InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Het gebruik van steroïden: de werking van dianabol

Het gebruik van steroïden: de werking van dianabol

Het gebruik van steroïden: de werking van dianabol Dianabol is een van de meest bekende anabolen steroïden in de wereld. Deze werd reeds al in het begin van de jaren 60 op de markt gebracht door Dr Ziegler. Dianabol staat bekend vanwege zijn werking om binnen een relatief korte tijd een enorme spiermassa op te bouwen. Deze anabool wordt wereldwijd geprezen door bodybuilders en topatleten vanwege de explosieve toenames in kracht en spiermassa.

Algemeen

Dianabol is een van de meest bekende anabolen steroïden op de markt. Een van de oorzaken hiervan is omdat het vroeger in veel landen legaal was. Hierdoor konden de mensen het makkelijk verkrijgen. Tegenwoordig is dianabol verboden omdat sommige stoffen in deze anabole steroïde op de zwarte lijst kwam te staan. Dianabol wordt ook wel methandienone genoemd. Voor wie deze anabole steroïde wil aankopen in België of Nederland zal dat op de zwarte markt moeten doen. Op deze markt zijn er erg veel valse pillen in omloop. Men kan het beste duidelijk onderzoek doen naar hoe deze pillen verpakt zijn. Het is ook verstandig te controleren of dat de verpakking ervan overeenkomt met die van de apotheker.

Dianabol werkt heel effectief. Resultaten zijn na gebruik soms al binnen 2 dagen duidelijk zichtbaar. Vooral omdat het een van de snelst werkende steroïden op de markt is, heeft dianabol wereldwijd beroemdheid verworven. Een van de beroemdste varianten van dianabol is naposim. Deze variant wordt vooral aangevoerd van Roemenïe, en heeft ook bewezen heel effectief te zijn. Ook de Russische versie van dianabol is beroemd en erg gewaardeerd door gebruikers en bodybuilders over de hele wereld.

Dianabol wordt meestal gebruikt in dosissen tussen de 15 en 60 mg, waarvan 15 mg meestal het minimum is en vanaf 50 mg de dosis erg hoog is. Toch zijn er bodybuilders die boven de 100 mg innemen. Het is bewezen dat het nemen van zo'n hoge dosissen niet effectief werkt. Een teveel van deze stof in het lichaam wordt namelijk gewoon uitgeplast. Daarnaast zijn er nog twee bijkomende nadelen verbonden aan het nemen van extreme hoge dosissen van dianabol. Het is duur en daarnaast ook nog extra giftig voor de lever. Dianabol heeft een halve-waarde tijd van 3 tot 4,5 uur. Dit komt omdat de helft van de stoffen die je hebt ingenomen worden afgebroken door de lever.

Voordelen

Dianabol, met name naposim heeft een groot aantal winstgevende voordelen tijdens het gebruik. Hou er wel rekening mee dat de belangrijkste voordelen na de kuur in het water vallen als je niet de juiste voorzorgmaatregelen neemt. Een goede nakuur voor het behoud van de gewonnen spiermassa is onontbeerlijk.
  • Enorme toename in massa.
  • Aanvaardbare winsten in kracht.
  • Vergroting van uithoudingsvermogen.
  • Een goed gevoel.
  • Meer zelfvertrouwen.
  • Een hongergevoel, wat zorgt dat je meer calorieën binnenkrijgt.
  • Een positieve stimulering op het immuunsysteem.

Nadelen

Dianabol is een van de sterkst werkende steroïden op de markt. Dit zorgt er wel voor dat de neveneffecten ook sterk naar voor kunnen treden. Na de kuur is het belangrijk een goeie nakuur te nemen zoals clomid. Dit is voor het stabiliseren van je testosteron niveau, het verdrijven van een teveel aan oestrogeen in je lichaam, en je leverwaardes te neutraliseren. De belangrijkste neveneffecten staan hieronder.
  • Het vasthouden van vocht, met name in het gezicht wat lijkt op een opgeblazen hoofd.
  • Het stilleggen van de natuurlijke testosteronproductie.
  • De lever wordt vergiftigd, met name dianabol is erg toxisch voor de lever.
  • Sommige mensen hebben last van ''roidfever'', waarvan verhoogde aggessie een van de meest voorkomende symptonen zijn.
  • Een verhoogde bloeddruk en een versnelde hartslag.
  • Gynecomastia, het krijgen van meer vet onder de tepels en het vormen van borsten bij een teveel aan oestrogeen in het lichaam.

Zie ook: Anabolen steroïden: wegen de voordelen op tegen de nadelen?
© 2011 - 2014 Koningaap, gepubliceerd in Diversen (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Anabolen steroïden: wegen de voordelen op tegen de nadelen?Anabolen steroïden: wegen de voordelen op tegen de nadelen?Anabole steroïden zijn middelen die vooral worden gebruikt om groter en sterker te worden. Het zijn ook prestatieverhoge…
Anabole steroïden - gebruik en misbruikAndrogene anabole steroïden, of in het kort anabole steroïden, zijn in 1930 ontwikkeld om de groei van de skeletspieren…
Anabole steroïden bij sportAnabole steroïden bij sportAnabole steroïden of anabolica zijn stoffen die een spieropbouwende en skeletopbouwende werking hebben. Anabole steroïde…
Anabole steroidenAnabole steroidenBodybuilding heeft evenals de wielersport een bedenkelijke reputatie op gebied van doping. Voor veel mensen staat bodybu…
Medicijnen die acne kunnen opwekkenMedicijnen die acne kunnen opwekkenAcne die geïnduceerd wordt door medicatie, is meestal ongevaarlijk maar wel vervelend. Bij het stopzetten van de medicat…

Reageer op het artikel "Het gebruik van steroïden: de werking van dianabol"

Reacties

Anoniem, 20-03-2012 00:09 #2
Ik ben van plan om Dianabol te gaan gebruiken. Dit is mijn eerste keer anabolen maar ik train al 8 jaar. Met hoeveel mg moet ik beginnen? Wat is een goede Nakuur? Wat moet ik nemen?

Day, 24-01-2012 11:34 #1
Kan je, als je Naposim hebt gebruikt met doseringen van 20 mg per dag over twee periodes van anderhalve maand, na een paar jaar nog steeds giftige stoffen in de lever hebben en een testosteron probleem hebben als je nooit een na kuur hebt gedaan?

Infoteur: Koningaap
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!