InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Jomanda, genezend medium

Jomanda, genezend medium

Jomanda was de gast bij Rik Felderhof in het TV-programma Villa Felderhof in St. Tropez. Ze geneest de tuinman van rugpijn en de knie van Rik. Wie kent haar niet? Wonderbaarlijke genezingen gebeuren. Ze straalt niet alleen water in, maar ook visitekaartjes. Haar 'song of light' ontroert iedereen. Haar intentie is puur. Kreupelen kunnen weer lopen, blinden kunnen weer zien, buitengewone krachten zijn beschikbaar en geven een demonstratie van machten en krachten die onze pet te boven gaan.

Jomanda of Joke Damman

Op 5 mei 1948, één uur 's middags, wordt Joke Damman, later Jomanda genoemd, in Deventer geboren. Op jonge leeftijd bezoekt ze een balletschool. Als 18-jarige krijgt ze een huidziekte die door paragnost Gerard Croiset wordt genezen. Als ze ouder wordt merkt ze dat haar handen genezende invloed hebben zodat mensen haar weten te vinden. Een hypnotiseur geeft haar een portret van haar vader, die vóór haar geboorte is overleden, met de mededeling dat ze die het beste in de behandelkamer kan hangen.

Visitekaartjes instralen

Op een dag beginnen tot haar verrassing haar visitekaartjes kracht uit te stralen. Vanaf dat moment straalt ze zelf de kaartjes in waarvan de kracht drie maanden in hen blijft. Ze gaat lezingen geven in de Verenigde Staten en in Zweden waar ze en passant met succes een springpaard behandelt.

Water instralen

Bij ingeving gaat ze water instralen. De kracht is voor degene die er uit de fles gebruik van maakt. Zo is er de bescherming tegen misbruik. Je vraagt je misschien af of dit niet wat te ver gaat. Een Japanner heeft een leuk proefje gedaan. Hij had een glaasje water voor zich en dacht er liefdevol aan. Daarna bevroor hij het water en onderzocht hij de kristallen onder de microscoop. Hij zag een mooi symmetrisch patroon. Hij herhaalde de proef met water dat hij 'onheus' bejegende. Het resultaat was dat dit kristal er afschuwelijk uitzag. Je kunt zelf de invloed van water als volgt uitproberen: Als je je gelukkig voelt neem je een flesje water en je denkt er positief aan. De gedachten zijn bijvoorbeeld: ik geef mijn geluk aan jou, mijn vriend water, ik wil dat je optimisme geeft, dat je positieve gedachten en kracht krijgt enz. Daarna stop je het flesje weg totdat je in een depressieve bui bent, dan sprenkel je het water over je voorhoofd of op je polsen. Zie wat er gebeurt. Bedenk wel dat je krijgt wat je erin hebt gestopt. Het water werkt als een recorder, het liegt niet. Stop je er 'genezing' in, dan krijg je genezing terug. Nu begrijp je ook waarom 'ingestraald' water van zuivere, reine personen een grotere positieve invloed hebben dan ingestraald water van anderen. En als je een 'goed' medium bent, een zuiver kanaal voor 'positieve hogere intelligenties', dan is de invloed van fantastische kwaliteit.

Song of light

In 1986, in New York, krijgt Jomanda een droom waarin de tekst van een vroeger liedje voorkomt. Ze laat de mensen dit lied zingen en iedereen is ontroerd. De tekst van de 'song of light' is:

We are all together now,
to get the power of the light,
and to feel the energy,
to go inside.
Let us all hold hands,
and we'll get into the mood,
open up your mind,
it's real and good.

Aurafoto's in Chicago

Ook in 1986, in Chicago, worden aurafoto's gemaakt van de vingers van mensen vóór en ná de behandeling. Het verschil is enorm. Na de genezing is de aura een prachtig veld met heldere kleuren.

Tineke de Nooij interviewt

Na haar interview bij Tineke de Nooij op TV willen 10.000 mensen de Leidse Groenoordhallen binnenkomen. Spoedig daarna worden healing-service bijeenkomsten gehouden in de Evenementenhal in Tiel.

Coby Broos is zelf ook medium

Jomanda krijgt veel brieven. De brief van Coby Broos is verhelderend. Coby is zelf ook medium en zij ziet wat er werkelijk aan de hand is. Op het moment dat het lied 'song of light' wordt ingezet, verschijnen er een heleboel witte stralende gedaanten op het podium. De gedaanten groeten Coby en zij herkent velen. Zij ziet hoe de gedaanten de mensen op de tafels behandelen. Veel handen worden op een hoofd gezet, er wordt op voeten gedrukt enz. Coby ziet helpers naar mensen in de zaal lopen en dan weet ze wie naar het podium worden gebracht. Ze zegt dat tegen haar schoonzus die vol verbazing uitroept: 'Dus het is écht waar!' Coby uit haar bewondering voor Jomanda die haar hoofd boven het maaiveld durft uit te steken.

