InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > DNA activatie: 12 strengen DNA activatie en upgrade

DNA activatie: 12 strengen DNA activatie en upgrade

Er vindt een enorme spirituele transformatie plaats op zowel planetair als persoonlijk vlak. Op dit moment krijgen veel mensen, in voorbereiding op sleuteljaar 2012, te maken met een DNA upgrade. Wat in feite gebeurt is dat we spiritueel en lichamelijk overgaan van 2 strengen naar 12 strengen DNA, waarbij de 10 latente DNA strengen op verschillende manieren worden geactiveerd. Wat is DNA activatie precies? Wat zijn de symptomen van DNA activatie en wat is het effect van de DNA upgrade?

Wat is DNA activatie nou eigenlijk precies?

DNA is het genetisch materiaal dat de basis vormt van alle levende organismen. Bijna iedere cel in ons lichaam is opgebouwd uit hetzelfde DNA. De wetenschap beschouwt maar liefst 97% van ons DNA als nutteloos. De resterende 3% vormt de basis van alle genetische coderingen in ons lichaam. De esoterie stelt nu dat niet slechts 3% van ons DNA bruikbaar is maar dat de rest van het genetisch materiaal slapend is en in zich de mogelijkheid draagt tot verdere menselijke evolutie op spiritueel en zielsniveau mits het wordt geactiveerd om zijn functie te kunnen vervullen.

Op dit moment bevinden we ons in een overgangsperiode, waarbij bij veel lichtwerkers en nieuwetijdskinderen (en nieuwetijdsvolwassenen) zoals sterrenkinderen (starseeds) en indigo's het slapende DNA, wetenschappelijk ook wel schaduw DNA genoemd, wordt geactiveerd. Dit om ervoor te zorgen dat deze voorlopers hun missie om de mensheid een stap verder te brengen kunnen gaan oppakken. In de praktijk betekent dit een overgang van 2 naar 12 strengen DNA ofwel 6 paren, waar er voorheen paar één paar actief was.

Wat betekent een DNA upgrade van 2 naar 12 strengen DNA?

Paar 1: Fysiek DNA

Voorheen was enkel dit paar DNA strengen actief. Het DNA zoals wij dat kennen vormt de basis van ons fysieke lichaam en alle erfelijke aspecten (zoals ouder worden, predispositie voor ziekten, metabolisme, haarkleur enzovoorts).

Paar 2: Etherisch DNA
Dit paar omvat het reservoir van onze emotionele genetische aspecten, ook uit vorige levens, zoals hoe we individueel reageren op emotionele patronen, nu en in het verleden.

Paar 3: Mentaal DNA

Dit DNA paar omvat de genetische aspecten, die direct relateren aan hoe we onze mentale energie transformeren naar lineair, logisch, intuïtief, emotioneel of artistiek denken.

Paar 4: Anima DNA (Ziel DNA)

In deze 2 DNA strengen liggen Karma (levenslessen) en Dharma (levensmissie) besloten evenals alle huidige open projecten van de ziel, waaraan we tijdens ons leven werken.

Paar 5: Astraal DNA

In dit deel van het DNA liggen de elektromagnetische invloeden van ons zonnestelsel besloten versus de planetaire invloeden op het moment van geboorte (astrologische constellatie versus plaats en tijd van geboorte)

Paar 6: Kosmisch DNA

In dit DNA paar wordt ons potentieel om onszelf te creëren vastgelegd van waaruit we direct verbinding maken met het universum en de scheppende krachten, zodat we zelf kunnen scheppen en creëren.

Wat zijn de symptomen van DNA activatie en ascensie?

Activatie van het schaduw DNA kan een enorme fysieke, emotionele en spirituele rollercoaster zijn voor mensen, die hiermee onverwacht te maken krijgen. Lees meer over de symptomen, die verbonden zijn aan DNA activatie of ascensie (verhoging van het trillingsgetal) in het volgende artikel uit deze serie.
Gerelateerde artikelen
Metabolisme en voeding: CholesterolEr zijn verschillende factoren die een invloed hebben op de cholesterol concentratie van het plasma. In dit artikel word…
Functionele MRI (fMRI): De toepassingenFunctionele MRI (fMRI): De toepassingenJe leest in het nieuws vaak over onderzoeken waarbij gekeken is welk deel van de hersenen actief was bij een bepaalde ta…
OntstekingsreactiesEen ontsteking is een reactie van het lichaam die ontstaat na weefselbeschadiging. Mensen ervaren deze reactie als zeer…
Paddenstoelen voor het immuunsysteemPaddenstoelen zoals shiitake en maitake hebben hun immuunstimulerende werking vooral te danken aan een soort polysacchar…
Fibrinogeen en vaatlijdenFibrinogeen en vaatlijdenDe bloedcirculatie wordt bepaald door de hartfunctie, het gedrag van de bloedvaten en het volume en de samenstelling van…

Reageer op het artikel "DNA activatie: 12 strengen DNA activatie en upgrade"

Reacties

Sabine N., 05-01-2016 13:03 #7
Dank voor deze heldere uitleg. Zat net in het boek van Diane Stein te lezen over Reiki. En begreep niet wat zij bedoelde met haar verhaal over die dubbele helix-toename. Nu wel!

