InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Hoe verjaag je geesten en spoken?
mijn kijk op

Hoe verjaag je geesten en spoken?

Hoe verjaag je geesten en spoken? Niet iedereen weet dat er geesten bestaan. Sommigen doen het af als bijgeloof. Rationele mensen lachen je uit als je zegt dat spoken en geesten bestaan. Daar moet je je niets van aantrekken; zo ben je zelf misschien ooit geweest. Het is normaal om onzekerheid over geesten en spoken door grappen en grollen te verbergen. Uitlachen is een handeling van het ego met het doel zich te verheffen boven medemensen.

Inhoud:

Overmand door gevoelens

Mensen worden soms overmand door gevoelens en begrijpen niet waar dit vandaan komt. Begrip zorgt ervoor dat je minder ten prooi valt aan heftige emoties. Deze emoties worden als het ware ingeblazen door een geest. Ze blazen het je neusgaten in zodat de emotie zich bindt aan je bloed. In je bloed huist de ziel. Doordat iets van de geestesfrekwentie van de geest in je ziel zit kan de geest zich tijdelijk aan je ziel binden en als een parasiet ether-energie van je ontnemen. Er is een methode om gevrijwaard te blijven van het bezoek van geesten. Als je in een ruimte bent waar een geest is, kun je een bijbel openleggen op een bladzijde in het nieuwe testament. De bijbel is een magisch boek. De magie die van de bijbel uitgaat werkt goed tegen ongure elementen die in een onzichtbaar deel van het universum rond ons waren.

Negeren

Soms heb je geen bijbel bij de hand. Geesten en spoken verjaag je door ze te negeren. Hoe opdringerig ze ook zijn, als jij een puur en edel hart hebt dat zich niet bezig houdt met gebruik van drugs, alcohol en buitengewoon overmatige sex dan zijn spoken niet geïnteresseerd in jou. Wat we geesten en spoken noemen zijn entiteiten die niet op de gebruikelijke manier dood zijn gegaan. Ze zijn bang om het licht in te gaan waar iedereen doorheen moet na het sterven. Ze hangen tussen leven en dood in en rekken hun bestaan in een onstoffelijke levenssfeer door energie te stelen van niet bewuste mensen.

Communiceren met geesten

Communiceren met geesten en spoken is niet erg slim. Dan binden ze zich tijdelijk aan jou en wanneer de communicatie lang genoeg plaats vindt dan kunnen ze mede op de energie van je energetisch lichaam blijven leven. Channelen kan heel gevaarlijk zijn; je laat vrijwillig je gedachten leiden door een entiteit die erop uit is jouw spirituele ontwikkeling af te remmen of te staken voor persoonlijke doeleinden. Het leggen van tarot-kaarten is af te raden als je niet goed weet waar je mee bezig bent. Het branden van wierook is uit den boze; daar komen de geesten op af omdat wierook de menselijke geest in een lagere trilling brengt waardoor je een makkelijke prooi wordt.

Ouija is gevaarlijk

Werk nooit met een ouija bord. Zelfs als je er niet in gelooft kan dit erg gevaarlijk zijn. Mensen die zeer sceptisch waren en het toch probeerden komen soms lijkbleek van een ouija-sessie en weigeren te praten over wat is gebeurt. Als je iets niet kan begrijpen of aannemen, moet je er ook niet mee spelen. Mensen die zuivere spirituele interesses hebben, zullen zich nooit met geesten oproepen of communiceren met geesten bezig houden. Wat er gebeurt is dat een geest een medium binnen de ouija kring uitzoekt. Doordat de aandachtsenergie van de groep gericht wordt, kan de geest deze groepsenergie als een vampier opslurpen om zijn leven te rekken.

Meeslepende emoties

Heftige emotionele gemoedstoestanden zoals boosheid, verdriet, jaloersheid en sexuele opgewondenheid kunnen worden aangegrepen door geesten om jouw energie te stelen. Laat je niet meeslepen door grote emoties want je laat je in feite meeslepen door geesten die jouw gevoelsenergie nodig hebben. Wees je bewust van gevoelsprocessen in je systeem. Emoties kunnen worden ingegeven door entiteiten die jouw gevoelsenergie willen plukken.