Karin de Haan ziet een blauwe vloer

Karin schrijft dat ze in Tiel een kijkje 'achter de schermen' kreeg. De hele vloer werd blauw en omstraalde Jomanda. Als Jomanda instraalt dan komt er het mooiste blauw uit haar handen. Karin ziet zes artsen die dwars door Jomanda heenlopen. De artsen praten met Karin. Verpleegsters zijn er ook genoeg.

Erik krijgt namen van artsen

Erik kent Jomanda sinds 1976. Hij krijgt een droom waarin hem een lijstje van artsen wordt gegeven. Hij schrijft de namen op hoewel hij zich bij het wakker worden niets daarvan kan herinneren. Erik vorst de namen na in de boeken en vindt de volgende gegevens: Dr. Palfijn, chirurg (1650-1730); dr. Christiaan Eykman, bacterioloog; dr. Paul Ehrlich, patholoog; dr. Karl Landsteiner (1868-1943). Erik herkent de foto's en tekeningen van de artsen, hij heeft ze immers in Tiel 'gezien'. In Tiel 'ziet' hij ook de apparatuur waar de artsen gebruik van maken. Bij AIDS-patiënten ziet hij apparatuur die zwart bloed aftappen. Soms ziet hij Florence Nightingale aan het werk.

Corrie Konings is een vriendin

Corrie heeft een vriendschappelijk contact met Jomanda. 'Ik ben blij dat ik Jomanda heb leren kennen. Als medium is ze onovertroffen. Als mens is ze een heel lieve en spontane vrouw, die altijd voor iedereen klaarstaat.'

Wieteke van Dort over de kritiek

Wieteke besluit ook eens een kijkje in Tiel te nemen. Ze wordt naar voren geroepen en succesvol behandeld aan haar nek. Ze schrijft: 'Wat mensen bezielt om Jomanda aan te vallen en af te kraken, snap ik niet. Kritiek, ook vervelende en afbrekende kritiek, dwingt Jomanda vertrouwen te blijven hebben, door te zetten en zich steeds beter uit te drukken. Kritiek, hoe kwetsend ook, dwingt je om na te denken en te relativeren. Leert je, hoe je erboven zou kunnen staan. Kortom, kritiek helpt je om te groeien.'

Intentie van Jomanda

'Ik wil liefhebben, zonder vast te houden,
meegaan, zonder beslag te leggen,
uitnodigen, zonder te eisen,
alleen laten, zonder schuld te voelen,
kritiek geven, zonder kwalijk te nemen,
helpen, zonder te beledigen.'

Lees verder

© 2013 - 2019 Yosha, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Jomanda, genezeres of kwakzalver?Jomanda, genezeres of kwakzalver?Jomanda werd geboren op 5 mei 1948. Haar echte naam is Joke Damman. Haar volledige naam is Johanna Wilhelmina Petronella…
Wat doet een medium?Char, Robert van den Broeke, Jomanda... slechts een kleine greep uit het enorme aanbod van mensen die zich een medium no…
Visitekaartjes ontwerpenVisitekaartjes ontwerpenEen visitekaartje is een persoonlijk kaartje, dikwijls ter grootte van een bankpas, waarop je belangrijkste contactgeven…
Paragnost: helderziendeParagnost: helderziendeEen paragnost of een helderziende is iemand die via buitenzintuigelijke waarnemingen gedachten en gevoelens van andere p…
Mixing Medium voor mooie oogschaduwBijna iedere vrouw heeft ooit wel eens oogschaduw gebruikt. Soms begaan we een miskoop, een oogschaduw waarvan bijna gee…
Bronnen en referenties
  • Jomanda genezend medium - Willem Jan van de Wetering, Jacques Onderwater
  • Jomanda's wonderbaarlijke genezingen - Jomanda
  • http://www.heerlijk-water.nl/
  • http://masaru-emoto.net/

Reageer op het artikel "Jomanda, genezend medium"

