InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > De paranormale wereld: aura, helderzien, engelen en gidsen

De paranormale wereld: aura, helderzien, engelen en gidsen

De paranormale wereld: aura, helderzien, engelen en gidsen Iedereen weet zijn sterrenbeeld, maar hoeveel mensen weten de kleur van hun aura? Elk weekend is er ergens in Nederland een paranormale beurs georganiseerd, waar je ogen tekort komt. Helderzien, helderhoren, helderweten, heldervoelen, aura's, chakra's, magnetiseren, engelen, gidsen. Er is niet meer tussen hemel en aarde; er is héél veel meer. Horoscopen zijn een redelijk maatschappelijk geaccepteerd verschijnsel. Maar als het gaat om paranormale gaven als stemmen horen of beelden binnenkrijgen, reageren veel mensen wat lacherig. Toch zijn er zeker bewijzen te vinden van deze gaven, waar ook steeds meer gebruik van wordt gemaakt.

Zelfs het Ouwehands Dierenpark in Rhenen heeft de hulp van de paranormale wereld ingeroepen. De dierentuin heeft twee orang-oetangs, die heimwee hadden, laten magnetiseren. Het werkte, want de dieren voelden zich daarna veel meer thuis. Ook rechters in Nederland geloven dat er meer is, dat blijkt wel aan de uitspraken die gedaan zijn in zaken waar zwarte magie een rol speelde.

Paranormale gaven

Spiritualiteit en paranormaliteit zijn twee termen die vaak samen gebruikt worden, maar spiritualiteit is een geloofsovertuiging, terwijl paranormaliteit is dat je dingen kunt waarnemen. Onder de paranormaliteit vallen de diverse paranormale gaven, die je kunt onderverdelen in vier groepen: helderhoren, helderweten, heldervoelen en helderzien.

Helderhoren

Helderhoren is dat je innerlijke stemmen hoort van mensen die je advies willen geven, dit zijn vaak overleden familieleden of een zogenaamde gids. Er zijn mensen die engelen en gidsen van anderen kunnen tekenen.

Tony Looyenstein, intuïtief tekenares, is zo iemand: “Ik ga automatisch in trance. Ik laat mij helemaal gaan en onder het tekenen zie ik beelden en krijg ik daarbij ook de naam van de Gids of Engel door. Gidsen hebben ooit geleefd, ze waren ooit een dierbare van diegene. Engelen hebben nooit geleefd. Engelen zijn energieën, die overgaan in mooie vormen en met mooie zachte kleuren en tonen zich aan de mensen hoe zij deze graag zien.”

Helderweten

Helderweten is dat je dingen simpelweg weet. Telepathie en intuïtie vallen hier ook onder. Een voorbeeld hiervan is dat je al weet wie er belt, voordat je de telefoon opneemt.

Heldervoelen

Veel mensen kunnen heldervoelen; je krijgt indrukken binnen van mensen, dieren of zelfs voorwerpen. Je pakt energie op van iemand anders, omdat je ervoor open staat. Heldervoelen is ook dat je in een bepaalde situatie denkt: ‘had ik maar naar mijn gevoel geluisterd.’

Helderzien

Iemand die kan helderzien, noem je een paragnost. Een paragnost krijgt spontaan beelden of kleuren binnen, dat kunnen beelden van de toekomst zijn, maar ook beelden van vroeger of een vorig leven.

Aura

Het kunnen waarnemen van de aura valt onder helderzien. De aura is het energieveld, dat elk mens om zich heen heeft. De samenstelling en de helderheid van de kleuren van de aura geven informatie over iemands karakter en zijn gezondheid. De aura lijkt iets wat vooral de afgelopen jaren in opkomst was, maar je vindt al voorstellingen van aura’s in de Oosterse mythologie, maar ook bij heiligen van de Rooms-katholieke kerk.

Marije Kamp doet aan aura en chakra reading. “Aura's zijn opgebouwd uit elektromagnetische, geluids- en lichtvelden, maar de kracht en intensiteit van deze velden verschillen van mens tot mens. Bij een aurareading lees ik de energie die iemand bij zich heeft. Hoe aurafotografie werkt, weet ik niet. Ik weet wel dat de meeste erkende paragnosten het niet serieus nemen. Het wordt als een soort kermisattractie gezien. Ik moet zelf ook zeggen dat ik er niet in geloof, mijn bevindingen bij personen die net een aurafoto hebben laten maken verschillen vaak.”

Oplichters

In de jaren negentig is de belangstelling voor de paranormale wereld enorm toegenomen, waardoor de paranormale wereld momenteel big business is. New-age winkels schieten als paddenstoelen uit de grond en zelfhealing-boeken worden massaal op de markt gebracht.

Hollywood neemt enthousiast deel aan de hype met kaskrakers als The sixth sense. Er is elk weekend ergens in Nederland een paranormale beurs te bezoeken, waar je al gauw 15 euro betaalt voor een foto van je aura of een tekening van je gids. Kortom er is veel geld te verdienen in deze sector, wat zorgt voor mensen die daarvan willen profiteren.

Tony Looyenstein: “Er is veel kaf onder het koren, dat maakt mij verdrietig. Je bent met mensen bezig en daar moet je voorzichtig mee omgaan. Sinds ik in 1997 ben gaan tekenen, zijn er steeds meer mensen gaan tekenen. Voorheen hadden zij een stand met bachbloesemremedie, maar ze hadden het niet druk en stapten over naar het intuïtief tekenen. Er is veel jaloezie onderling en dat is jammer. Ik sta erboven en gun iedereen het beste, maar het is jammer dat de organisatie hier niets aan doet.”