Roger, 24-12-2013 10:12 #6
Dank voor de moeite die genomen is om dit en de andere artikelen te schrijven. Ik begrijp dat er discussie over ontstaat, maar dat leidt tot niets. In feite is het een vorm van strijd en dat is juist een van de vormen van interactie die geen ruimte meer zal krijgen. Het uitwisselen van kennis en de ervaringen gepaard gaande met die kennis zijn heel goed. Als je je er niet in kunt vinden, probeer het dan te laten voor wat het is. Ik heb niets met voetbal, dus kijk ik er niet naar en voel ik ook geen behoefte om er over mee te praten. Zelf heb ik veel ervaringen opgedaan op het gebied van onderwerp en ben het punt waarop ik dacht dat ik gek werd ruim voorbij. Het is te veel om hier even uit de doeken te doen en het beschrijven van mijn ervaringen in het 'openbaar' zou slechts leiden tot meer, voor mij, ongewenste discussies. Psychose is een aparte ervaring. Heel heftig en de reguliere beoordelers als artsen en psychiaters zullen grijpen naar voor hen begrijpbare diagnoses en behandelingen. Na minimaal twee psychoses, welke een combinatie waren van 'hogere' ervaringen en enorme angsten, denk ik dat de persoon die zich in een psychose bevindt het meest gebaad is bij begeleiding van een ervaringsdeskundige die de aard van de psychose begrijpt. Ik zeg niet dat men per definitie bij een arts vandaan moet blijven. Mijn psychoses werden veroorzaakt door enorme 'energiestoten' die ik mocht ontvangen. Alles was duidelijk en ik zag de zaken voor wat zij waren, een andere realiteit. Dat maakte dat ik niet meer in de realiteit van mijn omgeving stond en dat valt moeilijk uit te leggen. Met alle andere ervaringen daaraan gekoppeld(uittredingen, het zien en voelen van energie en contact met energieen) kan ik stellen dat we slechts het topje van de ijsberg kennen. Ik ben zeer zeker niet alwetend en zoek dagelijks in mijzelf en daar buiten naar informatie/kennis. Onderzoek alles en behoudt het goede, deel ervaringen en ga gestaag verder op je pad, hoe moeilijk dat soms ook is. Mocht iemand de behoefte voelen om contact op te nemen, schroom dan vooral niet om dat te doen. Groet en ik wens allen veel succes, Roger

Iruël, 10-07-2012 11:20 #5
Toch boeiend deze discussie.

Misschien is er een verschil tussen de natuurkundige, biologische DNA en de spirituele.
De natuurkunde gaat uit van wetenschap en spiritualiteit van Geloof.
Ik denk dat het momenteel nog heel moeilijk is om het laatste aan te tonen d.m.v. het eerste.
Als je derhalve die discussie aangaat blijf je in abstractie hangen lijkt me.

Voor zover ik weet is het wetenschappelijk nog niet aangetoond dat DNA strengen zich vermeerderen. De New-Age beweging heeft op die manier alle vrijheid en ruimte wat dan ook te schrijven, beweren of aan te tonen. Tot die tijd blijft het een overtuiging of een geloof, en in het beste geval vertrouwen.

Niettemin, we leven dagelijks met aanname die niet bewezen zijn. Daarnaast gebeuren er dermate vreemde dingen die (nog?) geen verklaring hebben. Het kan niet wat er gebeurd nee, maar het gebeurd wel. Daarom getuigt het m.i. van wijsheid en een gezonde houding, open te staan voor allebei en het niet aan te vechten. Immers zowel wetenschap als Geloof hebben beide intussen hun waarden en diensten wel bewezen dacht ik.

De Nieuwe Tijd vergt wel een ervaren filter beide in het oog te blijven houden.

Sid, 25-01-2011 10:09 #4
Sterretje999, je hebt helemaal gelijk in mijn ogen, hoewel ik erg nuchter en 'to the ground' ben. Mijn derde oog is geopend, ik zie aura's bij mensen dieren en al wat 'leeft.