Reacties

Indigo, 17-04-2017 15:46 #7
Ik zou ook enorm graag weer jomanda een keer weer willen zien en meemaken, in het verleden 1996 was ik opgegeven met mijn arm door een zwaar ongeluk, tijdens bezoek aan jomanda werd er aan mijn arm gesleuteld.waardoor wonderbaarlijk genoeg mijn arm met daarnaast inzet van mijzelf toch weer zoveel mogelijk werkte en nu nog werkt, al dan niet met beperking.daarvoor had ik al een healing sessie meegemaakt en gevraagd voor hulp thuis bij het thuiskomen, daar gebeurde het… mijn schouder kraakte enorm bij het uittrekken van mijn trui, ik werd toen bevrijd van een pijn die reguliere artsen niet konden achterhalen, het bleek dat mijn schouderblad en bovenste rib te dicht op elkaar zaten en sprong na jaren weer los, een beknelde spier, pees zenuw, wat t ook mag wezen of en en was bevrijd.met het ongeluk was het weer er terug in geschoten, ik bleef daarna herhaaldelijk vallen en steeds is dat een zwakke plek gebleven, echter weet ik nu wat ik mankeer, hypermobiele gewrichten, steeds schiet er wat vast en dat kan lang of kort duren, ik heb een waslijst aan medische dingen, en afgelopen jaar kanker geconstateerd gekregen, helaas voor mij daaraan eerst toe gegeven aan de chemo, het koste mij juist bijna het leven.
En heb er nog de akelige gevolgen van, je kunt net zo goed zoutzuur in je lijf gooien, het dood teveel goede cellen en is een ware aanval op je lichaam.zelf houd ik me bezig met diverse healing technieken en geef ik oa beurzen op spiritueel vlak, wel op non profit basis, wil nml bereiken dat mensen geholpen worden meer eenheid vormen en meer inzicht mogen verkrijgen.ook jomanda is naast medium een mens en ook zij heeft haar pad moeten leren bewandelen, en iedereen maakt fouten, het gaat echter om de positieve noot van een persoon, als je haar video aanzet met de healing kun je het nog steeds voelen en werkt het gelukkig nog, het is jammer dat ze zo onvindbaar is momenteel, ookal zal daar een reden voor zijn, ze was en is een belangrijke voorloper geweest voor andere zuivere mediums.en healing vormen. Bij de reconection healing zie ik ook entiteiten in witte gewaden die meehelpen je te healen op dat moment. Merkabahealing werkt ook zeer genezend, het ligt ook aan de persoon die het geeft! Be blessed allemaal, vooral jijzelf ook Jomanda als je dit leest… warme groet indigo lightworker

Corine, 31-01-2017 22:45 #6
Waar woont en werkt Jomanda nu? Kan er niets meer over vinden, zou graag weer eens een healing bijwonen.

Eliza, 28-01-2017 17:35 #5
Water, kaartjes en sieraden kan je instralen met de "Song of Light" van Jomanda

Joke Knopper, 24-12-2016 12:28 #4
Vanmorgen gooide ik per abuis het laatste restje ingestraald water weg. Dacht dat het niet goed meer was. Wilde een nieuw flesje water instralen. Helaas lukte dat niet. Heel jammer want ik heb er in 't verleden veel baat bij gehad. Heb nu al 3 weken ontstoken ogen. Is er een manier waarop het wel kan? vr gr
Joke

Jaap, 10-03-2016 13:47 #3
Interessant! Wat is de maximale omvang van een in te stralen waterobject - m.a.w. hoeveel liter kan er maximaal worden bestraald? Is het bijvoorbeeld zo dat hoe meer water, hoe zwakker de kracht, of blijft de kracht steeds even groot ongeacht de hoeveelheid? En wat mij ook interesseert is dat als 'oud water' blijkbaar niet aan kracht inboet, of de kracht erin nooit verloren gaat… weet u dat? Is er net als bij radioactiviteit een 'halfwaardetijd', dus een vastgestelde uur waarin de activiteit van de kracht halveert? Ik hoop dat u een antwoord op mijn vragen heeft… M.r.gr Jaap

Wies, 19-12-2015 21:09 #2
Heb nog een fles water staan van 1997 is dat nog goed? Reactie infoteur, 08-02-2016
Is zeker nog goed. Zolang het in de fles is bewaard blijft het goed. Het werkt vanuit de fles naar de pijnplek.

Lydia, 22-09-2014 09:42 #1
Hoelang werkt ingestraald water? Reactie infoteur, 08-02-2016
Bevochtig de pijnplek met het water. Bevochtig opnieuw als de pijn terugkomt.

Infoteur: Yosha
Laatste update: 04-06-2013
Subrubriek: Spiritueel
Special: Esoterie
Reacties: 7
Schrijf mee!