Samenwerken

Een andere, meer positieve, ontwikkeling is de samenwerking tussen de reguliere en alternatieve genezers. Paranormaal genezen bestaat al heel lang. Handoplegging bij behandeling van een ziekte zag je al in oude Egypte. Nu zijn er in Nederland ook instanties die je opleiden tot paranormaal hulpverlener (mbo-niveau) of tot paranormaal therapeut (hbo-niveau).

Marije Kamp: “Het is een mooie ontwikkeling, samen kunnen we meer. Er zijn nu eenmaal dingen die we op alternatieve manier niet of niet snel genoeg kunnen oplossen, maar het paranormale kan zeker gebruikt worden bij het stellen van diagnoses. Zo zag ik eens dat iemand een gebroken knie had. Ze dacht zelf dat het gekneusd was, maar nadat ik haar aanraadde naar het ziekenhuis te gaan, kwam ze in het gips terug.”
Gerelateerde artikelen
Zo vind je de beste paragnost, helderziende of medium onlineZo vind je de beste paragnost, helderziende of medium onlineEr zijn tientallen personen online die beweren paranormaal begaafd te zijn. Maar hoe maak je de juiste keuze om tussen a…
Bio-informatie: de Russisch term voor telepathieUit het gegeven dat de Russen het woord 'bio-informatie' gebruiken voor onze term telepathie kan de Russische neiging wo…
Aura readings en aura healingAura readings en aura healingVia populaire televisieprogramma's komen we steeds vaker in aanraking met de paranormale wereld. Paranormaal genezen wor…
De paranormaal beurs: een nieuwe ervaring!De paranormaal beurs: een nieuwe ervaring!In bijna elke stad van enige omvang wordt er weleens een paranormaal beurs georganiseerd. Maar wat is dit eigenlijk voor…
Paragnost: helderziendeParagnost: helderziendeEen paragnost of een helderziende is iemand die via buitenzintuigelijke waarnemingen gedachten en gevoelens van andere p…

Reageer op het artikel "De paranormale wereld: aura, helderzien, engelen en gidsen"

Reacties

Willem, 19-03-2013 15:33 #4
Ik weet in ieder geval dat heldervoelen bestaat, sommige mensen hebben een vrij krachtig veld om hun heen, helaas zijn er een heleboel oplichters die het wel zien zitten er hun verdiensten uit te slaan. Sommige mensen hebben hele krachtige energie, ik dacht eerst dat alleen bredere mensen krachtiger energie hadden, maar laatst van anderen wel energieën van enkele meters om hen heen. Onderschat ook niet de kracht van de geest, ik kan beter niet mensen die ik op een bepaald moment niet mag dingen toewensen, het is al eens gebeurd en energie is te sturen met de geest. Ook genezing energie, ik ben niet helemaal op dit gebied bekend, weet wel dat ik deze velden wat kan sturen uit eigen ervaring.

Ook denk ik soms dat anderen zouden denken dat ik misschien gek ben, zou je eens naast iemand zitten die een krachtige energie uitstraalt, dan is het lastig om daar weg te gaan als je die persoon als persoon mag.

Mohan, 21-08-2012 14:03 #3
Zeer herkenbare items in dit stuk. Hoop dat het ogen van velen opent! Ik ben zelf noch helderziend, noch paranormaal begaafd. Ik werk daarentegen met een orakelboek dat ruim 100 jaar in het bezit is van mijn familie. Het boek geeft inzicht op maar liefst 40 gebieden, 10 mogelijke antwoorden per onderwerp. De onderwerpen zijn uiteenlopend van gezondheid, werk, huwelijk, rijkdom, vriendschap en veel meer zaken die ook nu nog actueel zijn evenals de antwoorden!

Patrick Bink, 07-10-2007 09:15 #2
Ik vondt het uitleg intressant en het klopt perfect wat u er heeft geschreven. Wou nog even een opmerking maken om het feit dat er nu veel neppers tussen zijn we weten dat ieder mens een freqentie heeft en met een mobiele telefoon en met een computer kan je bepaalde freqenties ontvangen. Dus dit komt erop neer dat sommige mensen die in het begin in de spychatrie hebben gezetten door deze apparatuur (stemmen die je dwingen om dingen te laten of te doen) door levende mensen die het niet zijn met hun virituele wereld ons gek proberen te maken ik ben ook paranormaalbegaafd ik ben een leermeester mijn geboorte datum is 07-12-1973=30.dus ik wil hiermee een boodschap uitlaten gaan dat er veel mensen door andere op de boven genoemde punten gek gemaakt worden.De uitleg er zijn een paar punten in de lucht die lijken op sterren maar zijn ontvangers en zenders van mensen die denken dat ze zo de wereld kunnen veroveren. Denk eens aan de zelfmoord acties die bij de talioban of bij de alkaida die besturen mensen aan met de computer. Te vinden op internet bij Pim Lemmens die hier een leuke uitleg over geeft. Ga op google zoeken onder de naam gedachte experiment en klik dan de derde regel aan en dan zal je begrijpen waar ik over praat. Ik hoop dat hier wat info voor jullie staat waar jullie een hoop voor jullie op kunnen lossen. m.vr.gr. Patrick Bink

Peter, 24-09-2007 15:37 #1
Goed stuk ik kwam ook dit in een blog tegen, is precies ook mijn gedachten.

http://www.engelencursus.nl/De-echte-helderziendheid-en-paranormale-gaven.html

Infoteur: Jour
Laatste update: 01-06-2015
Subrubriek: Spiritueel
Reacties: 4
Schrijf mee!