Henk, 15-01-2011 21:49 #3
Als je schrijft dat je DNA ineens gaat veranderen dan is dat net zoiets als denken dat je binnenkort 2 extra armen en lichtgevende vleugeltjes laat groeien. Daar is niks spiritueels aan, het is makkelijk aan te tonen dat het niet klopt. Ik zou zeggen, laat je DNA testen zodra je denkt dat het helemaal veranderd is, volgens mij worden we het dan wel eens.

Een vriendin van mij was overtuigd van vergelijkbare dingen (2012, ascentie, bewustzijnsverandering naar een andere dimensie, johan oldenkamp) en het bleek achteraf het begin van een psychose, pas op dat je niet te ver weg van de realiteit raakt met alle vreemde dingen waar je in gelooft.

Veel goeds gewenst, daar zijn we het wel al over eens,

Henk Reactie infoteur, 16-01-2011
Dag Henk,

Je lijkt toch wel behoorlijk intensief te reageren op het onderwerp als ik kijk naar al je reacties op mijn beide artikelen. Het is de vraag waarom dit je zo aangrijpt en misschien moet je jezelf die vraag eens stellen.

Ik geloof niet dat iedereen die in deze dingen gelooft op het punt van psychose staat, gelukkig niet…

Besef ook dat fysiek DNA per definitie in aard verschilt van meer geestelijke vormen van DNA. En dat de aanwezigheid ervan net als bijvoorbeeld chakra's of de aura moeilijk aan te tonen is.

Wanneer je je verdiept in bijvoorbeeld de Geheime Leer van Blavatsky zul je de ontwikkelingsstadia herkennen die overeenstemmen met de hier beschreven DNA ontwikkeling.

Ik kan me voorstellen dat dit soort dingen vreemd klinken voor jou maar voor ons is dit heel logisch en is jouw manier van denken uitzonderlijk.

Veel goeds gewenst…

Henk, 14-01-2011 20:28 #2
Beste Infoteur/Sterretje,

Als je rare dingen wilt geloven dan mag dat van mij (het artikel staat onder spiritualiteit).
Het wordt fout als je dingen zegt over DNA en genetica die, om aardig te blijven, onzin zijn.
Zo kan je misschien beter ook 'spiritualiteits- (ipv DNA) activatie en ascensie' schrijven, ik vond je artikel vooral 'fout' omdat je woorden gebruikt (o.a. genetisch, DNA, elektromagnetisch, zonnestelsel) waarvan je blijkbaar niet weet wat ze betekenen.
groetjes terug,
Henk Reactie infoteur, 15-01-2011
Beste Henk,

Het spijt me maar ik heb eerder het idee dat jij niet snapt dat het hier echt gaat om een artikel dat niet puur te maken heeft met een bewustzijnsverandering maar met de verandering in het zogenaamde "junk-DNA", het latente gedeelte van ons DNA.

Hoewel de DNA transitie of upgrade van twee naar twaalf strengig DNA wel degelijk samenhangt met meer emotionele, spirituele en astrale veranderingen en predisposities bedoel ik dus echt DNA en niet iets anders.

Oftewel: Je kunt erin geloven of niet. Je mag het onzin vinden of niet.

Maar ik bedoel wel degelijk wat ik hier zeg en ik kan je zeggen dat ik niet de enige ben die er ook echt geloof aan hecht.

Lees eens wat meer op Internet over de connectie tussen 2012, DNA activatie en nieuwetijdskinderen (en volwassenen).

En laten we ophouden te discussiëren over dingen waar we het niet over eens zijn. We worden het denk ik toch niets eens.

Veel goeds gewenst…

Sterretje999

Henk, 13-01-2011 20:02 #1
Als je in het spirituele topic schrijft is het misschien slim om termen die daar niks mee te maken hebben te vermijden.
Niemand krijgt een DNA-upgrade. Als je denkt dat er om je spirituele redenen iets veranderd in je genetische samenstelling of dat je je ineens bewust bent van de 'elektromagnetische invloeden van ons zonnestelsel' dan is dat onzin. Als je met alle geweld dit soort rare dingen wilt geloven, maak het dan een 'bewustzijns-upgrade' of zoiets. Het artikel wat je nu hebt geschreven hebt is tenenkrommend fout. Reactie infoteur, 14-01-2011
Grappig, Henk… Dat jij denkt te weten wat goed en fout is op dit gebied.

Helaas maak je enkel jezelf belachelijk en ook diegenen, die wel degelijk de symptomen van DNA activatie en ascensie ervaren.

Daar ben ik er één van en ik ben er trots op om dat te zeggen.

Jouw recht om te geloven wat jij wilt geloven en ons recht om hetzelfde te doen.

Licht en kracht gewenst!

Sterretje999

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 24-01-2012
Subrubriek: Spiritueel
Reacties: 7
Schrijf mee!