft alleen waarvan deze tulpa’s gemaakt zijn en waar ze vandaan komen. Het concrete antwoord hierop werd nog niet bewezen, maar volgende mogelijkheden werden geopperd:
  • Tulpa’s zouden een combinatie zijn van gedachten, bioenergie, chi (of prana) en astrale substanties (of ether).
  • Het universum zou een collectieve denkvorm zijn waar we deel van uitmaken en toegang tot hebben.
  • Sommige tulpa’s zouden levende personen zijn die een OBE (uittreding) ervaren.
Gerelateerde artikelen
The Secret: Your wish is my commandThe Secret: Your wish is my commandJe vindt het boek terug in alle bestseller-lijsten ter wereld en ook in de meest modale boekhandel lacht de prachtige co…
Striemen genezen via The Secret en visualisatieJe hebt al over The Secret horen spreken, nietwaar? Voor het geval dit niet zo zou zijn… De film beweert dat je in je le…
Tulpen, hoe blijven tulpen langer mooi, slaphangen tegengaanTulpen, hoe blijven tulpen langer mooi, slaphangen tegengaanDe tulp is éénzaadlobbige plant uit de Leliefamilie en draagt bij aan het ultieme lentegevoel en de tulp is dan ook voor…
De kracht van visualisatieDe kracht van visualisatieVoor de een werkt visualisatie als vanzelf en voor de ander is het een hele opdracht. Toch is dat vreemd, want de mens i…
Welkom in de wereld van visualisatieWelkom in de wereld van visualisatie. Overal waar je om je heen kijkt zie je visualisaties, of het nu thuis is of op str…

Reageer op het artikel "Tulpa's - Voorwerpen creëren met gedachten"

Infoteur: Avalon
Laatste update: 06-02-2009
Subrubriek: Spiritueel
Schrijf mee!