InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Wat is numerologie?

Wat is numerologie?

Voor veel mensen zijn cijfers harde en noodzakelijke ingrediënten om iets duidelijk te krijgen. Cijfers zijn zeker noodzakelijk, maar zijn niets als ze niet samengaan met alle andere input die je nodig hebt om je mening te vormen. Een goede manager is dus nooit een manager die alleen maar met de cijfers bezig is. Maar wat vertellen cijfers ons nog meer?

Algemeen

Er zijn verschillende vormen van numerologie en onderstaande vorm is de Karam Kriya, is de kunst van het luisteren. Veel meer informatie is terug te vinden in het boek “Let the numbers guide you” van Shiv Charan Singh. Shov Charan Singh is de grondlegger van deze vorm van numerologie. Hoe werkt het?

Je geboortedatum

Als je niet in het toeval geloofd is de datum van je geboorte dus geen toevalstreffer en ben je niet op een willekeurige dag zo’n 9 maanden na de bevruchting geboren, maar heeft het een betekenis.

Je kunt wat doen met de cijfers van je geboortedatum. Het geeft inzicht in een vijftal gebieden van je leven, t.w.:
  • je talent
  • je karma
  • je bestemming
  • je relatie tot je ziel
  • je levenspad

Lijkt allemaal nog groots, maar laat zich prima verklaren door je geboortedatum als onderstaand te gebruiken.

Inzicht in de gebieden

We beginnen met een voorbeelddatum te prikken, t.w. 13 november 1972

Je talent is hetgeen je mee hebt gekregen vanuit je vorige leven en waarvan je nu de vruchten kunt plukken. Neem de laatste 2 cijfers van je geboortedatum 7 + 2 = 9

Je relatie tot je ziel tekent je naar je behoefte als mens. Het gaat hier niet om de behoefte om te eten of te slapen, maar je moet wat dieper op zoek in jezelf wat je nu echt wilt. Neem de eerste cijfers van je geboortedatum, de dag de 13e dus. 1 + 3 = 4

Je karma geeft je uitdagingen aan. Karma wordt wel eens gekscherend gebruikt als je iets overkomt. “Tja, het is je karma” wordt er dan vaar gezegd, maar strikt genomen klopt het ook. Niets overkomt je zomaar en is het dus een uitdaging om hier een goede wending aan te geven.
Neem de maand uit je geboortedatum, t.w. 1 + 1 = 2

Je bestemming spreekt voor zich. Wat is de bestemming van je leven en je volgende levens. Door bewust met je leven om te gaan, zet je ook de stappen richting de bestemming.
Neem het geboortejaar, t.w. 1 + 9 + 7 + 2 = 19 = 1

Je levenspad is de manier waarop je je weg richting je bestemming, met je talenten, je karma en de relatie tot je ziel invult.
Je telt je gehele geboortedatum bij elkaar op, t.w. 1 + 3 + 1 + 1 + 1 + 9 + 7 + 2 = 25 = 7

Verklaring van de cijfers

Als je alle getallen van je geboortedatum zoals gesteld in de 5 gebieden afzonderlijk optelt kom je op de vijf gebieden altijd tot een getal wat hieronder als verklaring staat. Uit het voorbeeld 13 november 1972 komt dus het volgende naar voren:

  • talent = 9
  • karma = 2
  • bestemming = 1
  • relatie tot je ziel = 4
  • levenspad = 7

1 concentratie en stabiliteit

2 loyaliteit en afhankelijkheid

3 gelijkheid en onderscheidingsvermogen

4 dienstbaarheid en liefde

5 communicatie en balans

6 helderheid en intuïtie

7 denken en ego

8 compassie en reinheid

9 perfectionisme en geduld

10 “alles of niets” en moed

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Numerologie voor beginnersNumerologie wordt genoemd in alle gewijde literatuur vanuit de gehele wereld, wat veelzeggend is voor de betekenis die h…
Getallen en hun betekenisGetallen en hun betekenisGetallen zijn sinds mensenheugenis van invloed geweest op ons dagelijks leven. Getallen zijn nodig voor waardebepalingen…
Van Gene Zijde, het paranormaleVanwaar die fascinatie voor alles wat zich afspeelt tussen hemel en aarde, gegeven het feit dat we niet eens zeker zijn…
Ziel: het verbranden van chameets laat de ziel schijnenVoor het begin van Pesach moeten de Joden chameets opsporen en verbranden. Dit is als het zoeken naar en het reinigen va…
Numerologie Getallen & de Betekenis van jouw GeboortedatumNumerologie Getallen & de Betekenis van jouw GeboortedatumNumerologie - Betekenis van je Geboortedatum. De numerologie behelst de symboliek en invloed van getallen. De numerologi…

Reageer op het artikel "Wat is numerologie?"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 20-06-2010
Subrubriek: Spiritueel
Special: Alternatieve geneeskunst
Schrijf mee!