Alternatieve geneeswereld

De alternatieve geneeskunde is niet zonder gevaar. Hypnose-therapie is de meest gevaarlijke therapie die er is; entiteiten uit onstoffelijke dimensies kunnen zowel de hypnotiseur als de gehypnotiseerde een zeer instabiel leven bezorgen. Door de hypnose is er een kans dat al te kwaadaardige geesten zich permanent binden aan jouw energieveld. Ze zullen van tijd tot tijd allerlei heftige gevoelens sturen waarmee ze zich zelf verrijken door energieën af te pakken. Geesten en spoken zijn niet met het menselijk oog te zien. Tenminste, niet voor iedereen. Gelukkig zijn er vele goede entiteiten in onstoffelijke dimensies die dwars door onze wereld heen lopen. Deze goede entiteiten hebben jouw energie niet nodig hebben om te overleven. Probeer een zuiver leven te leiden, hoe moeilijk dat ook is. Vele beroepen in de alternatieve geneeswereld hebben juist negatieve kanten omdat ze met de spiegelsfeer van doen hebben.

Mediums...

Sommige alternatieve genezers maken ernstig gebruik van zielen die zich een parasitair leven hebben toegeëigend. Ze zorgen ervoor dat de zielen doorgaan met hun parasitaire leven en offeren zich zelf als het ware op. In ruil daarvoor krijgen deze mensen gebrekkige voorkennis vanuit de levenssfeer die we niet kunnen zien waardoor ze een psychologisch overwicht hebben op hun patiënten of anderen die hun als autoriteit beschouwen. Magnetiseurs, yoga-leraren, meditatiegoeroes en allerlei mensen die zich medium noemen bedienen zich van negatieve entiteiten die er uiteindelijk op gericht zijn om energie te stelen. Er zijn daarentegen ook vele leraren en cursusleiders die hiervan op de hoogte zijn en juist je op gevaren wijzen. De enige autoriteit die je moet volgen is het ontwikkelen van je eigen onderscheidingsvermogen; leer goed van kwaad te onderscheiden.

Volg je goede hart en je gezond verstand

Waar het op neer komt is dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid heeft en zijn eigen hart moet volgen. Iedereen die zich niet op het spirituele pad begeeft, is ten prooi gevallen aan activiteiten van vampierachtige en parasitaire wezens die door middel van psychische technieken energie willen ontnemen van groepen of individuen. Ieder mens staat het vrij om zich te ontwikkelen naar een zuiver leven waarop negatieve entiteiten geen vat krijgen.
Gerelateerde artikelen
Het bestaan van geestenHet bestaan van geestenHelp het spookt in huis! Maar is dat daadwerkelijk zo? Wat zijn geesten of spoken? Geesten worden vaak gezien als de zie…
Contact opnemen met geesten door middel van een planchetContact opnemen met geesten door middel van een planchetPlanchet (of planchette) is een Frans woord dat (klein) plankje betekent. Ook is het een van de oudste apparaten die geb…
Contact met geestenHet is een hype, de televisie programmas waarin de 'host' contact opneemt met de geesten van overleden mensen. Hoe kan d…
Het zien van entiteitenEntiteiten, ook wel geesten, engelen of spoken genaamd, zien we vaker dan we zelf denken. Er bestaan vier verschillende…
Bogyfobie en phasmofobie: bang voor spoken en de boemanBogyfobie en phasmofobie: bang voor spoken en de boemanBogyfobie is de irrationele angst voor boemannen, phasmofobie is de angst voor geesten en spoken. Mensen die aan deze fo…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Hoe verjaag je geesten en spoken?"

