InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Het zien van entiteiten

Het zien van entiteiten

Entiteiten, ook wel geesten, engelen of spoken genaamd, zien we vaker dan we zelf denken. Er bestaan vier verschillende soorten entiteiten.

Soorten entiteiten

We zien als mensen vaker entiteiten dan we zelf weten. Sommigen denken bij een verschijning dat het verbeelding was. Iedereen laat zich namelijk door de maatschappij beïnvloeden. Die zegt namelijk dat geesten en engelen onzin zijn, waardoor we onze eigen werkelijkheid niet meer gaan geloven. Een simpel voorbeeld hiervan is dit: een echtpaar spreekt met elkaar af dat wanneer één van hen zou sterven, hij of zij zich aan de ander zou vertonen. Wanneer de man sterft, blijft de vrouw als weduwe achter en ziet er na enkele dagen haar man op haar bed zitten. Na een keer in haar ogen gewreven te hebben is haar man verdwenen en doet de vrouw alsof ze hem ingebeeld had. Waarschijnlijk heeft de vrouw gedacht dat het helemaal niet mogelijk was om haar man als geest te kunnen zien, gewoon omdat de maatschappij zegt dat dit niet kan.

Entiteiten kunnen enerzijds gezien worden als iets vaag, maar anderzijds als iets erg gedetailleerd. Ook is het mogelijk dat er slechts een deel van een verschijning wordt gezien, zoals bijvoorbeeld alleen het hoofd met de schouders. De vage verschijnselen zijn licht van kleur, meestal wit of grijs. Ze zijn vooral goed te zien op lichte of witte muren, maar het is ook mogelijk om ze in het donker waar te nemen. Op bepaalde dagen is hun energie sterker dan anders en zijn ze veel beter zichtbaar. Hiervoor is geen verklaring gevonden. Er bestaan vier verschillende soorten entiteiten.

Engelen

Engelen zijn overleden vrienden of familieleden die terugkomen om mensen bij te staan. Meestal helpen ze mensen waarmee ze een goede band hadden tijdens hun leven op aarde. Ze kunnen van het ene op het andere moment verschijnen en verdwijnen en zijn zelden zichtbaar voor mensen die niet helderziend zijn. Iedereen heeft een engel, die ongeziene, maar wel voelbare hulp geeft. Door de hulp die ze geven worden ze door velen ook wel beschermengelen genoemd. Door veel mensen worden engelen als iets Christelijks gezien, maar dat is niet het geval. Engelen zijn voor iedereen.

Spoken

Spoken zijn mensen die na hun overlijden niet weggegaan zijn maar op aarde bleven. Ze hebben zich meestal niet kunnen losmaken van hun herinneringen over hun leven op aarde en zijn dus hier willen blijven. Ze doen niemand kwaad en leven meestal in hun huis dat er nogal verwilderd bijligt. Men spreekt daarom ook van spookhuizen.

Geesten

Mensen die na hun overlijden terug komen naar de aarde om vrienden en familieleden te helpen noemt men geesten. Dit gebeurt heel vaak, maar alleen een helderziende kan ze waarnemen. Heel zelden worden ze toch gezien door hun vrienden en familieleden. Ze brengen boodschappen en laten merken dat ze in de buurt zijn door lichtflitsen.

Klopgeesten of ‘boze geesten’

Klopgeesten veroorzaken klopgeluiden, verschuiven meubels, laten dingen omvallen,… Ze zijn er niet om mensen te helpen, maar om ze angst aan te jagen.

Bestaat er een verschil tussen spoken en geesten?

Ja. Over spoken wordt er meestal gesproken wanneer er verschillende keren door mensen een verschijning is gezien op een bepaalde plaats. Meestal in oude huizen, waarvan een oude bewoner zich niet heeft kunnen losmaken van zijn ‘thuis’. Het spook is zichtbaar voor iedereen. Men hoeft dus niet helderziend te zijn om deze te kunnen waarnemen. Geesten daarentegen kunnen alleen worden waargenomen door een helderziende. Ze geven boodschappen en komen en gaan wanneer ze willen. Ze staan familieleden bij of willen ze wat vertellen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
HelderziendheidAls je het zesde zintuig hebt ben je paranormaal begaafd. Het zesde zintuig is heel breed. Zo kan je helderziend zijn, H…
Hoe verjaag je geesten en spoken?mijn kijk opHoe verjaag je geesten en spoken?Niet iedereen weet dat er geesten bestaan. Sommigen doen het af als bijgeloof. Rationele mensen lachen je uit als je zeg…
Hoe zit dat met geesten?Hoe zit dat nu eigenlijk met geesten, zijn ze echt of niet? Waarom gelooft de een er wel in en de ander niet?
Het bestaan van geestenHet bestaan van geestenHelp het spookt in huis! Maar is dat daadwerkelijk zo? Wat zijn geesten of spoken? Geesten worden vaak gezien als de zie…
Leuke weetjes - Spoken en geestenLeuke weetjes - Spoken en geestenWat is het verschil tussen spoken en geesten? Hoe kan je weten of een spook of geest echt is of niet? Hoe moet je een sp…
Bronnen en referenties
  • www.parapsy.nl
  • FRISCHLER, K., Geesten en magiërs, Luithing-Laren, N.H., Duitsland, 1972, 313 pagina's.

