InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Channelen opent deuren naar verborgen kennis

Channelen opent deuren naar verborgen kennis

Channelen noemt men de communicatie en het contact met andere wezens uit een andere dimensies. Algemeen bekend zijn de channelings van mediums met overledenen, engelen en gidsen. Maar channelen is intussen veel meer dan dat. In feite kan iedereen leren channelen en doen we dat dagelijks al op onbewust niveau. Meer over dit onderwerp vindt u in dit artikel.

Wat is een medium?

Een medium is een persoon die zijn/haar gave om te communiceren met entiteiten uit een andere dimensie (ruimte) heeft ontwikkeld of er mee geboren is. In potentie heeft ieder mens dit vermogen in zich. Maar bij de meeste mensen ligt deze gave in diepe slaap en zij zijn zich daar dan ook geheel niet van bewust. Sommige mensen weten dat ze gevoelig zijn voor channeling maar kiezen er bewust voor het niet te doen. Je moet er feeling voor hebben, integer zijn en goed weten waar je mee bezig bent. Want net als met de bewoners op Aarde kun je in de ruimte om ons heen goed en minder goed gezind volk tegen komen.

Wat zijn entiteiten?

Entiteiten zijn onstoffelijke energievormen uit andere lagen (dimensies) om ons heen. Er zijn mediums en helderzienden die deze ‘geesten’ (zoals ze soms ten onrechte ook genoemd worden), kunnen zien of waarnemen. Ook kunnen helderhorenden ze soms horen. Entiteit is eigenlijk een verzamelbegrip van verschillende energievormen. Feitelijk hebben ook wij een vorm van zeer compacte energie (fysiek lichaam). Veel mensen gaan ervan uit dat alles energie is. Entiteiten hebben een ijlere substantie van energie en zijn voor de gewone mensen niet waarneembaar.
Entiteiten kunnen overleden mensen zijn die om verschillende redenen nog om ons heen zijn. Maar het kunnen ook vrienden uit de Lichtwereld zijn zoals gidsen en engelen.

Met wie kun je nog meer channelen?

Behalve met overledenen, engelen en gidsen kun je ook contact maken met Opgestegen Meesters, de Heilige Geest, je Hogere Zelf, God en nog veel meer Lichtwezens. Met deze wezens praten is doorgaans het veiligst en meest geliefd. Neem bij voorbeeld het bidden. Iedereen die bid is in principe een beetje aan het channelen, zij het onbewust. We ‘praten’ tegen degene waarin wij geloven. Alleen verwachten wij geen antwoord hoewel wij dat vaak maar al te graag zouden willen. Als we ons goed zouden beschermen en wel een antwoord wensen, zijn we al aan het channelen.
Ik raad iedereen af om er zomaar mee te beginnen en te experimenteren. Channelen is niet moeilijk maar vraagt toch enige voorzicht, voorbereiding en oplettendheid. Het is voor iedereen te leren; er worden in heel Nederland cursussen en workshops gegeven.

Waarom channelen?

Behalve voor boodschappen van geliefde overleden mensen worden channelingen vooral gedaan om meer kennis en wijsheid te verkrijgen. Channelen opent deuren voor verborgen kennis. Het universum is oneindig en de aarde en haar bewoners zijn maar een heel klein onderdeeltje van het grote geheel. Er is dus meer tussen hemel en aarde. Daarmee kunnen wij mensen in contact komen. Wij staan niet op onszelf maar zijn ook verbonden met alles wat we niet met ons blote oog kunnen zien. Althans dit geloven steeds meer mensen.

Zo bestaat er onder andere ook een Lichtwereld met goddelijke boodschappers die er speciaal voor ons zijn om ons te helpen met bewustwording, transformatie en met fysieke/mentale gezondheid. Juist in roerige tijden als waarin wij ons thans bevinden met de ene crisis of ramp na de andere, kunnen de Engelen, de Opgestegen Meesters en andere Lichtwezens van grote waarde zijn. Zij weten immers meer dan wij en willen niets liever dan ons helpen in moeilijke tijden. Ook zijn zij van onschatbare waarde als wij ons spiritueel willen ontwikkelen. Uit zichzelf kunnen deze Lichtwezens niets doen. Om ons te helpen en bij te staan, dienen wij hen uit te nodigen. Met andere woorden, zij staan te trappelen om ons te mogen helpen maar we moeten er zelf om vragen.