Reacties

Moni, 29-10-2016 16:36 #7
Ik heb zelf vaak last van geesten volgens mij. Ik heb daar nu geprobeerd iets tegen te doen. Geurzakjes lavendel in huis, 3 plantjes in huis. Ik heb een engeltje van hout gekocht vandaag, een engel waxinelichthouder had ik al. Boven hangen plaatjes van engelen op mijn slaapkamer. En ik heb mijn kamer veranderd, omdat het onbeweeglijk was, en dan ontstaat er negativiteit. Dus vandaag en gisteravond ging het iets beter. Meer energie, niet meer zo het gevoel de slaap ingetrokken te worden. Eergisteren was ik namelijk al om 20.00 uur slaperig. En dat was al een aantal dagen zo. Ik heb nou ook steeds een raam op een kier. Toch komen er nog vaak pestkoppen terug. Die doen alsof ik heel erg ziek ben, en dan mij uitputten. En dan word ik kwaad. Ik ben voornamelijk iemand die hart en verstand gebruikt, en niet spiritueel is ingesteld. Wat kan ik doen als die treiterkoppen weer terugkomen? Moni

Lorain, 03-10-2015 10:02 #6
Mooi geschreven! Heb er heel veel aan. Kunt u mij vertellen welk tekst in de bijbel effect heeft ik heb namelijk last van geest ziel in mijn huis. Ik voel zijn aanwezigheid en heb weinig energie.hoor voetstappen enz. Alvast bedankt! Reactie infoteur, 17-02-2016
Het nieuwe testament. Beslist niet het oude testament. Op de eerste bladzij van een evangelie, dat is al genoeg als het goed is.

Free Spirit, 15-10-2014 11:27 #5
Alleen al door het lezen van dit artikel word je bang en ga je juist openstaan voor entiteiten.
Denk je nou echt dat geesten de overhand op je kunnen hebben?
Door deze egoistische maatschappij waarin we leven zijn we zelf slechter dan een geest ooit zal zijn.
En denk je nu echt dat een geest op wierook afkomt? Het vult juist jou huis met iets positiefs wat jij wil dat het er is.
En overmatig seks, hoezo als je iemand echt lief hebt? Als je iemand gebruikt voor lust ben je zelf de zieke geest en
kun je geen andere geest op de schuld geven. Seks is iets spiritueels en als het goed is positiefs, en mensen zijn er
nou emaal voor gemaakt om seks te hebben en als je een gezonde geest hebt die dat doet uit liefde voor de ander dan is daar niks mis mee lijkt me.
Wie heeft ooit bewezen dat geesten zo sterk zijn dat ze onze emoties kunnen beinvloeden?
Ik denk dat je het beste eens na een roomse kerk kunt gaan, die weten veel van goed en kwaad af. Reactie infoteur, 18-10-2014
Spiritualiteit is iets heel moois. Toch hebben ongeveer 99% van de spirituele mensen verwrongen ideeen over spiritualiteit die ingegeven zijn door (zelf gecreeerde) demonen. Daar is deze reactie een voorbeeld van.

Onbekend, 21-06-2014 00:17 #4
Ik zie ze niet meer. Vroeger wel wat ik weet is dat het een "kwade" man is die ik niet ken. Hij geeft me een naar gevoel, alsof ik stik, druk op mijn borst en iedere keer koude rillingen. Ik zit al 8 jaar aan hem vast.

M. Franke, 28-04-2013 18:53 #3
Nogal kortzichtige en veroordelende reacties op het artikel. Daarnaast is het artikel nou niet echt objectief. Geloven in de bijbel is net als geloven in yoga, het spirituele of wat dan ook. Laat iedereen in zijn waarde in naar mijn idee een veel beter uitgangspunt. Ben geen bijbelkenner maar volgens mij staat er wel ergens in 'Gij zult niet oordelen' typisch om te zien dat het juist de strengst gelovigen zijn die dit uitermate goed kunnen.

