InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Relaties: Eens een leugenaar altijd een leugenaar?

Relaties: Eens een leugenaar altijd een leugenaar?

Relaties: Eens een leugenaar altijd een leugenaar? Word ik voorgelogen door mijn partner? Kan ik voorkomen dat mijn partner stopt met liegen? Of moet ik de relatie beëindigen omdat mijn partner blijft liegen? Dat zijn vragen die lastig zijn in een liefdevolle relatie, maar het komt helaas vaak voor. Hoe kun je het beste omgaan met de leugens van je partner?

Leugens van je partner

Als je wordt voorgelogen door iemand waar je van houdt en dacht te kunnen vertrouwen, kan dit erg pijnlijk en frustrerend zijn. Je hebt je partner lief dus je ziet dat je jouw partner de eerste keer vergeeft, wellicht de tweede en de derde keer ook nog wel, voordat je jezelf realiseert dat je te maken hebt met iemand die altijd loopt te liegen. Hoe dan ook, omdat je veel om deze persoon geeft, zal het niet makkelijk zijn om zomaar de relatie te beëindigen, Ook al weet je dat het wellicht de juiste stap is om te nemen. Je blijft vaak hopen dat hij/zij toch nog gaat veranderen en niet meer tegen je zal liegen. Je gaat zijn/haar gedrag steeds meer rechtvaardigen door jezelf te vertellen dat hij/zij wel een goede persoon is en diep van binnen ook van jou houdt en dat je relatie heel goed is, alleen niet wanneer hij/zij liegt.

Overwegen van een relatie waarin je partner liegt

Wat je jezelf moet afvragen wanneer dit gebeurt is: Overweeg je een relatie waarin je partner tegen je liegt? Is voorgelogen worden door je partner jouw idee van liefde en respect? Wanneer je emotioneel erg betrokken bent in je relatie is het zeker niet altijd makkelijk om deze logische vragen te stellen en te beantwoorden. Je zult vaak excuses bedenken voor het gedrag van je partner, alleen maar om jezelf beter te voelen in een relatie, waarin je met iemand bent die jouw niet volledig respecteert. Wanneer je partner tegen je liegt is dat voornamelijk om dat hij/zij je niet respecteert en niet op die manier in de relatie staat als jij hoopt dat deze persoon staat. Natuurlijk, je hebt heel veel verschillende soorten leugens, kleine en grote leugens. Een leugen is en blijft een leugen, maakt niet uit hoe groot en wat de reden ervoor is. Als je partner heel makkelijk kan liegen over de kleine dingetjes die niet echt nodig zijn, dan kan hij/zij dit ook heel makkelijk gaan doen met grotere en belangrijkere dingen die de relatie kunnen beschadigen.

Keuzes maken in je relatie

Uiteindelijk zul je een keuze moeten maken in je leven. Je kunt toch niet in een relatie blijven, waarin je continu wordt voorgelogen. Je kan hierover serieus gaan praten met je partner of hem/haar vragen om hiervoor hulp te gaan zoeken bij een expert op het gebied. Natuurlijk, er is liefde, dus dat zal het voorlopig nog wel eventjes overwinnen. Maar vroeg of laat zal het eindstation bereikt worden. En je kunt beter op vroegere leeftijd tot de conclusie komen, dan dat je dit pas veel later in je leven doet. Des te eerder je de knoop doorhakt des te eerder je weer met iemand anders een compleet leven voor je hebt.

De meest herkenbare leugens bij mannen en vrouwen

  • Ik had geen bereik met mijn telefoon
  • Ik zat vast in het verkeer
  • Ik heb hoofdpijn
  • Ik heb niet zoveel gedronken
  • Ik moet vanavond even overwerken
  • Ik ben op weg naar huis, maar de trein heeft vertraging
  • Het was niet zo duur
  • Mijn batterij van mijn telefoon was op
  • Sorry, ik miste je oproep

Lees verder

© 2012 - 2017 Mayorfrits, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Relaties: Eens een leugenaar altijd een leugenaar?"

Reacties

Anonim, 26-04-2016 13:27 #2
Beste Maria,

Ik heb jouw bericht gelezen en zit met hetzelfde probleem. Mijn partner en ik gaan in mei een Ayahuaska sessie doen voor meer inzichten en hij wil hier zelf ook achter komen waarom hij steeds liegt. Lees maar meer over Ayahuaska wat het met je doet op Google. En doe anders met hem mee de sessie zal ook goed voor jou zijn om jezelf te helen.

Sterkte

Maria, 07-04-2016 18:19 #1
Sinds een tijdje weet ik dat mijn partner problemen heeft met liegen, al zijn hele leven. Ik hou van hem en hoop/denk/voel dat hij ook echt van mij houdt maar hij zal dit gedrag moeten veranderen. Ik vind het zo moeilijk om voor mezelf te kiezen, ik weet dat hij dit niet zo kan veranderen en echt hulp nodig zal hebben en dan nog… ik wil er voor hem zijn, maar wil mijn eigen grenzen bewaken en ik weet dat ik daarin heel slecht ben. Ik los als het ware op naast personen die hulp nodig hebben.
Geen idee of iemand ervaring heeft in het bij elkaar blijven en of iemand echt uit dit gedragspatroon kan komen. Ik hoor graag andere verhalen en tips
Groeten

Infoteur: Mayorfrits
Gepubliceerd: 01-01-2012
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 2
Schrijf mee!