InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Erasmus MC Rotterdam: adres, contactgegevens, bereikbaarheid

Erasmus MC Rotterdam: adres, contactgegevens, bereikbaarheid

Erasmus MC Rotterdam: adres, contactgegevens, bereikbaarheid Het Erasmus MC Ziekenhuis is het grootste ziekenhuis van Nederland. Tot de organisatie behoren ook het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis en het Erasmus MC Kanker Instituut. Alle algemene informatie over het Erasmus MC zoals het adres, de contactgegevens en het telefoonnummer zijn samengevat. Ook is beschreven hoe je Erasmus MC kunt bereiken met de auto en openbaar vervoer en waar je kunt parkeren.

Inhoud

Erasmus MC

Het ziekenhuis Erasmus Universitair Medisch Centrum in Rotterdam wordt in de volksmond Erasmus MC genoemd. Deze afkorting wordt ook door de organisatie gebruikt. Voorheen stond het ziekenhuis bekend onder de naam Dijkzigt Ziekenhuis. Erasmus MC is het grootste ziekenhuis van Nederland wanneer je kijkt naar de hoeveelheid ziekenhuiskosten die hier wordt besteed. Binnen Erasmus MC wordt het algehele spectrum van de gezondheidszorg toegepast. Subonderdelen van de organisatie zijn het Erasmus MC Kanker Instituut en het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis, elk met een zeer specialistische expertise.

Adres en telefoonnummer

Het Erasmus MC, het Erasmus MC-Sophia en het Erasmus MC Kanker Instituut zijn allen via hetzelfde algemene telefoonnummer te bereiken. Het adres is wel anders. Let op: de contactgegevens van de afzonderlijke afdelingen kunnen afwijkend zijn.

Erasmus MC Ziekenhuis

Adres: 's-Gravendijkwal 230
Postcode: 3015 CE Rotterdam
Telefoonnummer: 010-7040704

Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis

Adres: Wytemaweg 80
Postcode: 3015 CN Rotterdam
Telefoonnummer: 010-7040704

Erasmus MC Kanker Instituut

Adres: Groene Hilledijk 301
Postcode: 3075 EA Rotterdam
Telefoonnummer: 010-7040704

Per afdeling

Wanneer je specifiek een afdeling naar keuze wilt benaderen van één van de drie Erasmus onderdelen kan dit vaak direct via een eigen adres of telefoonnummer. Een overzicht van alle afdelingen inclusief adressen, e-mailadressen en telefoonnummers is te vinden via de website. Klik in de bovenbalk op "Over Erasmus MC", waarna je in de rechterkolom kiest voor "contact en route".

Ligging Erasmus MC

Legenda
A. Erasmus MC Ziekenhuis
B. Erasmus MC- Sophia Kinderziekenhuis
C. Erasmus MC Kanker Instituut

Bereikbaarheid

Elk onderdeel van Erasmus MC is te bereiken via auto of openbaar vervoer. Onderstaand is aangegeven hoe er te geraken, waar je kunt parkeren en wat de parkeertarieven zijn.

Erasmus MC Ziekenhuis en Erasmus MC-Sophie Kinderziekenhuis

Deze twee onderdelen zijn nabij elkaar op hetzelfde complex gelegen ten noorden van de Maastunnel en niet ver van de Erasmusbrug. Vlakbij zijn een tweetal parkeergarages te vinden. De parkeergarage Westzeedijk is het gunstigst gelegen ten opzicht van Erasmus MC Ziekenhuis. Het adres van deze parkeergarage is Westzeedijk 361, 3015 AA Rotterdam. Parkeren kost het eerste uur 2,70. Hierna bedragen de kosten 1,35 per half uur. Het maximale dagtarief bedraagt 25,-. Voor patiënten of bezoekers die langdurige periodes het ziekenhuis moeten bezoeken kunnen gebruik maken van een gereduceerd tarief. Bezoekers van Erasmus MC-Sophia kunnen het beste gebruik maken van de parkeergarage aan de Wytemaweg 12, 3015 CN Rotterdam. Hier gelden dezelfde tarieven als bij parkeergarage Westzeedijk. Reizigers met het openbaar vervoer kunnen gebruik maken van metrostation Dijkzigt, bushaltes Dijkzigt, Erasmus MC of Sophia Kinderziekenhuid en van de tramhaltes Kievitslaan of Euromast/Erasmus MC.

Erasmus MC Kanker Instituut

Bij het terrein van Erasmus MC Kanker Instituut is een parkeerterrein gelegen. Het tarief bedraagt 1,50 per uur tussen 7.00 en 21.00 uur en 0,70 per uur tussen 21.00 en 07.00 uur. Het maximum dagtarief bedraagt 12,50 per dag. Reizigers met het openbaar vervoer kunnen gebruik maken van de tramhalte en bushalte Groene Hilledijk.

Bezoektijden

De bezoektijden variëren per afdeling en gedurende het jaar. Een overzicht van alle actuele bezoektijden is te raadplegen door op de website van Erasmus MC te klikken op "Patiëntenzorg" in de bovenbalk en vervolgens te kiezen voor "bezoekers" in de linkerkolom.

Vacatures

Bij Erasmus MC zijn constant tal van openstaande vacatures. Een actueel overzicht van de vacatures is te vinden via het vacatureportal op erasmusmc.nl/werkenbij. Naast vele medische vacatures zoals artsen en verpleegkundigen zoekt Erasmus MC bijvoorbeeld ook onderzoekers, inkopers, enzovoorts. Wanneer je graag wilt werken bij Erasmus MC kan je via de online vacature direct solliciteren door persoonlijke informatie in te vullen en je curriculum vitae en motivatie te uploaden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Erasmus MC  het grootste ziekenhuis van Nederland vernieuwdErasmus MC het grootste ziekenhuis van Nederland vernieuwdHet Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam wordt voor een groot deel vernieuwd. Het grootste ziekenhuis van Nederland krij…
Erasmus MC: inloopspreekuur voor SOA'sErasmus MC: inloopspreekuur voor SOA'sSOA's, ofwel seksueel overdraagbare aandoeningen. Het is een lastig onderwerp, zo niet een taboe. Als je je wilt laten o…
Het mysterieuze leven van Desiderius ErasmusHet mysterieuze leven van Desiderius ErasmusWe kennen de naam Erasmus allemaal wel, er zijn scholen, stichtingen en projecten die de naam Erasmus met zich meedragen…
Crocokids: voor kinderen met Crohn of collitis ulcerosaCrocokids: voor kinderen met Crohn of collitis ulcerosaCrohn en collitis ulcerosa. Als je als volwassene deze diagnose krijgt, is dat al erg verdrietig. Maar er zijn ook kinde…
Desiderius Erasmus zijn verblijfplaatsen en reizenDesiderius Erasmus was een Augustijner kanunnik, theoloog, humanist, schrijver en filosoof. Hij is waarschijnlijk in Rot…
Bronnen en referenties
  • Erasmusmc.nl

Reageer op het artikel "Erasmus MC Rotterdam: adres, contactgegevens, bereikbaarheid"

Reactie

Esther Victoria Brown, 13-05-2016 16:51 #1
Ik heb gewerkt bij Sophia/Dijkzigt vanaf 1 July 1989 tot 9 Decem 1997 en woont momenteel op het eiland St. Maarten Caribbean, En ik wil weten over het pensioen regeling.

Wachten op antwoord via mijn E-Mail address

Dank U Reactie infoteur, 14-05-2016
Ik raad u aan contact op te nemen met Erasmus MC

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-11-2014
Subrubriek: Diversen
Special: Zorginstellingen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!