InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > Favoriete seksstandjes

Favoriete seksstandjes

'Verandering van spijs doet eten' en dat geldt voor meer dingen. Voor veel koppels wordt het uitvoeren van de coïtus op een bepaald moment routine. Wat kunt u doen om uw seksleven te verbeteren? De kamasutra is misschien een veelbesproken item, maar hoe doen anderen dat? Lees hier over de meest gebruikte sexstandjes of sexposities.

Missionarisstandje

Een klassiek standje. De vrouw ligt onder met gespreide benen. De man ligt op de vrouw met zijn onderlichaam tussen de benen van de vrouw. Misschien wel het meest gemakkelijke standje. Beide partners kunnen elkaar aankijken. De man kan het tempo bepalen. De vrouw kan de stimulatie bepalen door haar benen verder op te trekken of door met haar benen het lichaam van de man te omklemmen.

Amzone

Bij dit standje ligt de man op zijn rug terwijl de vrouw boven op hem zit. De partners kunnen elkaar aankijken, terwijl de man een goed zicht op de borsten van de vrouw heeft. Bij dit sexstandje bepaalt de de vrouw het tempo. Wanneer de man te maken heeft met 'vroegtijdig klaarkomen' kan dit standje uitkomst bieden.

Op zín hondjes

Bij deze sekshouding steunt de vrouw op knieën en ellebogen of handen, de man kan haar van achteren binnendringen. De man kan bij dit seksstandje de borsten van de vrouw omvatten. De man kan diep binnendringen en met zijn penis de g-spot stimuleren. De clitoris van de vrouw wordt bij dit standje nauwelijks gestimuleerd, de man kan in deze positie de clitoris wel gemakkelijk met de hand stimuleren. Dit standje is ook geschikt voor anale penetratie.

Lepelen

Beide partners liggen op hun zij, de man ligt achter de vrouw. Wanneer de vrouw haar benen iets optrekt kan de man van achteren bij haar binnendringen. Voor beginners is dit ook het meest comfortabele standje voor anale seks. De man kan de borsten van de vrouw omvatten. De g-spot van de vrouw wordt gestimuleerd, de clitoris niet. In deze positie kan de man of de vrouw de clitoris gemakkelijk met de hand stimuleren.

Standje 69

Dit is een seksstandje zonder penetratie en gericht op de orale bevrediging. De man ligt op zijn rug, de vrouw komt over de man heen. De vrouw kijkt naar de penis van de man, terwijl haar onderlichaam zich boven de mond van de man bevindt. De vrouw kan de penis van de man in haar mond nemen (pijpen). De man kan de geslachtsdelen van de vrouw likken (beffen) of haar anaal stimuleren door de anus te likken (baffen).

Waarom een ander standje?

Per standje stand worden bij de vrouw andere zones gestimuleerd. Soms ligt de nadruk op het stimuleren van de clitoris, bij andere standjes wordt juist de g-plek of anus gestimuleerd. Bij mannen kan een ander standje het seksspel opwindener maken of juist zorgen dat hij minder snel klaarkomt. Veranderen van houding kan helpen de natuurlijke seksuele spanning in stand te houden.

Kamasutra

De Kamasutra wordt beschouwd als het belangrijkste Indiase leerboek over de wetenschap van de liefde. Dit boek beschrijft niet alleen nauwkeurig de verhoudingen tussen man en vrouw, maar beschrijft ook een uitgebreid reportair van posities om de coïtus uit te voeren.

Meer standjes

Soms is het moeilijk zoeken op het internet. Sexstandjes.be geeft een heldere beschrijving + illustratie van bijna elk denkbaar standje. Deze standjes omvatten ook alle standjes die in de kamasutra beschreven worden.
© 2008 - 2017 Basjobsen, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Standjes in bed, wat zijn dat?Standjes in bed, wat zijn dat?Soms hoor je mensen wel eens fluisteren of grapjes maken over bepaalde standjes in bed. Ze bedoelen daarmee de verschill…
Kamasutra: Seksuele standjes en posities toegelichtDe Kamasutra of Kama Sutra is een oud Indiaas boekwerk, dat alles vertelt over de seksuele relatie tussen man en vrouw.…
Kamasutra: Oude wijsheden over seks tussen man en vrouwDe oude Indiase wijsheden uit de Kamasutra ofwel Kama Sutra dateren uit de tweede eeuw voor Christus maar zijn nog steed…
Amazonepapegaaien: namen en hun vertalingenAmazonepapegaaien zijn zeer mooi gekleurde papegaaien uit het geslacht 'Amazona', die voorkomen in Zuidelijk Amerika. De…
Kamasutra: Tips voor je liefdesleven uit de KamasutraDe Kamasutra biedt eeuwenoude Indiase wijsheid over hoe je het liefdesspel tot een kunst kunt verheffen. De Kamasutra is…

Reageer op het artikel "Favoriete seksstandjes"

Infoteur: Basjobsen
Gepubliceerd: 31-12-2008
Subrubriek: Seksualiteit
Medische informatie…
Schrijf mee!