InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeeld Kreeft (Cancer)

Sterrenbeeld Kreeft (Cancer)

De Kreeft is een sterrenbeeld in de astrologie dat geldt voor mensen die geboren zijn van 21 juni tot en met 22 juli. De Latijnse benaming van de horoscoop Kreeft is Cancer. De Kreeft is een zeer gevoelig type met veel zorgzaamheid in zich. De Kreeft is een persoonlijkheid die zeer zachtaardig is, onder de harde schild die hij aan de buitenwereld toont. Dit teken in de dierenriem is sterk gericht op zekerheid.

Sterrenbeelden

Symbool van de Kreeft
Het aanhankelijke karakter van de Kreeft wordt gesymboliseerd door de scharen van het symbool.

Data 21 juni tot en met 22 juli
Heerser Maan
Natuurlijk huis Vierde huis
Element Water
Polariteit Negatief

Persoonlijkheid van de Kreeft

De Kreeft is een teken in de dierenriem dat gemakkelijk over het hoofd gezien wordt omdat hij niet opdringerig is of erg direct. De Kreeft heeft een sterk pantser welke lastig te doorgronden is. De Kreeft heeft een wisselvallig karakter, doordat het sterk verbonden is met de stand van de maan. De Kreeft hecht veel waarde aan een thuis en kan slecht tegen verhuizingen.

Emoties

De Kreeft zet alle zeilen bij om te kunnen voeden en beschermen. De Kreeft is sterk afgesteld op de behoeftes van andere mensen en kan zich soms lastig los maken van anderen, waardoor hij zijn eigen identiteit soms dreigt te verliezen. Wanneer de Kreeft zich bedreigd voelt trekt hij zich terug in zijn schild.

Geest

De Kreeft heeft soms moeite met het hier en nu en is niet altijd even duidelijk in het verwoorden van gedachten en emoties. Gebeurtenissen uit het verleden spelen vaak een grote rol bij beslissingen in het heden.

De sterke kanten van de Kreeft

De Kreeft is een zeer zorgzaam en beschermend persoon. De Kreeft is een buitengewoon intelligent teken in de astrologie met een scherpzinnige intuïtie.

De zwakke kanten van de Kreeft

De Kreeft kan een slachtoffer van zijn eigen zorgzaamheid en bescherming worden. Wanneer de Kreeft kwetsbaar is, kunnen emoties als jaloezie en bezitterigheid de kop opsteken.

De Kreeft en financiën

De Kreeft is een sterrenbeeld dat sterk gericht is op zekerheid, zo ook op het financiele vlak. De Kreeft kan gierig lijken, maar is ontzettend gul tegenover geliefden. De Kreeft gaat zeer zorgvuldig met zijn centen om.

De carrière van de Kreeft

De zorgzame aard van de Kreeft kan uitstekend van pas komen in banen als maatschappelijk werker, verpleegkundige, verloskundige, huismeester of docent. Daar de Kreeft een sterke verbintenis heeft met voedsel zijn ook beroepen als kok, hotelier of cateraar zeer geschikt.

Bron: Alessio Govi / Wikimedia CommonsBron: Alessio Govi / Wikimedia Commons
Seizoen Midzomer
Dag Maandag
Getal 2
Fysiologie Borsten, tepels, (vrouwelijke) geslachtsorganen, spijsverteringskanaal
Kristallen Amber, beryl, chalcedoon, smaragd, opaal, robijn
Metaal Zilver, koper
Kleuren Wit, donkergrijs, groen
Dieren Krabben, kikkers
Voedsel Schaaldieren, sla, komkommer, meloen, melk

De Kreeft en de liefde

De Kreeft is een partner die niets liever doet dan bemoederen. Dit kan heel prettig zijn, maar ook verstikkend werken. Wanneer de Kreeft eenmaal een relatie aangegaan is, zal hij deze trouw blijven en met heel zijn hart onderhouden. De Kreeft is een complex en kwetsbaar teken, verborgen onder een harde buitenkant. Om de Kreeft voor je te winnen doe je er verstandig aan je gevoelens te delen, veel knuffels te geven en attent te zijn (zoals verjaardagen onthouden).
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld: Waar gaat de Kreeft op vakantie naar toe?Sterrenbeeld: Waar gaat de Kreeft op vakantie naar toe?Laat de Kreeft zijn vakantie eens aan de sterren over, zullen zij de Kreeft vermoedelijk leiden naar een eenzaam zandstr…
De Kreeft of CancerDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Kreeft, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon in he…
Liefdesleven Kreeft met als partner RamLiefdesleven Kreeft met als partner RamEen relatie tussen een vrouwelijke Kreeft en een mannelijke Ram gaat vaak beter dan tussen een mannelijke Kreeft en een…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Sterrenbeeld Kreeft (Cancer)"

Reacties

Peter Mater, 05-01-2015 01:04 #4
Mijn zoon is geboren op 21 juni, meestal lees ik dat hij net een tweeling is. Op deze site staat 21 juni onder het kreeft teken. Wat is waarheid in deze?

Miss J., 03-10-2011 10:41 #3
Zo nu en dan lees ik dergelijke artikelen om helder te krijgen waar mijn gedrag vandaan komt. Geeft overigens heel veel geruststelling, omdat het mij als persoon (Kreeft) goed beschrijft. Dank!

Loontje27 (infoteur), 29-04-2011 11:40 #2
Volgens mijn psychiater heet dit Bordeline!? maar simpelweg gezien ben ik gewoon een kreeft en ben dus moeilijk voor mezelf! pfff en daarvoor heb ik dan 18 maanden therapie gehad! grrrrr…

Kristie, 05-04-2011 01:18 #1
Hoi,

Ik ben op 2 juli geboren. En geloof sinds kort (ongeveer 2 jaar) sterk in de astrologie. Ik leer mezelf beter kennen door de studie hiervan. Alles klopt als een bus in dit artikel. Wat een opluchting :)

Bedankt voor het delen, succes!

Infoteur: Melod
Laatste update: 15-09-2009
Subrubriek: Astrologie
Reacties: 4
Schrijf mee!