InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > Anale seks bedrijven

Anale seks bedrijven

Wanneer tijdens het liefdespel de anus actief betrokken wordt kan gesproken worden over anale seks. Zowel heteroseksuele als homoseksuele kunnen anale seks bedrijven.

Hoe en wat

Bij anale seks wordt vaak gedacht aan het penetreren van de anus, al dan niet met een penis. Ook het strelen en likken van de anus kunnen beschouwd worden als vormen van anale seks. In het anus komen veel zenuwen uit de erogene zones samen. Stimulatie van de anus kan dus ook seksueel genot geven.

Anale seks voor de vrouw

In de anus liggen veel zenuwuiteinden, die zijn nauw verbonden met de kringspier (sluitspier) van de anus. Het openen en sluiten van deze spier kan een sterke (seksuele) sensatie / prikkel geven. Dit kan bereikt worden door het strelen of een lichte en zachte penetratie. In veel gevallen geeft een diepere penetratie geen extra prikkels. Op psychologisch gebied kan het dieper penetreren de vrouw wel extra genot geven. Wanneer bij diepere penetratie het septum rectovaginale gestimuleerd wordt kan dit wel extra seksuele sensatie aan de vrouw geven. Het septum rectovaginale is een zere dunne wand van bindweefsel tussen de vagina en het rectum (endeldarm). In het septum komen veel zenuwuiteinden die nauw betrokken zijn bij seksuele sensaties. gezien deze wand erg dus in kunnen deze zenuwen zowel via de vaginale als de rectale manier gestimuleerd worden. In sommige gevallen kan het stimuleren van het septum de vrouw een orgasme bezorgen. Wanneer een vrouw klaarkomt (een orgasme heeft) trekt de kringspier van de anus zich ritmisch samen.

Anale seks voor de man

Net als bij de vrouw trekt de kringspier van de anus zich tijdens een mannelijk orgasme ritmische samen. Het strelen of openen en sluiten van deze spier kan dus ook bij de man een seksuele prikkel zijn. Daarnaast kan via de anus en het rectum d.m.v. penetratie de prostaat bereikt worden. Bij penetratie ligt de prostaat ligt bij penetratie aan de buikzijde. De prostaat heeft als functie extra stoffen toe te voegen aan het sperma. De prostaat is echter ook zeer gevoelig voor seksuele prikkels. De prostaat wordt soms wel vergeleken met de zgn. g-plek (ook g-spot, die overigens in de voorwand van de vagina ligt in niet op het septum) bij vrouwen.

Anale seks bedrijven

Wanneer we het hebben over penetratie, dan is anaalverkeer onder homoseksuele mannen zeer gebruikelijk. Voor heteroseksuele stellen is anaalverkeer in Nederland en België veel ongebruikelijke. In de landen rond de Middellandse Zee is anale penetratie tijdens het vrijen ook bij heteroseksuele stellen gebruikelijker.

Anale penetratie

Bij seksuele opwinding wordt de anus minder snel en in veel gevallen zelfs helemaal niet vochtig. Ook ontspant de anale sluitspier zich minder makkelijk dan de sluitspier van de vagina. Soms worden spierontspanners (poppers) gebruikt om penetratie makkelijk te maken. Voor een prettige anale penetratie wordt bijna altijd glijmiddel gebruikt. Vertrouwen tussen de sekspartners is ook belangrijk. Anale penetratie met de penis gaat vaak vooraf aan een 'ontdekkingstocht'. Men ontdekt samen wat wel en niet prettig is. Hierbij begint men met het strelen van de anus, waarna een voorzichtige penetratie volgt, bijvoorbeeld met de vinger. Pas wanneer beide partners voldoende gewend zijn aan het betrekken van de anus in het seksuele spel volgt (misschien) een daadwerkelijke penetratie met de penis.

Orale seks

Wanneer de anus met de tong en / of mond gestimuleerd wordt noemt men dat rimmen of baffen. Baffen is te vergelijken met beffen (het oraal bevredigen van een vrouw door de clitoris te stimuleren met de tong).

Anale speeltjes

Zowel voor de vrouw als voor de man zijn er in de erotiekshop diverse speeltjes te koop om de anale zones te stimuleren. Penetratie tools worden vaak butt plugs genoemd. Veel vrouwenvibrators hebben een uiteinde dat de anus stimuleert. De bekende tarzan-vibrator heeft een uiteinde dat de clitoris kan stimuleren, maar omgekeerd de anus stimuleert.

Voor- en nadelen

Behalve de extra stimuli en variatie die anale seks in de gebruikelijke seksuele handelingen kan brengen, wordt het niet zwanger kunnen raken vaak als de grootse voordelen gezien. Het penetreren van de anus en het klaarkomen daarin kan niet tot zwangerschap leiden. Desondanks moet men ook goed opletten dat het sperma via vinger- of peniscontact niet als nog bij de vagina terecht komt. Anale penetratie houdt het maagdenvlies intact, wat voor moslims belangrijk kan zijn.

Soa's kunnen ook gemakkelijk via anale sex worden overgedragen en de kans op overdracht van bacteriële infecties is aanzienlijk groter.

Voorbehoedmiddelen

Voor anale penetratie bestaan speciale anaal condooms, die sterker zijn en minder snel scheuren. Voor het rimmen kan gebruikt gemaakt worden van een liklapje ter bescherming.

Feces

Het rectum is ook de plaats waar de ontlasting zich verzamelt, voordat deze het lichaam via de anus verlaat. Mensen kunnen voor het hebben van anale seks proberen zich volledig te ontlasten. Ook bestaan er zgn. anale douches voor het reinigen van de anus en het rectum. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen is het niet uitgesloten dat de vingers, tong of penis in aanraking komt met feces van de partner. Dergelijk contact is niet schadelijk, wel heeft het de voorkeur de eventuele feces weg te spoelen na het vrijen.
© 2008 - 2014 Basjobsen, gepubliceerd in Seksualiteit (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Anaal bleken, Pjur Analyse Me, Anaal glijmiddel, Adventure Anaalspray en Anaal condooms.
Gerelateerde artikelen
Liklapjes voor veilige orale seksEen liklapje ook vaak beflapje genoemd beschermd tegen sexueel overdraagbare aandoeningen (soa's) tijdens orale seks.
Favoriete seksstandjes'Verandering van spijs doet eten' en dat geldt voor meer dingen. Voor veel koppels wordt het uitvoeren van de coïtus op…
Symptomen anale klachten: pijn, jeuk, afscheiding, afwijkingSymptomen anale klachten: pijn, jeuk, afscheiding, afwijkingIn dit artikel wordt onder anale klachten pijn, jeuk, afscheiding en een door een persoon gevoelde afwijking in en rondo…
Anusfissuur: scheurtje anus, kloofjes anus - behandelenAnusfissuur: scheurtje anus, kloofjes anus - behandelenEen anusfissuur is een zwerend kloofje in de huid en/of het sijmvlies van het anale kanaal. In de meeste gevallen ontsta…
Seksualiteit van K t/m RSeksualiteit van K t/m RVan de Kama Soetra via Oestrogeen naar Rukken en alles wat daar tussen ligt... Dit artikel bevat seksuele termen en hun…

Reageer op het artikel "Anale seks bedrijven"

Infoteur: Basjobsen
Subrubriek: Seksualiteit
Medische informatie…
Schrijf mee!