Beroemde channels/mediums

  • Alice Bailey (zij channelde heel veel boeken van de Opgestegen Meester Djwhal Khul)
  • Madame Blavatsky (zij was de eerste die met de Grote Witte Broederschap channelde)
  • Edgar Cayce (kreeg onder andere veel informatie door over Atlantis)
  • J.Z.Knight (zij heeft zich beschikbaar gesteld voor de boodschappen van Ramtha)
  • Jacob Lorber (schreef boeken over de leer van Jezus)
  • W.A.H. Mulder-Schalekamp (schreef boeken over het hiernamaals, doorgegeven van haar gids Emed)
  • Jane Roberts (schreef boeken die haar gids Seth doorgaf)
  • Jozef Rulof (was in contact met twee astrale wezens)
  • Helen Schucman, (zij kreeg de Cursus in Wonderen door van Jezus)
  • Dr. Joshua David Stone (verkreeg veel waardevolle informatie van Meester Djwhal Khul en andere Opgestegen Meesters)

Lees verder

© 2010 - 2019 Minga, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Het zien van entiteitenEntiteiten, ook wel geesten, engelen of spoken genaamd, zien we vaker dan we zelf denken. Er bestaan vier verschillende…
Inzichten van de Raad van Negen via channeling'De Uitverkoren Planeet' is de titel van een wonderlijk boek. Het gaat over een groep mensen die via het medium Phyllis…
Namen van Opgestegen MeestersOpgestegen Meesters, ook wel Ascended Masters of Lichtmeesters genoemd, zijn helpers voor de Aarde en haar bewoners. Zij…
Boekrecensie: Healing met Engelen van Doreen VirtuerecensieBoekrecensie: Healing met Engelen van Doreen VirtueIn dit boek van Doreen Virtue wordt uitgelegd hoe iedereen de hulp van engelen kan inschakelen. De schrijftaal is duidel…
Hoe verjaag je geesten en spoken?mijn kijk opHoe verjaag je geesten en spoken?Niet iedereen weet dat er geesten bestaan. Sommigen doen het af als bijgeloof. Rationele mensen lachen je uit als je zeg…

Reageer op het artikel "Channelen opent deuren naar verborgen kennis"

Reacties

Minga (infoteur), 31-07-2010 19:45 #2
Beste Send2u,
Dank je wel voor je reactie. Ja inderdaad, steeds meer mensen worden bewuster en begrijpen dat er meer is tussen Hemel en Aarde. Het vragen aan de kosmos is misschien eerder gewoon een kwestie van doen en ermee vertrouwd te raken en dan ook erin te geloven. Het heeft dus geen zin om iets (aan wie dan ook) te vragen en er vervolgens afwijzend of ongelovig tegenover te staan. Een beetje ontvankelijkheid en vertrouwen zal beter werken. Wie weet, schrijf ik er nog eens iets over.

Send2u, 30-07-2010 22:20 #1
Beste mevrouw/meneer,
Een mooi artikel siert dit forum. Steeds meer mensen worden hogerbewust. Hoe je het wendt of keert meer van dit soort artikelen zijn te lezen voor degene die het al dan niet bij toeval lezen. Zo las ik ooit het boek EMED welke je in je bronvermelding noemt. Je kunt het lezen als een verhalenboek of indien je voelt als waarheid. Het was voor mij in ieder geval een eye-opener die buiten de kaders trad van de omgeving die ik tot dan toe had ervaren. Een soort van herkenning die ik uit mijn kinderlijke fantasieën nog vaag herinnerde. Wat ik vooral mooi vind aan dit artikel is dat het positief omschreven is. Voor hulp vanuit de Kosmos hoef je alleen te vragen. Verwacht niet meteen een letterlijke helpende hand, maar een indirecte, in de Kosmos kent men geen tijd, soms duurt het even… De gevraagde hulp kan worden gebracht zoals een telefoontje van een oude vriend, die net gehoord had dat je binnenkort gaat verhuizen, hij wil je graag helpen ;)
Dankjewel voor dit artikel! Ik meen dat de manier van vragen aan de Kosmos een kunst is en is misschien een suggestie voor een volgend artikel ;)

Infoteur: Minga
Laatste update: 10-01-2011
Subrubriek: Spiritueel
Special: Spiritualiteit
Reacties: 2
Schrijf mee!