Reageer op het artikel "Het zien van entiteiten"

Reacties

Carolien Janse, 22-03-2019 19:01 #8
Ik heb de spiegel af moeten dekken voor mijn zoon en mezelf. Mijn zoon kan slecht slapen en ziet dingen die nog moeten gaan gebeuren. Er staan gedaantes in menselijke vorm grijs/donkergrijs in de kamer en door mezelf heb ik ook schaduwen die springen in de vorm van grote kat gedaante. Ik maak me zorgen want regelmatig valt er spontaan iets om wat stevig staat.

Stefan, 26-02-2018 12:46 #7
Afgelopen week lag ik met een vriendin op bed en keken we tv, ineens zie ik voor me een klein doorzichtig iets wat op een mens lijktvoor me langslopen, het was transparant en ongeveer een meter hoog! Ik had het gevoel dat het een kind was! Toen het voorbij wou lopen had het niet verwacht dat ik het zou opmerken, me hond lag voor de tv en had het gevoel dat het door had dat ik het kon zien waarop de entiteit zich omdraaide en het leek of het aan de staart van me hond wou trekken (baldadig), ik geloofde eerst niet wat ik zag totdat me hond reageerde omdat de entiteit aan ze staart trok sprong hij op en draaide hij de kant op waar ik ook die entiteit zag! Dit was een bevestiging dat ik me niet inbeelde wat ik zag! Bizar! Iemand die meer ervaringen heeft met transparante entiteiten?

Bernard, 22-02-2017 21:06 #6
Hallo, of je er nu wel of niet in gelooft, dat maakt echt niet uit :-) als het zo moet zijn, dan kan iedereen ermee te maken krijgen. Dan overkomt het je gewoon.

Ik zeg dit uit eigen ervaring. Wees er niet bang voor, maar zie het als iets moois, dat jij dit mag meemaken. Weet je op dat moment niet wat je ermee moet, of heb je hulp nodig, er zijn altijd ervaren mediums die je verder kunnen helpen. Soms gebeuren er onverklaarbare dingen in je leven, dit kan iets zijn uit een vorig leven, of het wil iets anders zeggen. Sommige dieren zijn scherp, sommige katten en honden reageren hierop, en gedragen zich in dat geval anders dan normaal, je kat kan echt naar iets staren, wat jij niet ziet, je hond kan onrustig worden en zelfs spontaan weg vluchten of uit angst gaan plassen. Ik kan met 100% procent zeker zeggen dat na alle bijzondere dingen en gebeurtenissen, die ik heb mogen meemaken, dat er meer is in dit leven en na dit leven, echt waar! Deze gebeurtenissen kunnen zichtbaar zijn of spontaan gebeuren! Speelgoed wat van tafel vliegt, of een entiteit mogen zien etc.

Anomien, 25-07-2016 19:01 #5
Klopgeluiden heb ik jaren last van gehad, en dat was altijd tussen 2 en 4 snachts, ook vaak zat een zwarte gedaante gezien. Ik weet haast zeker dat het een andere soort 'wezens' zijn, niet de mens zelf.

Ikk, 18-04-2016 22:33 #4
Hoe komt het dat elke keer als ik iets lees of op tv ziet over geesten/spoken, ik opeens schaduwen vanuit mijn ooghoeken zie en ook heel sterk het gevoel heb dat ik niet alleen ben. Terwijl op dagen wanneer ik mediteer (waardoor ik opensta voor energieën) en probeer contact te maken met ze, ik dan vaak het gevoel heb dat ze niet bestaan, er gebeurt dan helemaal niks.

Anoniemm, 25-08-2015 11:40 #3
Interessant artikel! Alleen wat ik me echt al heel lang afvraag: is het ook mogelijk om geesten te leren zien? Of is dat een aangeboren gave?

Brigitte, 25-03-2015 12:21 #2
Vannacht werd ik wakker van mijn telefoon die een hard geluid maakte, om 03:33. Dat was al heel bijzonder want mijn telefoon staat op stil! Ik kijk richting gordijn en zie flitsend licht op het gordijn. Ik heb het nog geprobeerd te filmen maar dat is niet gelukt. Om de een of andere reden stond de camera van mijn tel gedraaid zonder dat ik dat in de gaten heb gehad dus er is niets te zien. Mijn getal is sowieso 33 en dat weet mijn moeder ook. Mijn moeder die zeer spiritueel was heeft me daar handvatten in aangeven hoe daar mee om te gaan. Mijn moeder is 29 december 2014 overleden. Ze was pas 57. ik heb regelmatig om een teken gevraagd van haar zodat ik weet dat het "goed"is daarboven. Wie kan me helpen hiermee. Voor de duidelijkheid ik heb ieder andere mogelijkheid uitgesloten en het kon niets anders zijn…

Infodebster (infoteur), 23-04-2013 09:26 #1
Een heel interessant artikel!

Infoteur: Sarahh
Laatste update: 24-04-2013
Subrubriek: Spiritueel
Reacties: 8
Schrijf mee!