Tio, 13-03-2013 21:27 #2
Iedereen zegt dat er kaf tussen het koren zit. En iedereen vindt zich zelf goed. Je gaat twijfelen als er meer mensen zijn die er negatieve ervaringen mee hebben gehad. Zo ook voor positieve ervaringen en positieve reclame. Sommigen die niet bij een vakvereniging staan ingeschreven weet je het maar nooit van. Je mag nooit over andermans noodlot gaan maar dit doen sommigen wel en wel bij mensen die van goede wil zijn proberen kwaad aan te doen om indruk te maken op anderen. Om hiermee macht te verwerven en te imponeren. Zij matigen zich aan over een gave te beschikken en voelen zich zeer speciaal.Zij voelen zich verheven boven de rest van de samenleving. Zij zetten zich zelf op een voetstuk en het is hun dan om persoonsverheerlijking te doen. Je komt er mee van de regen in de drup en van de wal in de sloot. Mensen zijn er dan nog minder aan toe en geven na eigen feilen onwetende mensen de schuld ervan. Hun streven is niet op het algemene belang gericht maar uit motief van geldingsdrang. Ze hebben de neiging mensen die van goede wil zij en die na falen hun beklag doen te mishandelen. Zoiets getuigt van een gebrekkig ontwikkeld ego, of zeg maar een misdadig ego. Dan gaat het ten koste van het algemene belang en dan over het hoofd heen van kwetsbare mensen die in een afhankelijkheidspositie zitten. Ze geven er niet om. Zij houden niet van mensen dan vernietigen en kapot maken in plaats naar samenwerking en ontwikkeling te streven. Alles is op die manier voor zich zelf gedaan. Hun ego wil in het middelpunt van de belangstelling staan en dat nog wel over het hoofd heen van mensen die iets hebben. En er op die manier misbruik te maken om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Dan ben je niet meer ondergeschikt aan het dienstbetoon, interesse hebben ze niet voor mensen. Zij zeggen van wel maar dat is gewoon gefaked en gespeeld. Ze doen ook aan plichtsverzuim en wanprestatie en aan vernedering en publieke eerkrenking bij onschuldige mensen. Ijskoud over hun lot gaan zonder blikken of blozen. Zonder zich in hun positie of die van anderen te kunnen verplaatsen. En in alle facetten van hun leven anderen begrijpen is er niet bij. Ze gunnen je geen geluk dan onheil en malheur om zich beter te voelen. Ik heb er weinig goede dingen over gehoord dan dat het vaak mensen blijken te zijn die een crimineel ego hadden en die zich niet in gevoelens van mensen konden verplaatsen. Zo lijkt het er op alsof mensen dingen zijn die als een pion op een schaakbord zijn waar je mee kunt schuiven. Fatalistisch en negatief. Schrik aanjagen om te imponeren zonder zich in mensen te kunnen verplaatsen betreft hun lotsbestemming en daar eigenhandig als mens daar over willen gaan.

Tio, 24-02-2013 03:58 #1
Mediums zijn levensgevaarlijk. Ze zijn ongeschoold en hebben geen psychologisch inzicht. het acceptatieproces wordt op een agressieve manier afgedwongen terwijl iedereen het op zijn manier doet. Dat is voor iedereen persoonlijk. Zij begrijpen niet iedereen in alle facetten van hun bestaan. En zijn soms misdadig in aanleg en geestelijk gebrekkig en zelfs krankzinnig. ze willen alleen aandacht genereren omdat ze die in hun jeugd niet hebben gehad. Meestal mensen die van goede wil zijn worden verkeer en kwaad behandeld met publieke eerkrenking, en wordt ze wanhoop gegeven met een noodlot zonder berouw. Onschuldige mensen die van goede wil zijn en die weerloos en kwetsbaar zijn nog vernederen. Mensen dwingen iets te accepteren wat de persoon niet in staat van vrijheid stelt er zelf over te gaan zoals diegene dat zelf wil. Onschuldige mensen openlijk vernederen en wanhoop geven. En lachen om het verdriet van dat van een ander. Ze willen alleen maar beroemd zijn ten koste van weerloze burgers die in de reguliere zorg stukgelopen zijn of waar nog niets voor is. Geven mensen valse hoop. Ze zijn heel egocentrisch en hebben een crimineel ego. wanneer mensen zeggen nadat wat hun is aangedaan dan beginnen ze hun ook nog eens te belagen nadat wat zij hebben misdaan. Het kan hun niets schelen wanneer dit ten koste van mensen of een leven is gegaan. Als zij zelf maar in de schijnwerpers kunnen staan. Ze verwarren berucht zijn met beroemd zijn. Ze hebben geen besef van goed en kwaad en het zijn charmante oplichters die ieder verhaal met overtuiging kunnen brengen. Ze lijden aan megamelomanie, een soort hoogheidswaanzin. Ze zijn geestelijk onderontwikkeld, simpel, en verhard, en primitief.

Infoteur: Tom008
Laatste update: 09-05-2012
Subrubriek: Diversen
Reacties: 7
Mijn kijk op…
Schrijf mee!